Permalänk
Medlem

JRiver media player

Laddade ner JRiver media player och alla låtar jag spelar därigenom låter mycket bättre än på VLC. PLacebo eller är det skillnad på MediaSpelare?

Permalänk
Medlem

Det är ganska känt (bland oss audiophiler) att JRiver är bland det bästa som finns för ljud men även för film.
Det gör det bara bättre att man kan låta JRiver sköta i princip allt i en musik/film setup.

Visa signatur

Är det här man ska skriva upp vilken dator man använder?
Ballongmoddat hopkok som kyls med vatten och kopplat till ett gäng skärmar med en massa pixlar.
Duger det??

Permalänk
Medlem

Har även support för dac med ASIO drivrutiner! Stort plus! Pga det skulle jag liksom smygolf säga att jriver är snäppet bättre än mpc hd.

Permalänk
Medlem

Har en betald licens för Jriver MC19 sedan något år tillbaka.
Även om det är ett "Mediacenter" används det bara för musikarkivet.

Har haft problem med att MC19 fått HTPCn att gå varm och fläktarna börjat väsnas, ganska katastrofalt för finstämda lugna låtar...
HTPCn är inte helt tyst när den stressas i spel men om VLC och SMplayer kan spela upp FullHD filmer utan att fläktarna behöver startas, borde Jriver MC19 kunna spela upp mp3or utan att stressa processorn.
Kom en uppdatering för MC19 nyligen (Trots att MC20 finns ute) som kanske löst det problem.

Enligt Foobar2000 skulle alla dessa ASIO drivrutiner inte göra någon reell nytta.

Citat:

Contrary to popular "audiophile" claims, there are NO benefits from using ASIO as far as music playback quality is concerned, while bugs in ASIO drivers may severely degrade the performance

.
Källa på påståendet

Visa signatur

Huvuddator: i5-6600K, GTX 970, 8GB DDR4 2660MHz, Maximus VIII Gene MK, 120GB SSD+250GB SSD+240GB SDD, Linux Mint 18.2/Win7

Mest använda datorn Acer E3-112: Linux Mint 18.1, helt fläktlös, N2830 500GB 750EVO. För surf+film+musik vid "nanna kudde dax.

Permalänk
Medlem

Bästa ljud uppspelnings programmet jag har kört iaf.

Kör den kopplat : Optiskt ut från moderkort till extern Dac sen analogt till högtalarna

Visa signatur

MB MSI PRO Z790-A MAX WIFI CPU i9 14900K CPU COOLER EK-Nucleus AIO CR360
GPU ASUS GeForce RTX 3090 STRIX GAMING OC PSU ASUS ROG Strix 1000W
MEM CORSAIR DOMINATOR TITANIUM 48GB DDR5 RGB 7000Mhz
MONITOR Asus PG42UQ 4K CHASSI Phanteks Eclipse P600S White
HD 1 Samsung 990 PRO 2Tb HD 2 Samsung 980 PRO 2Tb