p6 deluxe v2 = tappar kontant med USB? igår small en elektrolyt, köp hjälp

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2010

p6 deluxe v2 = tappar kontant med USB? igår small en elektrolyt, köp hjälp

Hej

Jag gör om min tråd till en köp tråd….. igår small en elektrolyt på mitt moderkort yeah!...... suck…. Det är bara köpa nytt och se vad jag kan rädda.
Jag tror inte det är värt att köpa ett nytt kort för att se om min i7 950 fungerar… funderar på att uppgradera till något nytt.

Jag spelar mest idag så vet inte vilken serie jag ska kolla på är det 1150 som är the shit och mest bang for the buck nu eller?

ursprungs problem = jag har haft mitt p6 deluxe v2 ett par år nu, jag märker att lite titt som tätt börjar jag tappa kontakt med mina UBS ingångar.
ibland är det mitt headset som sitter på samma ställe. Nu senast börjar tangentbordet också och muppa sig. allt funkar så fort jag kopplar in och ur men det är ju störigt och ska inte behövas göras.

De behöver ju inte va moderkortet men jag har installera om datorn flera gånger och det är ett återkommande problem.

några tips?

Kort gick sönder

| MB: P6T Delux v2 | CPU: i7 950 3,07GHz | GPU: Radeon 7970 2x | RAM: Corsair Vengeance 22GB 1600MHz
| PSU: Corsair AX 850w 80+ | Chassi: Silverstone fortress ft02|

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kinna
Registrerad
Jan 2012

Ladda ner dem senaste drivrutinerna. Om det är problem med chassits usb kontakter så kolla i datorn så att kontakterna sitter i riktigt.

4690K @ 4.8 Ghz 1.333 V
Citera för svar Fraktfritt
Instagram
Flickr

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2010
Skrivet av Vzano:

Ladda ner dem senaste drivrutinerna. Om det är problem med chassits usb kontakter så kolla i datorn så att kontakterna sitter i riktigt.

Tack för svaret dock har jag redan provat både förslagen. Jag tror helt enkelt mitt m-kort håller på sjunger sin sista sång så att säga. Där i mot blev det lite bättra när jag koppla in och ur alla kontakter som gick från USB 2 till m-kortet. Så något mysko är det med kontakterna i alla fall.

| MB: P6T Delux v2 | CPU: i7 950 3,07GHz | GPU: Radeon 7970 2x | RAM: Corsair Vengeance 22GB 1600MHz
| PSU: Corsair AX 850w 80+ | Chassi: Silverstone fortress ft02|