Corsair H2100 Wireless 7.1 gaming headset

Permalänk
Medlem

Corsair H2100 Wireless 7.1 gaming headset

Tycker att det är väldigt mycket brus med Corsair H2100 Wireless 7.1 gaming headset i gång..
mina medspelare i cs"hör" bara brus blandat med mitt snack.

Om tar bort huvudet bort från datorn så är det tyst dock om pratar så hör de brus.
Om jag pratar så hör de mig som dubbel echo.

Om spelar 7.1 så blir ljuden omvända.. höger ljud blir vänster och väster ljud blir höger så du kan tro skotten kommer från höger fast de kommer från väster och en vägg där inget finnes utanför mappen. Testat allt.. finns ingen inställningar förutom 7.1 och EQ i programvaran. enda som funkar är 2.0 stereo.
Samma sak som med filmer blir ljudet omvänt och väldigt irriterande höra på när kollar på 7.1 DTS master audio filmer som Frost/Gaurdian of the galaxy

Programvaran väldigt buggig och utan den kan inte ändra nåt. Den är igång men krashar ofta eller svarar inte och starta om den går inte.

De är köpta webhallen i Barkarby i Fredags Använda knappt 2 timmar.

Vad bör jag göra?

Betala 1190:- för nåt som inte fungerar som inte är tänkt är inte acceptabelt.

Visa signatur

amd xp 2000+ | abit kx7-333R with USB 2.0 | 256 ddr pc-266 | WD 80 GB 7200 rpm + Maxtor 740-6L 60 GB 7200 rpm ata-133 + 4 120 GB i raid 1+0 | Inno3d Geforce 4 ti-4200 128 ddr | Memorexx dvd 16x48 | Artec 32x12x48 | PSU 350 watt (tyst) | Windows XP Proffesionell

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av Netforce:

Tycker att det är väldigt mycket brus med Corsair H2100 Wireless 7.1 gaming headset i gång..
mina medspelare i cs"hör" bara brus blandat med mitt snack.

Om tar bort huvudet bort från datorn så är det tyst dock om pratar så hör de brus.
Om jag pratar så hör de mig som dubbel echo.

Om spelar 7.1 så blir ljuden omvända.. höger ljud blir vänster och väster ljud blir höger så du kan tro skotten kommer från höger fast de kommer från väster och en vägg där inget finnes utanför mappen. Testat allt.. finns ingen inställningar förutom 7.1 och EQ i programvaran. enda som funkar är 2.0 stereo.
Samma sak som med filmer blir ljudet omvänt och väldigt irriterande höra på när kollar på 7.1 DTS master audio filmer som Frost/Gaurdian of the galaxy

Programvaran väldigt buggig och utan den kan inte ändra nåt. Den är igång men krashar ofta eller svarar inte och starta om den går inte.

De är köpta webhallen i Barkarby i Fredags Använda knappt 2 timmar.

Vad bör jag göra?

Betala 1190:- för nåt som inte fungerar som inte är tänkt är inte acceptabelt.

Hej Netforce,

Låter som du fått ett defekt exemplar, hör med Netonnet om att få reklamera.

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan