USB ljudkort med drivrutin till Microsoft Server 2003?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Helsingborg
Registrerad
Maj 2003

USB ljudkort med drivrutin till Microsoft Server 2003?

Jag har insett att 50% av tiden som min dator är igång gör den egentligen inget nyttigt, bortsett från att den spelar upp en streamad radiokanal så jag har hissmusik i bostaden... Eftersom jag har ett gäng NAS'ar och "headless" media servrar så tänkte jag hitta på något som en smart lösning, och då passade en gammal Atom D510 baserad burk med Windows Home Server v1 på rätt bra. Nackdelen är att WHS är baserat på Microsoft Server 2003, och tydligen rätt gnällig när det kommer till drivrutiner. Så nu letar jag efter ett hyfsat bra USB ljudkort som har drivrutiner till WHS / Server 2003. Om det bara är analog stereo är det bra nog, men bättre är ju inte ett problem...

Tips mottages tacksamt.
B!

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Trädvy Permalänk
Rekordmedlem
Plats
Salstad
Registrerad
Feb 2009

Det bästa är väl att skaffa nått som inte behöver egna drivers utan går under usb audio class, annars är det nog samma drivers som till win xp.

Phenom 2 960T (körs x6) med passivt Ninja på Asus Crosshair 4 Asus 4850 och en väldig massa masslagring.Passiv kyld Northq nätdel 450W Antec P 180 med Schyte o Sharkoon fläktar via en t-balancer, väldigt tyst, oftast passivt. Datorljud 2kanal: ljudkort/dsp Behringer DCX2496, högtalare Truth B3031A, Truth B2092A Har också Oscilloskop och mätmikrofon.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jun 2010

Samma drivers som till XP borde det väl ändå vara?

Trädvy Permalänk
Rekordmedlem
Plats
Salstad
Registrerad
Feb 2009
Skrivet av snajk:

Samma drivers som till XP borde det väl ändå vara?

Jaq det var det jag menade, tänkte några år fel ....

Phenom 2 960T (körs x6) med passivt Ninja på Asus Crosshair 4 Asus 4850 och en väldig massa masslagring.Passiv kyld Northq nätdel 450W Antec P 180 med Schyte o Sharkoon fläktar via en t-balancer, väldigt tyst, oftast passivt. Datorljud 2kanal: ljudkort/dsp Behringer DCX2496, högtalare Truth B3031A, Truth B2092A Har också Oscilloskop och mätmikrofon.