Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Jan 2005

TLBB v2 och DTS-MA

Hej,

jag får inget ljud ut när jag spelar upp filmer med DTS-MA via min TLBB v2 (som ska stödja det enligt specifikation).

Min förstärkare är en Yamaha RX-V1065 och stödjer formatet bland många andra. TLBB är ansluten via HDMI till förstärkaren.

Passthru är aktiverat i TLBB v2-inställningar och den klarar att spela upp flera andra DTS-typer utan problem.

Någon som har nåt tips eller idé om lösning?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jorden
Registrerad
Feb 2002

Boxen stödjer inte HD ljud (7.1), varken spela eller passthrough p.g.a licens problem och stöjder downmix HD ljud till DD/DTS 5.1/2.0.

1:i5-4670K|ASUS Z87 Pro|Corsair DDR3 16GB|CM 212 EVO|EVGA GTX1080 FTW|Samsung SH-203B|Samsung 850 EVO 500GB + Seagate 7200.10 2x320GB + Samsung T166 2x500GB + F2 1,5TB|Corsair AX760|Fractal Design Define R4|Dell 24" 2408WFP|

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Jan 2005

Tack, tror jag upptäckte det själv efter ytterliggare pillande och letande på nätet.

Skaffade TLBB v2 just för DTS osv pga Apple TV klarar inte att strömma det alls, trist att komma lite längre i min jakt på bättre ljud men bara för att mötas av en ny begränsning.

Man undrar ju varför de då har en inställning att aktivera DTS-HD passthrough i menyerna när det inte ens stöds...

Nåt tips på lösning där man slipper alla dessa sabla begränsningar med ljud som inte stöds?