Nya hörlurar som brusar

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2015

Nya hörlurar som brusar

Tjena

Har precis köpt nya HyperX Cloud 2 som fungerar väldigt bra förutom en sak och det är att dom brusar hela tiden, man hör detta speciellt när det är på låg volym på datorn eller samtal i bakgrunden när man kollar på netflix eller youtube. Jag har testat att stoppa in hörlurarna i olika usb portar med den är samma sak, också testat dom på andra datorer men hör bruset där med. Bruset kan beskrivas som om man lyssnar på en dålig radio frekvens. Jag har testat att hörlurar på hög volym fast det verkar vara kvar då med.

Är det hörlurarna som är trasiga? Eller är kan det vara några inställningar jag har missat (det finns inga drivrutiner att ladda ner till dom).

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Nov 2013

Det kan vara aktiva högtalare i dom, då kan dom plocka upp radiosignaler och även brusa om en mobil är nära, inte så mycket att gör åt om det är det dock.

AMD FX-8350|Sapphire R9 280|Obsidian 800D|Argon AR01

Trädvy Permalänk
Rekordmedlem
Plats
Salstad
Registrerad
Feb 2009

Det uppstår i lurens elektronik, de är helt enkelt inte bättre än så.

Phenom 2 960T (körs x6) med passivt Ninja på Asus Crosshair 4 Asus 4850 och en väldig massa masslagring.Passiv kyld Northq nätdel 450W Antec P 180 med Schyte o Sharkoon fläktar via en t-balancer, väldigt tyst, oftast passivt. Datorljud 2kanal: ljudkort/dsp Behringer DCX2496, högtalare Truth B3031A, Truth B2092A Har också Oscilloskop och mätmikrofon.