Slå ihop flera mp3-filer till en lång fil

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Falkenberg
Registrerad
Mar 2013

Slå ihop flera mp3-filer till en lång fil

Hej

Letar efter ett väldigt enkelt och lätt överskådligt program/metod för att samman foga flera mp3 ljudfiler till en mp3 ljudfil gratis.
Gärna utan mellan rum mellan låtarna å och att dom hamnar i den ordningen som jag vill ha dom i.
Mer än det behöver det inte göra.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Jun 2013

Audacity?

#1: x99 Deluxe-II | i7 6800k | GTX 980 | 64GiB | 950 Pro 512GB | Xonar STX | HD650
#2: Microserver Gen8 | G1610T | 16GiB ECC #3: QNAP TS-639 Pro | 6x4TB Raid6
#4: Intel S2600CP4 | 2x Xeon E5-2670 | 128GiB ECC | UnRAID 6.3.5 | 41TB
Smartphone: LG G5 | Android 6.0 | Shure SE535

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sthlm
Registrerad
Apr 2002
Skrivet av LudvigLindell:

Audacity?

Skulle också rekommendera Audacity

..:: trickeh2k ::.. http://youtube.com/trickysaer Windows 10 Pro - i7 4790k @ 4,5Ghz - ASUS Maximus VII Hero - 8GB AVEXIR Blitz 1.1 Blue LED CL10 2400Mhz - Corsair AX860i - EVGA GTX 780 Classified - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/SteelSeries Sensei RAW Rubberized - A-Data SX900 128GB, Samsung EVO 840 120GB, SanDisk Ultra II 480GB, 2TB WD Caviar Black - ASUS Xonar DX - ASUS Strix 7.1 Gaming Headset - Blue Yeti - Corsair 750D - Custom water loop

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Borlänge
Registrerad
Mar 2005

Helt utan mellanrum går inte, såvida CDn inte har rippats som en enda fil, annars innehåller sista MP3-frame:n några millisekunder tystnad. Det är dock inte alla som hör detta. Det finns ett program som heter CUE Splitter som du kan prova.

Bra, snabbt, billigt; välj två.

Ljud
PC → ODAC → Objective2 → Sennheiser HD650/Ultrasone PRO 900
Portabelt → Sennheiser Momentum/Sennheiser Urbanite XL/Sennheiser Momentum In-Ear

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Varberg
Registrerad
Jan 2002
Skrivet av LudvigLindell:

Audacity?

Hade jag med kört och då kan man visuellt se vart "glappet" är och ta bort.

Citera eller Svara för respons! •
Pixel Artist - Öppen för offerter på custom-work! PM'a mig. •

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2014
Skrivet av Phod:

Helt utan mellanrum går inte, såvida CDn inte har rippats som en enda fil, annars innehåller sista MP3-frame:n några millisekunder tystnad. Det är dock inte alla som hör detta. Det finns ett program som heter CUE Splitter som du kan prova.

Crossfade?

Trädvy Permalänk
Inaktiv
Registrerad
Sep 2013

Jag har sysslat med mycket med musik i mina dagar och inget slår Audacity när det gäller gratis program.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Borlänge
Registrerad
Mar 2005
Skrivet av Lju$mörd4r3n:

Crossfade?

Personligen tycker jag att crossfade låter skit, men då kanske jag ska precisera att jag lyssnar en del på DJ-mixade album och då kan mellanrum och crossfades bli rätt tydliga. Är det låtar med intro/outro är ju crossfade litet mer användbart.

Bra, snabbt, billigt; välj två.

Ljud
PC → ODAC → Objective2 → Sennheiser HD650/Ultrasone PRO 900
Portabelt → Sennheiser Momentum/Sennheiser Urbanite XL/Sennheiser Momentum In-Ear

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Finland
Registrerad
Mar 2012
Skrivet av Mega-Dark:

Letar efter ett väldigt enkelt och lätt överskådligt program/metod för att samman foga flera mp3 ljudfiler till en mp3 ljudfil gratis.
Gärna utan mellan rum mellan låtarna å och att dom hamnar i den ordningen som jag vill ha dom i.
Mer än det behöver det inte göra.

Som de flesta andra sagt, Audacity! Och glöm inte att installera "lame.dll" om du vill exportera till mp3. Google är din vän.

Define R4 Black | Asus P8Z77-V | Intel i5 3570K | Samsung 850 PRO 256GB
WD Caviar Black 500GB | Gigabyte GTX 980 ti | Corsair Vengeance LP 16GB
Newton R2 800w | Silent Wings 2 140mm | Silent Series R3 140mm | Windows 7

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Falkenberg
Registrerad
Mar 2013

Tack för alla svar
Ska ta och testa Audacity och se. Googlade faktiskt lite om detta (innan jag skrev här) men det jag fick upp var runt 8år gamla forum trådar om ämnet men dom kändes inte riktigt aktuella längre.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2014
Skrivet av Phod:

Personligen tycker jag att crossfade låter skit, men då kanske jag ska precisera att jag lyssnar en del på DJ-mixade album och då kan mellanrum och crossfades bli rätt tydliga. Är det låtar med intro/outro är ju crossfade litet mer användbart.

Det beror helt på hur BRA användaren är, och hur mycket tid man lägger ner.