Permalänk

Headset beställt

betsällde ett headset från cdon.com kl 19:00 i måndags ungefär ungefär. Försökte spåra paketet och detta är det ända de har uppdaterat, betyder det att paketet sitter fast eller kan jag få det idag tror ni?

Datum/Tidpunkt Plats Händelse
2015-02-03 14:00 Edi-kund Varubrev Elektronisk förhandsinformation har mottagits

bor vid kalmar ungefär. tror den levereras från malmö.

Permalänk
Medlem

Det betyder att dom har tänkt lägga det på posten eller att det ska hämtas. (om jag minns rätt)

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk
Medlem

Som Gurk sade tror jag det betyder att varan är plockad, lagd i kartong som registrerats med information skickad till posten, och väntar på transport.

Visa signatur

Redbox: Asrock B650 Lightning ATX, 7800x3D -20CCO, XFX 6950XT, 2x32GB Corsair Vengence 6400 CL32, WD SN770 2TB, Corsair RMe 1000, Lian Li Lancool 216, Peerless Assassin 120 SE
Purpbox: Z87-Pro, I5 4670K@4.2, Sapphire 290 TRI-X, 2x8GB Crucial Tactical@stock, Deep Silence 1
Samsung Evo 250+500GB + QVO 1TB, 2x1TB 7200RPM backup/lagring
Det var bättre förr: E5300 2600MHz -> 3640MHz, Celeron 300A -> 450MHz

Permalänk
Skrivet av e1m1:

Som Gurk sade tror jag det betyder att varan är plockad, lagd i kartong som registrerats med information skickad till posten, och väntar på transport.

Skrivet av Gurk:

Det betyder att dom har tänkt lägga det på posten eller att det ska hämtas. (om jag minns rätt)

tror ni jag får det idag? de har inte uppdaterat spårningssaken sedan i tisdags..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emaelisthashit:

tror ni jag får det idag? de har inte uppdaterat spårningssaken sedan i tisdags..

Nej, kanske imorgon om du har tur.

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emaelisthashit:

tror ni jag får det idag? de har inte uppdaterat spårningssaken sedan i tisdags..

Vet inte varför men har alltid tagit lång tid att få grejerna när jag beställt från CDON. Så om du har tur skickar dom det idag och då får du det imorgon eller måndag.

Visa signatur

i7 5820k @ 4.6Ghz, 980Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emaelisthashit:

Elektronisk förhandsinformation har mottagits

Det betyder att CDON har paketerat den och bokat frakten. Men att fraktfirman inte har hämtat upp paketet än. Dvs det finns fortfarande i CDONs lagerlokal. Skulle misstänka att de använder Schenker som fraktfirma. Då de vanligtvis inte hämtar upp paket varje dag, utan 2-3 ggr per vecka ifrån större företag de har avtal med för att minska kostnaderna (och därmed cdons avgifter).