Noctua NH-D15 kylpasta eller Arctic Cooling Silver 5

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2013

Noctua NH-D15 kylpasta eller Arctic Cooling Silver 5

Precis köpt mig en Noctua NH-D15 och tänkte höra om jag ska använde medföljande kylpasta eller använda mig av Arctic Cooling Silver 5 pasta som jag har en liggandes.

http://www.netonnet.se/art/dator/komponenter/kylning/processo...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Borås
Registrerad
Jul 2014

spelar ingen roll. Skillnaden i prestanda är marginell sålänge du har någon

Protonmail: enkel krypterad mail gratis
KeePass: krypterad lösenordshantering för alla operativsystem
Tor: gratis VPN tunnel (inte helt säker men kringgår blockeringar)
Spybot Anti-Beacon: låser ner övervakning i windows 10

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jan 2002

Precis som Sidju säger är skillnaden marginell. Noctuas medföljande pasta är bra. Lägg pengarna på något annat istället skulle jag säga.

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gotham
Registrerad
Aug 2008

Marginell skillnad, skiljer max en eller två grader i bästa fall.

#waiting#impatience
⚠ Z-E-N system incoming! ⚠

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2013

Nu va de ju så att jag redan hade artic så pengarna är redan spenderade sen innan.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Feb 2013
Skrivet av Matthewsfox:

Nu va de ju så att jag redan hade artic så pengarna är redan spenderade sen innan.

Jag skulle säga kör på arctic så slipper du ha 2 tuber öppna samt att jag tror den kylpastan är lite om än marginellt bättre.

| Intel core i7 4930k | EVGA GTX 1080 FTW | Gigabyte GA-X79 UD5 | Patriot 32GB (4x8) 2133Mhz CL 10 | Corsair Obsidian 750D | Corsair AX 860W | Noctua NH-U14S | Samsung 850 Pro 256GB | Samsung 840 Basic 128GB | Seagate Barracuda 7200rpm 2TB | BenQ XL2411Z 144Hz | Windows 10 Pro | Finalmouse 2015 | Sennheiser PC 350 SE | Corsair K65 RGB MX Red | Xtrfy NiP Lightning Large | Samsung Galaxy S6 |