Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2011

Konstant pip i spel?

Hejsan!

Jag använder Bose QC 15 till datorn och ljudet är väldigt bra i sig. Kollar jag på film/lyssnar på musik så låter dom som de ska, dock när jag spelar spelar tex. diablo 3/Dota 2 så börjar hörlurarna att pipa ett konstant ljud. Spelljudet låter som vanligt men i bakgrunden hörs dock ett relativt tyst pip som är väldigt irreterande som förstör min spelglädje. Jag har prövat att köra spelen i window-mode fullscreen osv men ljudet är kvar ändå. Har ni några tankar om vad som kan vara problemet?

Tack på förhand

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2014
Skrivet av eldamar85:

Hejsan!

Jag använder Bose QC 15 till datorn och ljudet är väldigt bra i sig. Kollar jag på film/lyssnar på musik så låter dom som de ska, dock när jag spelar spelar tex. diablo 3/Dota 2 så börjar hörlurarna att pipa ett konstant ljud. Spelljudet låter som vanligt men i bakgrunden hörs dock ett relativt tyst pip som är väldigt irreterande som förstör min spelglädje. Jag har prövat att köra spelen i window-mode fullscreen osv men ljudet är kvar ändå. Har ni några tankar om vad som kan vara problemet?

Tack på förhand

Förmodligen ANC som gör sitt. Brukar bli så då. Testat ett par andra lurar, för att utesluta ANC:en ?

Moderkort: MSI X79A-GD45 | Processor: Intel i7 3930K 4.6 GHz | CPU-kylare: H80i vattenkylning | Grafikkort: EVGA GTX 780 Ti Classified 3 GB SLI | RAM-Minnen: Corsair Vengeance 16 GB 4X4GB 1600 Mhz | SSD: Corsair GT 120 SSD | Nätagg: Fractal Design R3 Newton 1000W | Display: ASUS PG348Q + ASUS VG278HR 144 hz | Mus: SteelSeries RIVAL Headphones: Razer Tiamat 7.1 ASUS Strix DSP| Keyboard:Qpad Mekaniskt Cherry Red