Har ni hört talas om det här RAM problemet?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2015

Har ni hört talas om det här RAM problemet?

När jag spelar Call of Duty så har jag märkt att min dator visar att den använder massor med RAM, INGA program själva säger att de använder i närheten av så mycket. Alltså allt mellan 7-16 GB RAM och när den når 15 varnar den mig att minnet är slut, och när den når 16 så släcks skärmarna. Medans allt verkar gå i bakgrunden. Och jag tvingas hålla nere Power knappen för att stänga av datorn.

Support från Activision skickar mig till steam support och Steam support skickar mig tillbaks till Activision. Ska jag skratta eller gråta?

Har någon den blekast aningen om vad som gör att mitt RAM går upp så extremt?, Min CPU ligger på 23 procent använding btw när det sker.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2014

Har du SSD?

GTX 1080, Intel 5930K 4.0GHZ, Noctua NH-D15,ASUS X99 DELUXE, 16GB DDR4 Corsair, Fractal design r5, Corsair AX 1200i, Samsung 950 256GB, 1TB HDD.

AMD r9 280X Vapor-X, AMD 8350@4.4GHZ, 212 EVO,Gigabyte GA-970A-DS3P , 8GB DDR3 Corsair, Zalman Z11+, EVGA 500W, 120GB kingston v300 SSD, 1TBSeagate HDD.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jan 2014
Skrivet av BritishTeaparty:

När jag spelar Call of Duty så har jag märkt att min dator visar att den använder massor med RAM, INGA program själva säger att de använder i närheten av så mycket. Alltså allt mellan 7-16 GB RAM och när den når 15 varnar den mig att minnet är slut, och när den når 16 så släcks skärmarna. Medans allt verkar gå i bakgrunden. Och jag tvingas hålla nere Power knappen för att stänga av datorn.

Support från Activision skickar mig till steam support och Steam support skickar mig tillbaks till Activision. Ska jag skratta eller gråta?

Har någon den blekast aningen om vad som gör att mitt RAM går upp så extremt?, Min CPU ligger på 23 procent använding btw när det sker.

Vilket Call Of Duty rör det sig om?

Tröttnat på att ha signatur

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
STHLM
Registrerad
Apr 2008

Är det CoD som käkar minnet då?

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ligger i norr
Registrerad
Nov 2007

Spec på datorn?

Father of love and Father of rain.... Father of loneliness and pain-
(Manfred Mann's Earth Band)

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2015

SVAR

1. Inget visar sig använda minnet, efter att räknat ihop all RAM använding visar den att bara 4GB använding, medans pretanda visar 11gb använding.
2. Call Of duty Advanced warfare.
3.Jag har SSD, COD är inte på SSDèn
4. 4,3GHz i5-2500K,R9 280 ASUS direct CU2, 16GBRAM,120GB boot drive,1TB Seagate 7200rpm, Moderkort; något från ASUS som är väldigt överclocks vänligt :P.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Apr 2013

Om du provar att köra med halva mängden ram vad händer då?
Om du har 4x4 GB stickor i, går det att starta spelet med bara en sticka i?

Prova att städa bort temporära filer och söka efter gamla uppdateringar etc. och annat olämpligt som kan ha trillat in från internet.

Kan vara att någon av filerna för hibernate eller swapspace är skadad. Går det att sätta datorn i hibernate / viloläge? Prova även att skapa om filerna för hibernate och swapspace.

Windows is not doing our work seriously
——————————————————————
AMD FX 8150 | ASUS Sabertooth 990FX | 32 GB RAM | ASUS radeon 7970 @ 1 GHz
9 000 GiB i media | NEC PA301 @ 2560x1600 | Kör linux os

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2011

1. Inget visar sig använda minnet, efter att räknat ihop all RAM använding visar den att bara 4GB använding, medans pretanda visar 11gb använding.
4. 4,3GHz i5-2500K,R9 280 ASUS direct CU2, 16GBRAM,120GB boot drive,1TB Seagate 7200rpm, Moderkort; något från ASUS som är väldigt överclocks vänligt :P.

Skrivet av Jalle64:

Vad har du för utrustning? Detta hjälper oss här då ingen kan se din dator.

Se punkt 4

Trädvy Permalänk
Moderator
Plats
Omnipresent
Registrerad
Okt 2004
Skrivet av Rogga67:

Se punkt 4

Mmm såg det sedan men vad har TS för nätverkskort/drivrutiner? Vad är det som fyller minnet om TS tittar vad som drar? Är det enbart spelet?

Kan du (TS) visa oss med bild hur det ser ut?

Gud är Död! - Nietzsche
Nietzsche är Död! - Gud

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Scania-Earth-Milky way
Registrerad
Nov 2001

Att säga moderkort något från Asus duger inte. Modell behövs. Killer NIC nätverkskort? Ökänt för minnesläcka i drivrutinen. På rak arm kan jag bara minnas att MSI använderanvänt det, men även Asus kan ha gjort misstaget att använda sig av denna nätverkskrets.

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara