Börjar bli less på in-ear...

Permalänk
Medlem
Skrivet av netbuddy:

Ja de ser riktigt schyssta ut! De har ett bredare band också vilket kan vara trevligt. Det på Y50 är inte dåligt eller obekvämt, men det är väldigt smalt och man känner ibland att det finns där. Y55 var snygga också, nästan snyggare än Y50 Jag diggar dock den stilrena designen på Y50 (de svarta).

Jag tror att du blir nöjd med vilka som helst av dem.

Edit: Här i England kostar de £99, Y50 kostar £49. När jag köpte dem gav jag ca £70, men de är klart värda det priset. På Prisjakt kostar båda modellerna 849:-, vilket skulle betyda att du med fördel kan välja den nyare modellen.

Edit2: Kom just på hur förvånad jag blir varje gång man lyssnar på enelectronic/synth låt och basen börjar mullra... Man känner att man går och ler för sig själv.

Jaja men dåså, då kör jag på Y55 om jag ska ha Y5X

Skrivet av sweanders:

Jag bytte till on-ear av samma anledning. Dessa brusreducerande var över förväntan och rekommenderas varmt.

Brusreducerande och ihopfällbara samt det bästa headset jag haft förutom musiklyssnande.

Brusreducering är fantastisk i bil, tåg och buss då den släcker ut mycket av tröttande ljud.

http://www.netonnet.se/art/ljud-och-horlorar/horlurar/brusred...

Jäklar, nu blev det svårt igen.
Det där har dock batteri vilket blir ännu en sak till att tänka på i tillvaron (iofs säkert värt det om de brusreducerar bra)...
Försöker hitta någon review på dem och ska kika på den isf

Skrivet av Johan Holm:

Tja!

Skaffade dessa när jag ville ha ett par inears när jag spelar musik i band. Funkar precis lika bra och lyssna på vanlig musik, ger en klar bild av ljudet som det ska vara och inget register är "överdrivet". Röster och högre register låter bra och har inget skrikande ljud på något sätt! Det är enkelt att höra alla instrument på låtar där det händer mycket, så det är inget grumligt ljud på något sätt. Basen är klar och "snärtar" på ett positivt sätt! De stänger ute precis allt annat så någon som står bredvid hör man inget av. Jag använde dom när jag åkte till Norge med kompisarna och musiken i bilen hördes inget förutom basen som man känner vibrationer ifrån!

Sitter bra när man lärt sig sätta in dom vilket tog mig några gånger men sitter så bra att jag känner inte ens av dom efter någon minut och sitter stabilt på! Funkar att springa med utan att de ens är nära på att röra sig och åka ut ur örat!
http://www.shure.com/americas/products/earphones-headphones/s...

En annan kille som jag rekommenderade samma hörlurar blev också nöjd: http://gyazo.com/e51bf48f199df72ed29f55fa31961b3a

Hoppas du hittar något du blir nöjd med!

Jo jag har läst och hört mycket bra om Shures lurar, men ah, tror jag vill testa icke in-ear den här gången.

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem

Eftersom du verkar nöjd med ljudet i dina Soundmagic skulle jag, precis som det sagts tidigare, prova nya pluggar. Comply ska både isolera väl och ha god komfort. Skulle det ändå vara så att du inte tycker om dem så har utgiften ändå inte varit så blodig.

Länk
Test

Vill du ändå skaffa ett par nya hörlurar råder jag dig att testa dem i butik innan köp (och gärna fråga om du får låna hem dem). Jag är själv glasögonbärare och har svårt att ha på mig många av marknadens on-ear-/over-ear-hörlurar under längre perioder. Beyerdynamics hörlurar (ex. dt770) sitter riktigt bekvämt på mig likaså Sennheisers HD280 och HD25.

Permalänk
Medlem

Köp complyfoam som tidigare sa, har använt deras pluggar över två år nu, bästa pluggarna jag någonsin har använt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Rekommenderar också comply foam. Det är riktigt bra komfort. Fanns/finns inget i den vanliga kudd-vägen som ens kommer i närheten. Lite dyra må tyckas men extremt värt. Kör också E10 med comply så det passar utmärkt. Tar väl max 2 sek att få in kuddarna bra.

Visa signatur

MSI B450 | Ryzen 7 5800X3D, Hyper 212 EVO | 16GB 3600MHz | GTX 1070 | Seasonic 750w | Asus MG279Q | Sony MDR-1A

Permalänk
Medlem

Så... hur gick det så här 10 dagar senare?

Det blev

vita AKG Y55.

Dold text

Beställde dem, fick hem dem, kände att de hade behövt vara lite större (har stort huvud) så att mina öron skulle täckas bättre men gav dem lite tid iaf.
Kände att mina glasögon var i vägen när dem var på, men jag justerade dem lite och fortsatte, tänkte att jag vänjer mig. Och det har jag gjort! Älskar att lyssna musik i dessa lurar, både hemma och på bussen.

Dem isolerar inte lika bra som mina Soundmagic (ganska självklart då det inte är in-ear), men det är bra nog och med bara något snäpp högre volym så är det inget problem.
Med det sagt så betyder det inte att dem här är dåliga på att isolera. Det är dem mest isolerande over-ear/on-ear hörlurarna jag använt. Det enda som klår dem är öronproppar och in-ear. Det jag hör på bussen är att motorn är något mer högljudd och att jag hör någon AC låta lite mer. Jag hö inte människorna omkring mig.

Mina glasögon kan tyckas vara i vägen ibland, men då räcker det ofta att jag bara tar av lurarna och trycker till glasögonen lite så är det inget problem. Detta är fortfarande 1000x bättre än in-ear som jag var tvungen att ta ut var 5 minut för att det kliade eller för att dem höll på att lossna. Med dessa är det bara jobbigt i 10 sekunder i början, men sedan är det inget problem.

Har haft på lurarna flera timmar i streck och inte fått någon verk av det. Sköna att sova med också på bussen. Jag gillar knappen på kabeln då den är väldigt klickig och taktil (påminner mig lite om mitt mekaniska tangentbord).

Lurarna tar lite plats, har dem i ytterfickan på min ryggsäck och dem är aldrig i vägen där.

Det jag måste fixa nu är en längre 3.5mm -> 2.5mm kabel eller en 3-polig 3.5 förlängningskabel så jag kan använda lurarna till min stationära dator.

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av lambdan:

Så... hur gick det så här 10 dagar senare?

Det blev

vita AKG Y55.

Dold text

Beställde dem, fick hem dem, kände att de hade behövt vara lite större (har stort huvud) så att mina öron skulle täckas bättre men gav dem lite tid iaf.
Kände att mina glasögon var i vägen när dem var på, men jag justerade dem lite och fortsatte, tänkte att jag vänjer mig. Och det har jag gjort! Älskar att lyssna musik i dessa lurar, både hemma och på bussen.

Dem isolerar inte lika bra som mina Soundmagic (ganska självklart då det inte är in-ear), men det är bra nog och med bara något snäpp högre volym så är det inget problem.
Med det sagt så betyder det inte att dem här är dåliga på att isolera. Det är dem mest isolerande over-ear/on-ear hörlurarna jag använt. Det enda som klår dem är öronproppar och in-ear. Det jag hör på bussen är att motorn är något mer högljudd och att jag hör någon AC låta lite mer. Jag hö inte människorna omkring mig.

Mina glasögon kan tyckas vara i vägen ibland, men då räcker det ofta att jag bara tar av lurarna och trycker till glasögonen lite så är det inget problem. Detta är fortfarande 1000x bättre än in-ear som jag var tvungen att ta ut var 5 minut för att det kliade eller för att dem höll på att lossna. Med dessa är det bara jobbigt i 10 sekunder i början, men sedan är det inget problem.

Har haft på lurarna flera timmar i streck och inte fått någon verk av det. Sköna att sova med också på bussen. Jag gillar knappen på kabeln då den är väldigt klickig och taktil (påminner mig lite om mitt mekaniska tangentbord).

Lurarna tar lite plats, har dem i ytterfickan på min ryggsäck och dem är aldrig i vägen där.

Det jag måste fixa nu är en längre 3.5mm -> 2.5mm kabel eller en 3-polig 3.5 förlängningskabel så jag kan använda lurarna till min stationära dator.

Kul att du gillar dem!

Jag känner precis samma med passformen, om jag får problem så räcker det att bara justera glasögonen eller lurarna en aning, till slut hittar man en perfekt position för lurarna.

Bra att du gav en liten minirecension också.

Lycka till med lurarna!

Visa signatur

Fractal Sesign R5 | i5 2550K @3.5GHz CM Hyper 612 | ASUS H61 M-F | Crucial 8Gb 1333MHz | MSI R9 390 Gaming | Aerocool Integrator 600W | Dell Ultrasharp U2212HM | ASUS MG278Q | Mionix NAOS 8200 | Filco Majestouch 2 Ninja MX Brown | Edifier C2 2.1 | Steelseries 5Hv2