Webcam mikrofon istället för headset mick ?

Permalänk
Medlem

Webcam mikrofon istället för headset mick ?

Hej! Som titeln antyder så kan jag inte välja min headset mick på laptopen. Headsetet fungerar som det ska då jag använder det till min stationära men på min laptop så drar jag i mick sladden och ljud sladden och ljudet fungerar bra men det händer inget med micken. På uppspelningsenheter finns bara en "mikrofon" och det är min webcam mick. Finns inga enheter som är avaktiverade etc. Tips på hur jag kan lösa det?

Har förövrigt en lenovo y50-70 med i7an o 860m graphic kortet.

Permalänk

Kanske behöver drivrutiner? Testa att spela in antingen ljud via webcamen eller spela in en kort filmsnutt osv för att konstatera att miccen fungerar.

Permalänk
Rekordmedlem

Hur ansluts headsetet, hur många kontakter, är det rätt kopplat, är ditt ljudkort installerat, hur ser det ut i enhetshanteraren ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Bumpar denna, jag har samma problem. Datorn upptäcker bara den interna micen vid webkameran. Jag ska ha ett såkallat Audia Combo Jack i denna Lenovo y50 UHD. Jag har ett headset med separat ljud och mic sladd, därför vart jag och handlade en sorts adaptersladd med separat mic och ljud för att sätta in i datorn med headsetet.. Men datorn kan inte hitta någonting förutom hörlurarna, och den interna skit mikrofonen där man hör precis allting som görs i lägenheten. Jag fattar ingenting! Googlat och googlat för evigt nu. Tacksam för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Medlel:

Bumpar denna, jag har samma problem. Datorn upptäcker bara den interna micen vid webkameran. Jag ska ha ett såkallat Audia Combo Jack i denna Lenovo y50 UHD. Jag har ett headset med separat ljud och mic sladd, därför vart jag och handlade en sorts adaptersladd med separat mic och ljud för att sätta in i datorn med headsetet.. Men datorn kan inte hitta någonting förutom hörlurarna, och den interna skit mikrofonen där man hör precis allting som görs i lägenheten. Jag fattar ingenting! Googlat och googlat för evigt nu. Tacksam för svar

Ok, jag löste det 3 sekunder efter jag skickade detta svar. Tack ändå

Permalänk
Skrivet av Medlel:

Ok, jag löste det 3 sekunder efter jag skickade detta svar. Tack ändå

Du kanske ska dela med dig utav lösningen? Även ifall det skulle visa sig att lösningen inte fungerar för TS så är det ju det minsta du kan göra...