Squad: Project Reality's uppföljare

Permalänk
Medlem

Squad: Project Reality's uppföljare

Hej,

Tänkte att denna tråden kunde bli bastråden för just detta kommande spel och upplysa er om att något häftigt och efterlängtat kommer anlända.

Något som är lite roligt att just jag startade tråden är att jag själv är utvecklare för spelet samt varit medlem på Sweclockers sedan 2001.
Min roll är att designa ljuden samt hjälpa till med visuella effekter.

Om spelet:

Squad är en uppföljare till BF2 modifikationen Project Reality och är en online 1:a persons shooter som fokuserar på realistisk militär strid och kommunikation och lagspel. Det kommer först och främst sikta in sig på dagens konflikter, samt lite gårdagens och lite fiktiva.

I nuläget är det max 50 vs. 50 spelare vi siktar in oss på. Det handlar om taktiskt spel och är något emellan Arma3 och BF4 kan man säga. Vi har helt enkelt tagit lite från varje spel, samt kommit på nya funktioner.
Spelet görs på Unreal Engine 4, som vi tyckte passade utmärkt för den detaljrikedom, ljudkvalitet/system, skala och andra mekaniska funktioner ett sådant här spel borde ha.
Vi är 20 man som jobbar med det i nuläget.
Målet är att i slutändan sälja spelet via Steam. Vi siktar på ett släpp för massan runt slutet på 2015/början på 2016. Men vi kommer släppa en closed alpha build nu till våren för test.
Vi kommer köra en sk. "crow-funding" där folk i början kan donera pengar för att visa sitt stöd genom ett "Founder's Program" där man får tillgång till alphan och massa annat. Efter det kommer vi starta en Kickstarter kampanj för den bredare publiken.

Ni får gärna ställa frågor, så svarar jag om det är frågor jag får lov att svara på.

Media:

Dold text

Länkar:

Spelet: http://joinsquad.com/
Intervju: http://www.tacticalgamer.com/content/265-interview-squad-comb...

Permalänk
Medlem

Ser väldigt intressant ut! Hur stora kommer kartorna bli?

Visa signatur

Node 804 | CPU: i7 4770k | RAM: Corsair vengeance LP 16gb | GPU: MSI GTX 780 SLi | MB: ROG Maximus VII Gene |
Node 304 | CPU: G3258 | RAM: HyperX 8gb | GPU: Nvidia GTX Asus 750Ti | MB: MSI Z97i-AC |

Permalänk
Medlem

Detta ska följas!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Carlj:

Ser väldigt intressant ut! Hur stora kommer kartorna bli?

Kul! Ja, vi siktar in oss på 10x10km för kartor med fordon, men vi får ser vart vi hamnar i slutändan.

Permalänk
Medlem

Jag trodde Project Reality killarna jobbade på sitt eget standalone game som heter Project Reality 2, som använde CryEngine. Snacka om att man är lite förvirrad nu?

Permalänk
Medlem

Verkar riktigt intressant, Stunderna i project reality var sjuukt bra, var lite för ung dock, och nu känns grafiken alldeles för utdaterad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Exailez:

Jag trodde Project Reality killarna jobbade på sitt eget standalone game som heter Project Reality 2, som använde CryEngine. Snacka om att man är lite förvirrad nu?

Jag gjorde ljuden i Project Reality modden från version 1.0. Hjälper fortf till där, men inte så mkt nu för tiden.
Var oxå med i Project Reality 2 teamet ett tag som skulle vara ett free for all oxå, men det fanns ingen gnista i teamet och jag gillade inte cryengine heller. Ledarna kunde inte leda. Det rann ut i sanden.

Blev sedan indragen i detta gäng som mestadels bestod av de gamla bf2:pr utvecklarna och det resulterade i ett dedikerat manskap där allt har gått i raketfart sen star. Och UE4 motorn är en fröjd.

Så för att göra detta lite kortare; PR2 är skrotat och Squad är den riktiga uppföljaren.

Permalänk
Medlem
Skrivet av I Kill:

Kul! Ja, vi siktar in oss på 10x10km för kartor med fordon, men vi får ser vart vi hamnar i slutändan.

Härligt! Det vore trevligt med något mellan Arma och BF. Tex ifall man vill ha action på en Wasteland server får man spendera antingen timmar på att jaga folk, eller timmar på att bygga något som attraherar folk. BF har jag inte spelat på länge, men tröttnade snabbt på hur enkelt man dör och respawnar. Att dö är bara en siffra, och kostar inget i spelet.

Visa signatur

Node 804 | CPU: i7 4770k | RAM: Corsair vengeance LP 16gb | GPU: MSI GTX 780 SLi | MB: ROG Maximus VII Gene |
Node 304 | CPU: G3258 | RAM: HyperX 8gb | GPU: Nvidia GTX Asus 750Ti | MB: MSI Z97i-AC |

Permalänk
Medlem
Skrivet av I Kill:

Jag gjorde ljuden i Project Reality modden från version 1.0. Hjälper fortf till där, men inte så mkt nu för tiden.
Var oxå med i Project Reality 2 teamet ett tag som skulle vara ett free for all oxå, men det fanns ingen gnista i teamet och jag gillade inte cryengine heller. Ledarna kunde inte leda. Det rann ut i sanden.

Blev sedan indragen i detta gäng som mestadels bestod av de gamla bf2:pr utvecklarna och det resulterade i ett dedikerat manskap där allt har gått i raketfart sen star. Och UE4 motorn är en fröjd.

Så för att göra detta lite kortare; PR2 är skrotat och Squad är den riktiga uppföljaren.

Ok, tack för uppdateriningen!

Permalänk
Geeks Gaming

Har tänkt länge på att lägga upp detta här Va själv med lite smått i PR2 den lilla tiden som de va och har följt Squads sedan dess.

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Geeks Gaming
Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Medlem
Permalänk
Geeks Gaming

Videon från Greenlight

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Medlem

Ja, ni som har steam konton (vilket de flesta har). Var stolta vikingar och rösta för bövelen.

Permalänk
Geeks Gaming

Efter mindre än 3 dagar så har Squad kommit upp på första plats på Greenlight med snart 28 000 röster

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Medlem

Det var verkligen inte väntat! Vi är evigt tacksamma för att folk tror så pass hårt om detta. Ska försöka att få alla militär freaks nöjda. Över 30,000 "ja-röster" nu!

Permalänk
Medlem

Vad hoppas ni kunna ha klart tills Early Access? klasser, fordon och FOBs?

Permalänk
Medlem

Vi fixade det! Med 41,165 "ja-röster" fick vi tillslut "greenlight"!

http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/stats/40265...

Permalänk
Medlem

Jag hittade spelet för någon vecka sedan och var inne och röstade på greenlight men jag har inte läst så mycket om spelet ännu, ungefär när planerar ni att starta kickstarter kampanjen?

Förövrigt så fungerar inte länken i senaste inlägget för mig

edit: ändrade inlägget lite..

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Geeks Gaming

En titt på de nya byggsystemet och annat.

Tänk på att detta spelet är fortfarande i Pre Alpha.

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Geeks Gaming

Seriöst du är bäst Anders. Detta ljudet <3

Lyssna 1:48 och fram:D

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Seriöst du är bäst Anders. Detta ljudet <3

Lyssna 1:48 och fram:D

https://www.youtube.com/watch?t=111&v=GXF82ntRtjs

off topic: hur kommer det sig att 60fps (HTML5) funkar på Sweclockers för youtube men på deras egna hemsida så får man max 40 :s

OnT: Ser ju sjukt najs ut blir antagligen ett köp i framtiden. Hur kommer prestandan bli i jämförelse med Arma?

Testat spela Tactical Battlefield (Arma3) fungera rätt bra när man hitta ett team som kunde nåt, men då blev man tk:ad av folk som inte kan kolla vad dom skjuter på.

Dold text

Men ska bli intressant och se hur det blir framöver

"War of attrition bitches"

Visa signatur

Rota3: Ryzen 5600 - 32GB - Radeon RX 7600 - Kingston NV200 2TB - Fractal Design R3 - EVGA Supernova 750W

Permalänk

Sjukt intresserad nu när jag sett en del videos här, hade absolut ingen aning om detta utan visste bara om att ett PR skulle göras med crytek men läste nu vad som hände där.

Keep up the good work gents!

Permalänk
Geeks Gaming
Skrivet av nick-li:

off topic: hur kommer det sig att 60fps (HTML5) funkar på Sweclockers för youtube men på deras egna hemsida så får man max 40 :s

OnT: Ser ju sjukt najs ut blir antagligen ett köp i framtiden. Hur kommer prestandan bli i jämförelse med Arma?

Testat spela Tactical Battlefield (Arma3) fungera rätt bra när man hitta ett team som kunde nåt, men då blev man tk:ad av folk som inte kan kolla vad dom skjuter på.

Dold text

Men ska bli intressant och se hur det blir framöver

"War of attrition bitches"

En av dom jag länkat till som heter Bluedrake säger i alla fall att Squad redan nu är bättre optimerat. Har för mig han fick runt 100 fps på sin rigg medans i Arma så va de precis så han fick 60. Men Arma Real Virtuality motorn är fruktansvärt ooptimerad.

Skrivet av GeneralRushHour:

Sjukt intresserad nu när jag sett en del videos här, hade absolut ingen aning om detta utan visste bara om att ett PR skulle göras med crytek men läste nu vad som hände där.

Keep up the good work gents!

Vet själv knappt inte vad som hände med PR2.... och då va jag med och gjorde 3D saker åt dom
Ska bli intressant hur det blir med kickstarter för Squad. Är sjukt taggad.

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Geeks Gaming

JackFrag har fått tag på spelet och verkar gilla de!!

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Medlem

Blir det något ifrån Försvarsmakten? Svenska vapen, fordon, och uniformer?

Visa signatur

Thermaltake W100 | 7800X3D | Asrock X670E Steel Legend | 64GB G.Skill Trident Z5 Neo 6000 CL30 | RTX 4090FE

Permalänk
Geeks Gaming
Skrivet av Ajin:

Blir det något ifrån Försvarsmakten? Svenska vapen, fordon, och uniformer?

Inte i grundspelet. Men dom hoppas på att få ut modtools sen får man ju se vad som händer. I PR så har ju communityn lyckats få fram 15 olika fraktioner plus lite annat.

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Geeks Gaming
Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Medlem

Då var det dags! Upp med plånkorna grabbar!

Permalänk
Geeks Gaming

@I Kill: Vi på Skyttegrav/Sweclockers kommer med största sannolikhet slänga in lite pengar i detta.

Kommer Serverfiler finnas tillgängliga tidigt? Vad är order för mod/maptools?

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|