Valve håller rea för spel till Steam OS

Permalänk
Melding Plague

Valve håller rea för spel till Steam OS

Den slumrande satsningen Steam Machines har vaknat till liv under GDC och lanseras senare i år. För att fira håller Valve sin första rea dedikerat speltitlar kompatibla med Steam OS.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Inte helt illa faktiskt
Bra spel och till bra priser

Visa signatur

Stationär: 8700K/16GB 3600hmz/GTX 1080ti
Portabel stationär: Ncase M1/5600X/16Gb 3600hmz/GTX 1070/Asus XG17
Laptop: Alienware 17r2/4970HQ/16Gb/GTX 980M

Permalänk
Medlem

Hoppas detta gör att man kan börja lira "på riktigt" på t.ex ubuntu etc

Visa signatur

Citera för svar!

Detta må inte längre vara min primära dator men står kvar vid TV:n så den får ligga kvar ändå!

MB: Asus Maximus III Gene CPU: I7 860 4ghz HT Kylning: Antec 920 GPU: EVGA 770 2GB RAM: Corsair 12GB 1600mhz XMS3 2x2GB + Vengence HP 2x4GB SSD: Samsung EVO 840 120GB HDD: Samsung 1Tb 7200rpm, Seagate 2TB 7200rpm Chassi: Fractal Design Define Mini

Permalänk
Medlem

Goat Sim och Payday dårå...

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk
Medlem

Payday 2 var riktigt billigt!

Permalänk
Medlem
Visa signatur

MAIN:   | 4770k | r9 290 tri-x OC | 16GB | Be Quiet Shadow Rock 2 | Corsair 350D | EVGA Supernova G2 850w |
HTPC:   | 4360 | 8GB | Scythe Shuriken Rev. B | Cooler Master Elite 120 |
Laptop: HP spectre x360

Permalänk
Medlem

Det rör på sig i spelvärlden

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem

Så jäkla taggad inför Arkham Knight!!

Permalänk

Väldigt många bra spel i denna rean och kul att alla finns eller kommer till Linux också!

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Avstängd

Så sjukt otaggad inför det här *gäsp*

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av strejf:

Så sjukt otaggad inför det här *gäsp*

Själv ser jag fram emot att få spela Wargame: Red Dragon lagom till fredagskvällen på Linux!

Permalänk
Inaktiv

Dags att köpa Goat Simulator.

Permalänk
Medlem

Gött!
Hejja valve!
Utklassa de värdelösa consolerna nu och ta över marknaden totalt. SNÄLLA

Permalänk
Medlem
Skrivet av carll:

Gött!
Hejja valve!
Utklassa de värdelösa consolerna nu och ta över marknaden totalt. SNÄLLA

Snälla gör inte det, förstår du hur dyra spelen skulle bli då?

Permalänk
Discokungen
Skrivet av strejf:

Så sjukt otaggad inför det här *gäsp*

Jaha? Det är kul att höra för de som faktiskt bryr sig.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk

Hur är det med grafik-drivrutinerna i Steam OS. Kör steam i ubuntu och drivrutinerna ligger ju inte i samma nivå på linux som windows. Är Steam OS bättre optimerat???

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av strejf:

Så sjukt otaggad inför det här *gäsp*

Din arbetsgivare får väl låsa in DX 12 ännu mer. Kanske någon regel att personen som använder den åker i finkan om den tänker på linux eller något liknande som skulle göra dig lycklig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wRRM:

Snälla gör inte det, förstår du hur dyra spelen skulle bli då?

Ni köper väl inte spel direkt från Steam annat än på rea?

Permalänk
Medlem
Skrivet av G-SHOCK74:

Hur är det med grafik-drivrutinerna i Steam OS. Kör steam i ubuntu och drivrutinerna ligger ju inte i samma nivå på linux som windows. Är Steam OS bättre optimerat???

nVidia drivrutinerna är ganska klockrena, när det kommer till AMD försök med FGLRX eller testa opensource.
(Ingen skillnad mellan steam-os och ubuntu drivrutiner, det enda kan vara att de har mer uppdaterad version)

Skall bli intressant hur bra porterna av mordor / batman / witcher 3 blir och om de använder OpenGL eller Vulkan.

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Medlem

Synd att varken Borderlands 1 eller Sonic generations fanns till SteamOS. Gillar verkligen dessa spel, men screen tearingen respektive frameraten är huvudvärksframkallande och förstör faktiskt spelupplevelsen.

Skulle inte Borderlands 1 genomgå en mindre remake? Då lär väl åtminstone den komma, eftersom de andra Borderlands-spelen finns.

Oavsett känner jag att Steam rycker allt närmare i mitt liv

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk
Medlem

Det känns helt rubbat att Quake-serien inte finns i SteamOS-utgåvor. Traditionellt har de varit de mest självklara Linuxspelen.

Visa signatur

Gentoo Desktop: Ryzen 3600X | 32 GB
Server: Intel G7400T
Commodore 64C + 1541u2

Permalänk
Hjälpsam

Jag är inte förtjust i detta.
Att Valve satsat på Linux är givetvis mycket bra, men detta med Steam OS, Steam VR, Steam controller och Steam Machines gillar jag inte.
Valve skall hålla sig till spel och annan programvara, punkt slut.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av frunns:

Ni köper väl inte spel direkt från Steam annat än på rea?

Fast om de konkurrerar ut alla andra speltjänster så får de monopol och behöver inte rea ut spelen...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ratatosk:

Jag är inte förtjust i detta.
Att Steam satsat på Linux är givetvis mycket bra, men detta med Steam OS, Steam VR, Steam controller och Steam Machines gillar jag inte.
Steam skall hålla sig till spel och annan programvara, punkt slut.

Den uppenbara frågan:
Varför?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ratatosk:

Jag är inte förtjust i detta.
Att Steam satsat på Linux är givetvis mycket bra, men detta med Steam OS, Steam VR, Steam controller och Steam Machines gillar jag inte.
Steam skall hålla sig till spel och annan programvara, punkt slut.

Valve menar du?

Steam är inget företag.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av GaMeR2K5:

Valve menar du?

Steam är inget företag.

Tack; fixat!

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem

Halloj Microsoft!
Valve har precis försatt er i "Shack"!

Vad gör ni?

Tvingar användarna att uppgradera till senaste versionen av Windows?
(hur många PC-användare kör Windows för att det inte finns något alternativ?)

Permalänk
Avstängd

Såg precis listan över "Steam Machines"... http://store.steampowered.com/sale/steam_machines

Hade missat den förut. 15 olika med diverse underkategorier... ja de hade nog inte tänkt "förenkling" iallafall?

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av GaMeR2K5:

Såg precis listan över "Steam Machines"... http://store.steampowered.com/sale/steam_machines

Hade missat den förut. 15 olika med diverse underkategorier... ja de hade nog inte tänkt "förenkling" iallafall?

Då har du tänkt fel. Det sista vi behöver är förenkling. PC har alltid handlat om valmöjligheter och inte om inlåsta konsoler. Speciellt om vi kan bli av med windows som börjar röra sig åt NSA edition med kraftiga steg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThomasLidstrom:

Halloj Microsoft!
Valve har precis försatt er i "Shack"!

Vad gör ni?

Tvingar användarna att uppgradera till senaste versionen av Windows?
(hur många PC-användare kör Windows för att det inte finns något alternativ?)

Ja eller? Hur mycket jag än önskar att så var fallet så är ju Microsoft ohotad än så länge, tyvärr tror jag dessutom att det är så fallet kommer förbli.

Har väldigt svårt att se en framtid för detta, då jag anser att det inte tillför något, å andra sidan hade jag sagt desamma om surfplattor för några år sedan 😊

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NZXT H440 - MSI Z97 Gaming 5 - Intel core i5-4690K - Noctua NH-D15 - 2x Gigabyte r9 280x Windforce 3X - Corsair XMS3 DDR3 4x2GB - Corsair TX850M - Samsung evo 840 1TB - 4x Seagate Constellation ES 2TB
HTC Legend> LG Optimus 2x> Nokia Lumia 800> HTC One X > HTC one > LG G2 > Motorola Nexus 6 > Samsung galaxy S7
Surface pro 3 i3 64GB
Hellre att det aldrig fungerar än att man öppnar instruktionsboken!