Ingen bas i högtalarna?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2012

Ingen bas i högtalarna?

Hej!

Jag har kopplat in min addon t10 trådlösa högtalare till line out porten på datorn men när jag spelar upp musik osv så får jag ingen bas. Den har en inbyggd bas alltså ingen sub. Jag testade också att höja basen i uppspelningsenheter men då blev ljudet burkigt.
Någon som vet vad som kan hjälpa mig med detta problem ?
här är en länk till den
https://www.spelbutiken.se/produkt/audio-pro-addon-t10-80-watt-white/AX38PC

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Nov 2010

Kopplade du in den i fronten eller bak vid moderkortet? Kanske är defekt? Testa annan ljudkälla.

Världens ondska rangordnas enligt följande:
Personer som fuskar i spel
"Nedladdnings annonser" på nedladdningshemsidor
Copyswede
TS som inte svarar!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vimmerby
Registrerad
Nov 2003

Det är ju bara en 5 1/4 tummare. Du kanske förväntar dig för mycket av högtalarna?

"I live, I die, I live again!"

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2012

den är inkopplad till moderkortets utgång, jag får grymt bra bas när jag använder den med tvn och datorn men inte med datorskärmen.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vimmerby
Registrerad
Nov 2003

Vad har skärmen med det hela att göra?

"I live, I die, I live again!"

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2010
Skrivet av totizedger:

den är inkopplad till moderkortets utgång, jag får grymt bra bas när jag använder den med tvn och datorn men inte med datorskärmen.

vadå datorskärmen?

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus R9 290 OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |
NAS 40TB: 8x3TB RAIDz2 | 4x4TB RAIDz1 | ASRock C2550D4I | 32GB ECC RAM | FreeNAS |
LJUD: M-Audio BX8 D2 | ATH-M50 | Focusrite Scarlett 2i2 |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skåne
Registrerad
Jul 2014
Skrivet av totizedger:

Spännande. Inväntar svar.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2012

Jag menar när jag har min dator inkopplad till skärmen så blir det väldigt dålig bas jämfört med när jag använder datorn med tvn.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Mar 2013

Högtalaren går ju bara ner till 45 Hz, och antagligen även riktigt svagt där nere. Högtalaren är helt enkelt inkapabel att spela upp kännbar bas.

Det finns ju ett subwoofer-tillägg till den där modellen. Du får skaffa den också, helt enkelt.

A4-5000 1,5 GHz...i5-2500K 4,5 GHz
8 GB DDR3-1600...16 GB DDR3-2133
Radeon HD 8330...Geforce GTX Titan

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kumla
Registrerad
Jan 2003

Datorskärmen har ett inbyggt filter för att inte spräcka de inbyggda högtalarna, tyvärr påverkas även audio ut porten.

Idioti design. Jag har samma problem med min Benq GL2440, varför ens ha en audio ut om det blir crap kvalité på ljudet?

| intel I5 3570k | GTX1060 |

Trädvy Permalänk
Rekordmedlem
Plats
Salstad
Registrerad
Feb 2009
Skrivet av totizedger:

Jag menar när jag har min dator inkopplad till skärmen så blir det väldigt dålig bas jämfört med när jag använder datorn med tvn.

Men ljudsystemet är inkopplat i datorn och du spelar upp samma saker via datorn i båda fallen via samma program och ljudet skiljer beroende på om bilden går till monitorn eller tvn ?

Phenom 2 960T (körs x6) med passivt Ninja på Asus Crosshair 4 Asus 4850 och en väldig massa masslagring.Passiv kyld Northq nätdel 450W Antec P 180 med Schyte o Sharkoon fläktar via en t-balancer, väldigt tyst, oftast passivt. Datorljud 2kanal: ljudkort/dsp Behringer DCX2496, högtalare Truth B3031A, Truth B2092A Har också Oscilloskop och mätmikrofon.