Hjälp mig vid köp av mina första högtalare!

Permalänk

Hjälp mig vid köp av mina första högtalare!

Hej,

Jag ska köpa mina första högtalare till en lägenhet på 65kvm och de ska framförallt vara i mitt vardagsrum som är ca 25kvm.Tanken är att jag ska ha högtalarna då jag har lite vänner över på fest även till vardags för att förstärka ljud från datorn, har en mac som jag vill kunna spela ifrån. Vill inte ha ett mega system då jag är en trevlig granne Saken är den att jag är väldigt dålig på ljudsystem då jag själv aldrig ägt något och jag har också en begränsad budget på max 3000kr (gärna under det). Vad kan jag slå till på som låter bra? Hjälp mig ni som har lite koll

Permalänk

Finns det någon ljudutrustning förutom macbook i lägenheten i dag? En förstärkare eller något sådant?

Permalänk
Medlem

https://www.hifiklubben.se/hogtalare/aktiva-hogtalare-till-t....
du måste köpa till högtalarkabel + usbkabel (a hane till b hane)
blir nån hundralapp över budget.

eller beställ nåt billigare från thomann.de

Permalänk

Hej igen,

Nej jagr har ingenting, varesig förstärkare eller kablar.. Fungerar det inte med trådlöst ljudsystem till MAC?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Musiktime:

Hej igen,

Nej jagr har ingenting, varesig förstärkare eller kablar.. Fungerar det inte med trådlöst ljudsystem till MAC?

Jo, men inget bra till din budget. Kör på de aktiva från Argon, de är väldigt prisvärda.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Okej tack så mycket! Såg även att det fanns några billigare, modell "6340A AKTIV Högtalare" från Argon. Vet du om det är en stor kvalité skillnad på dessa och den något dyrare modellen? Är som sagt ingen expert

Permalänk
Medlem
Skrivet av Musiktime:

Okej tack så mycket! Såg även att det fanns några billigare, modell "6340A AKTIV Högtalare" från Argon. Vet du om det är en stor kvalité skillnad på dessa och den något dyrare modellen? Är som sagt ingen expert

ingen aning. har själv 7450A och de spelar bra, är nöjd. går du in i nån butik som hifiklubben har så kan du provlyssna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Musiktime:

Okej tack så mycket! Såg även att det fanns några billigare, modell "6340A AKTIV Högtalare" från Argon. Vet du om det är en stor kvalité skillnad på dessa och den något dyrare modellen? Är som sagt ingen expert

Jag har de billigare. De dög definitivt till studentlivet, med det som tillhörde.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag skulle ha kört på detta paket.
Bonusen är att du kan köpa fler högtalare senare och koppla in, om du skulle vilja utöka systemet.
/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!