Permalänk
Medlem

Bordsmikrofon

Hej,

Jag är ute efter en vanlig bordsmikrofon som ska användas till skype först och främst men däremot vore det trevligt att ljudet inte är jättedåligt. Det verkar som alla vanliga bordsmikrofoner kostar < 100kr och inte är så bra. Det jag undrar är om någon här vet om någon bättre, kan tänkas lägga ut omkring 350 kr.

Tack och hej.

Permalänk
Medlem

Kan rekommendera Blue snowball som kostar cirka 500:-, och Samson Meteor som kostar 595:-. En hel del över din budget, men båda presterar väldigt bra för sitt pris. Såvitt som jag vet så är dessa entry-class kvalitétsmikrofoner, billigare än detta så får man avsevärt sämre presterande mikrofoner.

Visa signatur

Gamingrig | Intel Core i7-6700K @ 4.2 GHz | Nvidia GeForce GTX 980 Ti | ASUS ROG Maximus VIII Formula | 16GB 2133MHz HyperX DDR4 | SSD: Samsung 850 Pro 512GB + Intel 535 480GB + Samsung 840 Pro 256GB | HDD: 2x WD Black 2TB + 2x WD Green 4TB | Creative Sound Blaster ZxR+Sennheiser HD650 | Corsair RM1000 | Corsair H100i V2 | Phanteks P400S Tempered glass | Asus ROG Swift 1440p 165Hz + Asus 1440p PLS | Retina Macbook Pro | i7-3820QM | 8GB RAM | MS Surface Pro 3&4 | Intel i5 | 8GB RAM | 256GB SSD |

Permalänk
Medlem

Jag förstår vad du menar och är tacksam för ditt svar men det känns bara lite överdrivet för mitt användningsområde. Men om jag nu skulle vara intresserad av Blue snowball, var kan jag hitta den för ca 500:-?

Permalänk
Medlem
Visa signatur

~Du lever ända tills du dör~

Stationära: 1TB HDD + SSD 120gb/ Aerocool strike x advanced / Hyper 212 Evo /24gb ddr3@1600mhz / Evga 600w / Intel core i5 4690k@stock Evga gtx 970 /asus z97a
Laptop: Dell xps 13 9370 fhd/i5/8gb

Permalänk
Medlem

Tack så mycket, ska fundera på saken om jag ska prova en billigare och se hur den funkar eller ta en dyrare och veta vad jag får.

Permalänk
Medlem
Skrivet av raxion:

Hej,

Jag är ute efter en vanlig bordsmikrofon som ska användas till skype först och främst men däremot vore det trevligt att ljudet inte är jättedåligt. Det verkar som alla vanliga bordsmikrofoner kostar < 100kr och inte är så bra. Det jag undrar är om någon här vet om någon bättre, kan tänkas lägga ut omkring 350 kr.

Tack och hej.

Kan bara rekommendera Samson Go Mic, du hittar inget bättre och definitivt inget billigare än den här:

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=540320

Permalänk
Inaktiv

Min röst (haha...) läggs även på Blue Snowball. Kostar lite mer än Kjell & Co's skräp men det är en fruktansvärt trevlig mikrofon.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Är ingen expert på mikrofoner men jag köpte själv en Samson C01U, USB kondensator mic. Väldigt enkelt att använda och jag anser att ljudet är bra för det relativt billiga priset. Plug and play pga. USB och kräver inga större inställningar.

Men som med allt annat ljudrelaterat kan man aldrig få bättre ljud från högtalare/mikrofoner än vad rummet du befinner dig i ger. Dvs det krävs lite ljuddämpare och en bra ljudbild för bättre kvalitet.