Ljudproblem i tvn efter datorbyte.

Permalänk

Ljudproblem i tvn efter datorbyte.

Jag bytte nyss dator till en bättre
datorn har asus z97-a moderkort
Intel i5 - 4690k CPU @ 3.50GHz
och ett GTX 650 TI som jag har använt tidigare.

mitt problem nu är i min gamla dator så hade jag tvn inkopplad med hdmi till datorn, vilket jag har idag också. MEN problemet är här, i den nya datorn så cpar ljudet extremt på tvn (bara). Fungerar hur bra som helst i mitt headset men till surroundsystem och vanliga tv ljudet så sprakar det bara, låter robot röstigt och ljudet hänger inte med. Låter ungefär som en sprängd högtalare.

Det konstiga är att det funkade de 2 första dagarna jag hade datorn felfritt, sen börjar det hålla på. Igår uppdaterade jag grafikkortet och det fungerade skit bra igen sen idag så är det helt åt helvete åter igen .. vad kan vara felet? blir galen att jag inte kan se film från sängen...

§3.1 Trådrubriker ska tydligt visa vad tråden handlar om.
Permalänk

Du får ju skriva hur du kopplat ditt ljud med. (Optiskt/Coaxial/HDMI/Analogt)

Ditt moderkort ska ju ha bra ljud vad jag läst (DTS Connect etc.) Samt särskilda kondningar/separerat ifrån störningar direkt på brädan mm.

Jag kan tyvärr inte se hur jag/vi skulle kunna hjälpa dig annars?

EDIT: Ser nu att du skrivit via HDMI. Har du testat andra möjligheter att koppla? (de andra alternativen jag nämnde?)

Visa signatur

[HELIX] <> CPU: Intel Core i5 4690K <> CPU-Cooler: Noctua NH-D15 [2x140mm] <> MB: Gigabyte G1.SNIPER Z97 <> RAM: 16GB 1866MHz Kingston HyperX Beast <> GPU: MSI GTX 970 4G GAMING <> SSD: Intel 520 120GB <> HDD: WD Green 1TB+2TB /Samsung SP 640GB /Seagate ST 160GB <> PSU: EVGA Supernova G2 750W 80+ Gold Mod. <> Case: FD Arc Midi R2 [3x140mm/4x120mm] <> Monitor: DELL U2412M <> HT: ONKYO TX-NR656 <> TANNOY MX-M 7.1<> HP: JBL Synchros S500 <> Keyboard: CM Storm QF TK MX-B <> Mouse: MX-518 + ICEMAT <> DVD: Samsung SE-208GB [Ext.] <> IC: 100/10 <> OS: Win7

Permalänk

Jag har inte testat något annat då det alltid har funkat alltid annars :/ jag förstår verkligen inte. Det blir så även utan ljudet inkopplad (alltså bara direkt från tvn). Jag har redan 2 andra skärmar i datorn så därför använder jag hdmi till tvn :/