TV och soundbar samtidigt?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2015

TV och soundbar samtidigt?

Jag har precis köpt en väldigt enkel soundbar (Philips htl2111) till min Philips-TV. Vet att soundbaren är en väldigt enkel modell, men kände inte behov av något mer avancerat i nuläget. Till min fråga:
Om jag har på tv-ljudet samtidigt som soundbar-ljudet (via koax) så är ljudet inte helt i synk. Man får en "eko-känsla" som inte känns korrekt. Är det så att jag helt enkelt inte kan använda tv-ljudet samtidigt som jag kör soundbar-ljudet, eller finns det någon lösning?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2009

Har du sänkt ljudet på tvn till 0 ?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2009

Brukar bli "eko" ljud när ljudet kommer både från tvn o soundbaren samtidigt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Feb 2006

Har du provat andra utgångar för ljudet?

Bedömt så borde ju soundbaren bara vara bättre än din TV, så du borde med fördel stänga av ljudet från din TV för den bästa upplevelsen.

Är det en fin TV du har brukar det finnas inbyggt stöd för att kompensera för sådana effekter genom att fördröja ljudet eller så.

Men som sagt, den riktiga lösningen är att skippa högtalarna i din TV, då även en enkel soundbar borde vara bättre än de flesta platt-TV högtalarna.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2015

Tack för svar! Inser att ljudet är absolut bättre genom att stänga av tv-ljudet helt, men jag hade väl nån idé om att kombinera de två. Visste inte riktigt hur man vanligtvis gör Nu kör jag bara från soundbaren!