Är mitt headset trasigt?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Luleå
Registrerad
Feb 2012

Är mitt headset trasigt?

Hej, jag har ett steelseries siberia elite headset som jag har haft i ungefär en månad nu, men nu är det så att helt plötsligt har ljudet blivit extremt lågt, jag har i princip ingenting och micen funkar inte heller. Jag har testat headsettet i en laptop, min stationära dator och min telefon med alla olika anslutningar, med och utan usb-ljudkortet utan framgång, varken micen eller hörlurarna låter mer. Jag har testat koppla in ett par andra hörlurar och då får jag högt ljud och micen funkar till det headsettet. Kan det vara headsettet som är trasigt? isåfall tror ni jag kan få nytt eller pengarna tillbaka om jag går tillbaka med det till elgiganten?
MVH!

RIG: MSI GTX 1080ti FE | Intel Core i7 4790K| Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5 | Corsair Vengeance 32GB |
Hörlurar: Hifiman he-400i, Sony MDR-1000x, Shure SE846, Bose QC20i

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2011

Har du sladdkontrollen i kopplad? Blir det nån skillnad när du reglerar ljudet på sladdkontrollen? Potentiometern kan ha hakat upp sig. Hur det än är, så låter det som att du har skäl för att få byta varan.

P.S. Om du har sladdkontrollen på lägsta volym men reglerar ljudet på en förstärkare så riskerar du att överbelasta lurarna alt. sladdkontrollen. Vilket skulle göra problemet till ett handhavande fel vilket gör att du inte har bytesrätt.

The fact that no one understands you doesn't mean you're an artist.