Windows hittar inte vlc

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Piteå
Registrerad
Jan 2013

Windows hittar inte vlc

Som sagt, Windows kan inte hitta vlc, när jag klickar på högtalarikonen i högra hörnet så finns allt jag lyssnar på förutom vlc. Valde mina hörlurar som ljud-output i vlc men de funka inte.
Bild : http://gyazo.com/6acd35f929bedcccdf701ff6acbb9f18

H440 | i7 7700k | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | MSI GTX 1080 | 16 GB Vengeance LED |

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2014

saxat från answers.microsoft.com:

1) Try to run a audio troubleshooter.
On start windows, type troubleshoot and then go to Audio Troubleshooter

2) If issue still persists, try to uninstall and reinstall audio drivers.
In serach box type Device manager.
Open device manager window and expand audio drivers.
Right click on it and uninstall.
Restart the computer.
Let the drivers install automatically and see if it works.

Jag lägger till
3. Installera om VLC

OBS 2. gäller ju bara om du har W8+ Är du fortfarande på W7 måste du installera drivrutinerna manuellt från tillverkarens hemsida. Ljuddrivrutiner brukar vara enklast att hämta från moderkortstillverkaren.

Z170-WS | Intel 6700K | Dominator 2x16GB 3000MHz | Samsung 950 Pro 2x512GB NVMe RAID0 | MSI 1080 Gaming X | Seasonic 520 Fanless | 7260 HMV-AC | Fractal Design Define R4 | Noctua NH-U12S@475RPM | Noctua P12@475RPM x5
Supermicro X10SLL-F | Supermicro 1U SC813MT-300C | XEON E3 1231v3 | Hynix 4x8GB ECC | 840 EVO | WD 6x 4TB RE
x220 | IPS | i7 | SSD | 9-cell

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2006
Skrivet av Marreboy:

Som sagt, Windows kan inte hitta vlc, när jag klickar på högtalarikonen i högra hörnet så finns allt jag lyssnar på förutom vlc. Valde mina hörlurar som ljud-output i vlc men de funka inte.
Bild : http://gyazo.com/6acd35f929bedcccdf701ff6acbb9f18

Vad är det för hörlurar, med tanke på att du har ett speciellt val i output i VLC för dessa? tex om det är USB eller trådlösa osv kan det kanske vara riktigt, annars är det vanliga speeker eller default enhet som ska vara det rätta även för hörlurar och standardenhet ställs in i Windows.

Din bild går inte att få upp, så vet ej vad den ska föreställa.

Cooler Master ATCS840, corsair AX750, Asus Sabertooth X58, i7 950, Highend vattenkylning, 12Gb Corsair, GTX275, Raptor 150, Spinpoint F1 1Tb x3, WD 640black, Windows 7 x64, Asus Xonar Essence STX. Skärm Dell U2711.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Svartå
Registrerad
Jan 2012

Att installera om VLC brukar alltid hjälpa för mig dom gånger då det har spårat ur.
/Lifooz

Charles Bukowski, poet och författare

"Hur i helvete ska en människa kunna njuta av att väckas 6.30 på morgonen av en alarmklocka, hoppa upp ur sängen, klä på sig, tvinga i sig mat, borsta tänder och hår, och kämpa sig genom trafiken för att ta sig till en plats där man i all väsentlighet tjänar massor av pengar åt någon annan och samtidigt förväntas vara tacksam över möjligheten?"

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Piteå
Registrerad
Jan 2013
Skrivet av ggwp:

saxat från answers.microsoft.com:

1) Try to run a audio troubleshooter.
On start windows, type troubleshoot and then go to Audio Troubleshooter

2) If issue still persists, try to uninstall and reinstall audio drivers.
In serach box type Device manager.
Open device manager window and expand audio drivers.
Right click on it and uninstall.
Restart the computer.
Let the drivers install automatically and see if it works.

Jag lägger till
3. Installera om VLC

OBS 2. gäller ju bara om du har W8+ Är du fortfarande på W7 måste du installera drivrutinerna manuellt från tillverkarens hemsida. Ljuddrivrutiner brukar vara enklast att hämta från moderkortstillverkaren.

Jag har försökt installera om men det funka inte heller.

H440 | i7 7700k | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | MSI GTX 1080 | 16 GB Vengeance LED |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Piteå
Registrerad
Jan 2013

Alt är grönt nu, tog bort de gamla drivrutinerna som kom med ljudkortet (asus xonar phoebus) och installerade från asus hemsida och då fungerade allt som det ska.
Men tack ändå för alla förslag!