Vilka/vilket minne passar i min laptop?

Permalänk
Medlem

Vilka/vilket minne passar i min laptop?

Ursäkta min okunnighet har försökt forska lite i vilka ram minnen som passar i min nya laptop,tänkte slänga i lite mer när det ändå finns plats kvar.
Om någon kan länka till minnen som passar vore jag mycket tacksam då jag inte riktigt blir klok på detta. Det är denna laptop http://www.siba.se/datorer/barbara-datorer/barbar-speldator/a... Tacksam för all hjälp jag kan få då jag är vilsen som sagt.

Visa signatur

Asus ROG G55JM

Permalänk

Enligt beskrivning (NetOnNet) så finns inga lediga minnesplatser (?!)
Två minnesplatser används redan av "2st 4GB SODIMM DDR3L 1600 MHz"
så du måste byta ett eller båda. Se Inet's kommentar 8GB om blandning med originalminnen.

Minne som ingår 8GB
Maximalt minne 16 GB
Minnesplatser 2st
Lediga minnesplatser 0st

Visa signatur

Windows 10 Pro x64 | inwin A1 Plus White | AMD Ryzen 9 3900X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | Corsair 3600MHz 16GB | Sapphire Radeon RX 5700XT | Samsung SSD M.2. 960 Pro. 1TB | LG 4K OLED55C9PLA

Permalänk
Medlem
Skrivet av Waxinator:

Enligt beskrivning (NetOnNet) så finns inga lediga minnesplatser (?!)
Två minnesplatser används redan av "2st 4GB SODIMM DDR3L 1600 MHz"
så du måste byta ett eller båda. Se Inet's kommentar 8GB om blandning med originalminnen.

Minne som ingår 8GB
Maximalt minne 16 GB
Minnesplatser 2st
Lediga minnesplatser 0st

Har öppnat och tittat och det sitter ett minne på 8gb(verkar vara lite olika komplett säljer den med 16gb ram från början) och en plats är ledig,det är från samsung men måste det andra minnet vara samma eller bara att det är ett ddr3 1600mhz?

Visa signatur

Asus ROG G55JM

Permalänk

Samma minnestyp räcker (DDR3L och 1600 MHz).
Minnet från Inet är av samma typ och märke (Samsung) så det verkar vara ett bra val.

Enligt Inet kommentar kunde de undersöka om minnena passade ihop...
"Ja det gör den men vi kan inte garantera att den passar ihop med minnena som redan sitter i, då måste vi kolla upp mer exakt vad för latens osv det är på minnena som sitter i. Vill du att vi kollar upp detta, vänligen mejla info@inet.se"

Visa signatur

Windows 10 Pro x64 | inwin A1 Plus White | AMD Ryzen 9 3900X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | Corsair 3600MHz 16GB | Sapphire Radeon RX 5700XT | Samsung SSD M.2. 960 Pro. 1TB | LG 4K OLED55C9PLA

Permalänk
Medlem

Tusen tack skall kolla med inet

Visa signatur

Asus ROG G55JM