Ljud igår inget ljud idag..

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2015

Ljud igår inget ljud idag..

Hej,

Efter snart två timmars surfande på alla sidor utom denna så har jag inte hittat något som hjälper mig...
Kollat runt här men inte riktigt hittat samma problem.

Mitt problem:
Igår funkade ljudet i mitt headset utan några större problem. Stängde av datorn för att gå och lägga mig och datorn starta då en windows update (inget ovanligt med det tycker jag). När jag starta datorn idag så får jag ljudet av att windows starta men det är allt. Jag har inget ljud när jag testar saker som youtube, Spotify, cs.. Eller när jag försöker spela upp datorns test ljud i mitt headset. Då får jag felmeddelandet "Det gick inte att spela upp testtonen."

Saker jag då har testat är:
Olika headsets= Samma resultat som ovan.
Olika uttag med olika headsets= Samma resultat som ovan.
Letat efter nya drivrutiner= Finns inga
Startat om datorn X antal gånger.
Kört "Felsök ljuduppspelning" utan något resultat.

Så nu sitter jag här och har slut på idéer.
Tacksam för all hjälp jag kan få.

Mvh Nato

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hässleholm
Registrerad
Feb 2005
Skrivet av mrnato:

Hej,

Efter snart två timmars surfande på alla sidor utom denna så har jag inte hittat något som hjälper mig...
Kollat runt här men inte riktigt hittat samma problem.

Mitt problem:
Igår funkade ljudet i mitt headset utan några större problem. Stängde av datorn för att gå och lägga mig och datorn starta då en windows update (inget ovanligt med det tycker jag). När jag starta datorn idag så får jag ljudet av att windows starta men det är allt. Jag har inget ljud när jag testar saker som youtube, Spotify, cs.. Eller när jag försöker spela upp datorns test ljud i mitt headset. Då får jag felmeddelandet "Det gick inte att spela upp testtonen."

Saker jag då har testat är:
Olika headsets= Samma resultat som ovan.
Olika uttag med olika headsets= Samma resultat som ovan.
Letat efter nya drivrutiner= Finns inga
Startat om datorn X antal gånger.
Kört "Felsök ljuduppspelning" utan något resultat.

Så nu sitter jag här och har slut på idéer.
Tacksam för all hjälp jag kan få.

Mvh Nato

Komponenter och Windows?
Om du kollar enhetshanteraren, några enheter med gula utropstecken?
Vad har du under ljudenheter?
Vad finns om du kollar på ljud i kontrollpanelen?

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 1800X @4Ghz ] [ Asus 1070 ROG Strix ] [ Asus Crosshair VI Hero]
[ 16GB G.Skill RipJawsV 3200Mhz DDR4 ] [ Samsung 960 EVO 500GB + Samsung 850 Pro 256GB ] [ Logitech G933 ] [ Corsair H115i ] [ Win10 x64 Pro ] 3dMark 17.260p CPU-Z