Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2015

andra hör mitt ljud

Okej så finns säkert folk som har samma problem som jag, och det är just det att när jag spelar eller lyssnar på musik eller kollar film så hör de jag snackar med på skype med mitt ljud. har haft detta problemet med x-antal headset. De hörs även när jag har mutat mikrofonen. Någon som vet hur man kan fixa detta?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Olofström
Registrerad
Feb 2012

Menar du att de hör ljudet från hörlurarna? Du kan sänka mikrofon känsligheten på inställningar på Skype.

Skickades från m.sweclockers.com

Chassi: Fractal Design R5 CPU: Intel i7 6700K RAM: 16Gb DDR4 Moderkort: Asus Z170 Pro Grafik: GTX 1080 STRIX OS: W10
Bra Steam design: Metro for Steam Bra gaming VOIP: Discord

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2012

Ändra i mikrofoninställningar i "ljud" och ta bort eventuell stereoMix. Ändra till rätt ljudenhet helt enkelt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlskrona
Registrerad
Jun 2010

Testa att koppla bakpå datorn istället för fram på chassit. Brukar fungera.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Okt 2005

Creative-kort har en funktion som heter "What U Hear" som skickar uppspelat ljud genom line-in/mic. Stäng av detta i Creatives kontrollpanel om du har ett sånt kort så ska det hjälpa.

CPU: AMD Ryzen 7 1700X + Corsair H110i GT MB: ASUS X370-PRO Grafik: ASUS R9-290 DC2 RAM: Corsair LPX 2x8GB 2800 MHz SSD: Samsung 960 EVO 500GB PSU: Corsair RM850x Ljud: Creative X-Fi Titanium NAS: Synology DS212j

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2015

Okej, får testa att koppla in mikrofonen på baksidan ist för där fram. Har inte stereoMix aktiverat så det är inte problemet. Eftersom de fortfarande kan höra mitt ljud fast jag har mutat mikrofonen så lär de ju inte vara att mikrofonen är för känslig.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2008
Skrivet av mekken:

Testa att koppla bakpå datorn istället för fram på chassit. Brukar fungera.

Jag har stött på exakt detta problem med ett par olika chassin och det brukar alltid fungera genom att byta från frontpanelen till baksidan.