Tänkte prova att sätta ihop en billig HTPC som klarar lite spel också.

Permalänk

Tänkte prova att sätta ihop en billig HTPC som klarar lite spel också.

Jag är sugen på att försöka plocka ihop lite delar till en så billig HTPC som möjligt utan att det blir för dålig prestanda. Jag har ingen erfarenhet av detta sedan innan utan jag har under kvällen suttit och läst och försökt förstå vilka olika komponenter jag kan använda ihop utan att det knasar helt. Men är fortfarande väldigt osäker på om min lista fungerar. HTPC'n vill jag främst använda till musik och film men även lite spel typ som CS:GO, Tiger Woods, CoD och Bust a Move liknande spel (pussel spel). Här nedan kommer listan på det jag har plockat ihop, skulle det fungera eller är det bättre jag tittar på andra komponenter? Tacksam för svar, hälsningar Banditen.

Chassi - COOLTEK Jonsbo G3 649:- pixmania
Processor - Intel Pentium G3258 3,2GHz 399:- netonnet (Intel Pentium AE G3258)
Moderkort - Gigabyte GA-Z97X-Gaming 3 1199:- inet
Ram Minne - Corsair Vengeance LP 8GB 1600MHz 599:- netonnet
Grafikkort - PowerColor Radeon HD 7850 2GB DDR5 699:- ginza
Nätaggregat - Advance MPT-7500 362:- pixmania
Hårddisk - WD Blue WD10EZEX 64MB 1TB 7200rpm 598:- netonnet
DVDRW - ASUS DVD±RW (DRW-24F1ST/BLK/B/AS) 24X SATA 159:- webhallen

Totalsumma = 4664

Visa signatur

No Easy Way To Heaven Unless You Use The Shortcut Through Hell

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

delarna kommer fungera utan problem dock är en hårddisk långsam kan vara bra med en SSD om du vill ha datorn ska starta upp snabbt

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk

Oki men på det moderkortet och chssit jag ville ha, vilken typ av SSD skulle jag kunna ha då?

Visa signatur

No Easy Way To Heaven Unless You Use The Shortcut Through Hell

Permalänk

En sak till jag tänkte på. För att lcd displayen på fronten av chassit ska fungera. Måste då kortet ha en sk display port?

Visa signatur

No Easy Way To Heaven Unless You Use The Shortcut Through Hell

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr:Bandit:

En sak till jag tänkte på. För att lcd displayen på fronten av chassit ska fungera. Måste då kortet ha en sk display port?

Min display drivs av en intern USB-anslutning. Displayport är väl bara till en skärm eller flera!

Visa signatur

ASUS MAXIMUS VI FORMULA Z87 - Intel Core i7 4770K 4.7Ghz - EVGA GeForce GTX 980ti sc 6GB - Corsair Vengeance 24GB 1600Mhz DDR3 - Corsair SSD Force 3 120GB - SSD Samsung Pro 250 - Phanteks Enthoo Primo -

Permalänk

Oki tack för snabbt svar.

"Hehehe kan tänka mig att en och annan gammal datorräv skrockade gott lite för sig själva när de läste min fråga" Frågar man inte så lär man sig aldrig.

Aha fattar nu,,, jag ska ha en SSD disk för uppstart/os/program och sedan den andra disken för filer. Fattade jag rätt?

Visa signatur

No Easy Way To Heaven Unless You Use The Shortcut Through Hell

Permalänk

Jag har en liknande HTPC-rigg på gång om det skulle vara intressant som inspirationskälla. Vi har överlag liknande saker men mitt fokus på att det ska vara tyst har ökat priset en del för nätagg och chassi. Plus att jag tog i rejält vad gäller hårddisk. Intressant att du verkar ha hittat samma processor 250 spänn billigare.

Visa signatur

Det här är inte en automatisk signatur. Jag trivs bäst med att skriva den manuellt varje gång.

Permalänk

Ja men nu verkar ju några av mina delar ha försvunnit eller ökat radikalt i pris så jag får nog spåna på nya komponenter.

Visa signatur

No Easy Way To Heaven Unless You Use The Shortcut Through Hell

Permalänk
Medlem

Pixmania har inte vidare bra rykte, bara ett tips.
(Detalj: Sedan tycker jag att det här är missbruk av termen "HTPC", du vill bygga en dator. Typ alla datorer kan visa film, datorer som är byggda för att klara mer är inte HTPC.)

Permalänk
Medlem
Skrivet av lorgix:

(Detalj: Sedan tycker jag att det här är missbruk av termen "HTPC", du vill bygga en dator. Typ alla datorer kan visa film, datorer som är byggda för att klara mer är inte HTPC.)

Håller med!
Å andra sidan kan man bygga en billig "HTPC" med AMD A10, både billig, hyfsad prestanda, och det går även att spela lite.
(Petar man in >1866MHz minnen, med låg latens, blir det faktiskt inte så tokigt.)

Visa signatur

De som inte bryr sig om att "storebror ser dig" för att de "inte har något att dölja", lämnar de även ut sin dörrnyckel till värden så denne kan läsa deras post och rota i skåp och lådor?

Permalänk

Skulle det vara något att lipa över för att inte mina kriterier kring en HTPC dator inte stämmer överrens med dina? Om jag nu vill ha en dator som står i min TV bänk, ser ut som en stereo men klarar också några spel. Får jag då inte kalla det för en HTPC? Och förövrigt så var det ifrån Ginza som det hade försvunnit och inte Pixmania.

Visa signatur

No Easy Way To Heaven Unless You Use The Shortcut Through Hell

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr:Bandit:

Skulle det vara något att lipa över för att inte mina kriterier kring en HTPC dator inte stämmer överrens med dina? Om jag nu vill ha en dator som står i min TV bänk, ser ut som en stereo men klarar också några spel. Får jag då inte kalla det för en HTPC?

Du är fri att kalla saker vad du vill. Om någon här har problem med att folk tycker olika så är det väl knappast jag.

Vilka delar är det du behöver byta ut?

Permalänk
Medlem
Skrivet av lorgix:

Pixmania har inte vidare bra rykte, bara ett tips.

Problemet med Pixmania brukar vara förpackningen... Det är inte ovanligt att man får fel strömsladdar, ingen svensk manual osv. Det har (för mig) aldrig varit något problem med reklamationer, eller den faktiska varan.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk

Grafikkort och processor främst. Idag har jag en Minix kombinerat med Kodi som klarar allt vad jag vill i media väg. Jag har även en PS3 och den fungerar också rätt skapligt som ett media center tack vare PS3 media server. Minix fungerar bättre på media, eller bättre är det kanske inte men det är en bättre totalupplevelse med alla "covers" och info som man inte får på PS3an. PS3an är ju klart bättre på spel. Jag vill ha både och till en billig peng.

Visa signatur

No Easy Way To Heaven Unless You Use The Shortcut Through Hell

Permalänk
Medlem

OK. Då handlar det kanske mest om hur mycket spelprestanda du är villig att betala för. Kan du sätta en siffra på vad CPU+GPU får kosta?
När jag tittar på prisjakt ser det ut att vara svårt med billigare CPUer. 422:- istället för 649:- (3258) om man köper G1820 från Tyskland. Typ först där det blir någon betydande besparing. 549:- för en 3220 från Webhallen känns lite "meh".

Permalänk

Hade blivit skitglad om jag kunde få ihop en setup för 6000:- med det chassit jag valde men kan sträcka mig till 7500:- om det är något extra ordinärt.

Grejjen är ju att spenderar jag på det ena får jag snåla in på det andra. Jag kan tänka mig att jag borde ligga I 8-10.000 klassen för att kunna prestera bra.

Visa signatur

No Easy Way To Heaven Unless You Use The Shortcut Through Hell

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr:Bandit:

Hade blivit skitglad om jag kunde få ihop en setup för 6000:- med det chassit jag valde men kan sträcka mig till 7500:- om det är något extra ordinärt.

Grejjen är ju att spenderar jag på det ena får jag snåla in på det andra. Jag kan tänka mig att jag borde ligga I 8-10.000 klassen för att kunna prestera bra.

OK. Om allt förutom processor och grafikkort går att få tag i för priserna du listar så borde du alltså ha 6000-3566=2434:- till processor och grafikkort.
Det borde ju faktiskt räcka till en del prestanda.
I det här segmentet får man mycket prestanda för varje extra krona man spenderar.
Men om du kan tänka dig att klocka lite så ser 3258 fortfarande prisvärd ut. Nästa betydande steg (i mina ögon) är i3-4160 för 1199:- hos Komplett.
Så det beror nog en del på om du är villig att klocka lite, och hur spelen du spelar funkar med/utan Hyper Threading. Kolla lite benchmarks!

Jag är tveksam till nätagget. Suspekt många W/krona, och okänt namn. Vad sägs om detta?

Permalänk

Jag är ingen guru men är inte 400w rätt klent om man ser till vad många grafikkort vill ha?
Tack för dina svar och tips

Visa signatur

No Easy Way To Heaven Unless You Use The Shortcut Through Hell

Permalänk

Kan du ge mig exempel på en bra processor mellan 600 - 1200:-
-----------I I-------------- på ett atx moderkort mellan 500 - 2000:- (måste ha spdif out)

Visa signatur

No Easy Way To Heaven Unless You Use The Shortcut Through Hell

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr:Bandit:

Jag är ingen guru men är inte 400w rätt klent om man ser till vad många grafikkort vill ha?
Tack för dina svar och tips

Man kan få den uppfattningen. Till stor del bottnar det nog i att många väljer överdimensionerade nätagg trots att mer inte är bättre i det sammanhanget.
Många gör så, och då ses det som det normala.
Nätagg har oftast högst verkningsgrad vid omkring 50% belastning (säg 40-70, typ), vid 90% är den ofta betydligt sämre och vid 10% kan den vara riktigt kass.
Så; man kan förstås vilja ha utrymme för uppgraderingar och sådant, men går man får långt så får man onödig värmeutveckling. Detta vet inte alla om, och då väljer många stora siffror vilket gör att "normen" förskjuts uppåt.

Här har du lite mätningar (längst ner)

R9 270 (~1800:-) som exempel har en TDP på 150 W. En tvåkärnig Intel-processor typ 50 W och en fyrkärnig typ 100 W.
Det verkar bli en tvåkärnig för dig, och jag gissar att du väljer ett något svagare grafikkort. Då finns det rum för en rätt påtaglig överklockning också, eller ja, det gör det även om du väljer 270+3258.
edit:

Skrivet av Mr:Bandit:

Kan du ge mig exempel på en bra processor mellan 600 - 1200:-
-----------I I-------------- på ett atx moderkort mellan 500 - 2000:- (måste ha spdif out)

Det intervallet verkar lite knepigt, men jag kanske missar något. Är man villig att överklocka så finns det bara en modern Intel-processor i det området som medger det, och det är 3258. Den äter liksom upp det intervallet till stor del. Har man stor nytta av Hyper Threading så blir det fördel i3a (~1200:-). Kan man tänka sig AMD så finns det fler klockningsbara alternativ, men dom har sämre enkeltrådad prestanda så det krävs att spelet eller vad man gör skalar tillräckligt bra över flera trådar. Om det man gör skalar någorlunda så kan exempelvis FX-6300 komma in i fighten. Spontant lutar jag åt att rekommendera 3258, men jag har inte riktigt koll på vad dina spel gillar.

500-2000 för moderkort sträcker sig från instegsgrejer till ganska lyxiga saker. Om du inte har några särskilda krav förutom spdif out så kan du välja bland billiga kort (under 1000:-, inga problem), vissa av dom allra billigaste bör du välja bort om du vill överklocka. Asus Z97-A har rekommenderats av många även om vissa tydligen haft problem med nätverkskortet (såg omdöme på prisjakt, vet inget mer), men du behöver absolut inte betala 1400:- om du inte har några speciella krav.

edit: typo

Permalänk
Medlem
Skrivet av lorgix:

Nätagg har oftast högst verkningsgrad vid omkring 50% belastning (säg 40-70, typ), vid 90% är den ofta betydligt sämre och vid 10% kan den vara riktigt kass.

Snegla på kraven för 80 plus certifieringen. 80 plus brons är lägsta standarden för 230v, (tror jag?) och 20 / 50 / 100% last är lägsta tillåtna effektivitet 81 / 85 / 81%
Så visst kan verkningsgraden vara dålig på 10% men det är i realiteten inte speciellt mycket som skiljer mellan 50 & 90% last i dagsläget. Förutsatt att man köpt ett modernt PSU då... Det aktuella för diskussionen, ligger vid 20 / 50 / 100% last på 81 / 85 / 81% effektivitet. Jag är själv rätt svag för FSP, de brukar fungera bra.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=Mr_B=-:

Snegla på kraven för 80 plus certifieringen. 80 plus brons är lägsta standarden för 230v, (tror jag?) och 20 / 50 / 100% last är lägsta tillåtna effektivitet 81 / 85 / 81%
Så visst kan verkningsgraden vara dålig på 10% men det är i realiteten inte speciellt mycket som skiljer mellan 50 & 90% last i dagsläget. Förutsatt att man köpt ett modernt PSU då... Det aktuella för diskussionen, ligger vid 20 / 50 / 100% last på 81 / 85 / 81% effektivitet. Jag är själv rätt svag för FSP, de brukar fungera bra.
B!

Jättemycket är det inte, det har du rätt i.
Men det kan lätt se mindre ut än vad det faktiskt är.
81 och 85 är ganska lika. Men 81 innebär 27% mer värme att kyla bort.

Men ja, det landar i att det ska vara "lagom" antar jag.

(Finns det inte en "Standard" under brons? Eh, orkar inte kolla upp det nu.)
edit: Ang. 80+; Så kanske det va, ja. Låter bekant.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lorgix:

(Finns det inte en "Standard" under brons? Eh, orkar inte kolla upp det nu.)

"Standard" har bara värden för 110v, om inte jag minns tokfel, så 230v är aldrig certifierat som 80 plus, om det inte är brons, eller bättre. En petitess, möjligen, men i alla fall.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk

Jag har ändrat lite i setupen men det mesta är väl sig likt. Förutom att jag har valt bort en HDD och likaså optisk utgång på moderkortet. Saker jag kommer köpa senare är nätverkskort med wifi, ljudkort med optisk ut den dagen det behövs. Kommer även skaffa en intern HDD och längre fram också en större SSD disk. DVD spelaren struntade jag också i, pga att den jag har nästan aldrig har använts och det kommer säkert inte en ny heller att göra. Såhär kommer den nya listan med två olika slutpris. Verkar det vettigt eller bör något ändras?

Chassi - COOLTEK Jonsbo G3 - 649:-

Processor - Intel Pentium G3258 3,2GHz - 649:-

Nätaggregat - LC POWER PC 600 W (LC600H-12) - 295:-

Moderkort - GIGABYTE GA-Z97P-D3 - 785:-

Minne - Corsair Vengeance LP 8GB 1600MHz - 599:-

SSD Disk - SanDisk Extreme SSD 120 GB - 340:-

Totalt - 3317:- (utan grafikkort)

Med ett GTX 750Ti grafikkort

MSI Geforce GTX 750Ti 2GB OC (993Hhz) - 1449:-

Totalt - 4766:-

Med ett R9 280 grafikkort

Sapphire Dual-X R9 280 3Gb GDRR5 OC With Boost - 1819:-

Totalt - 5136:-

Visa signatur

No Easy Way To Heaven Unless You Use The Shortcut Through Hell

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr:Bandit:

Jag har ändrat lite i setupen men det mesta är väl sig likt. Förutom att jag har valt bort en HDD och likaså optisk utgång på moderkortet. Saker jag kommer köpa senare är nätverkskort med wifi, ljudkort med optisk ut den dagen det behövs. Kommer även skaffa en intern HDD och längre fram också en större SSD disk. DVD spelaren struntade jag också i, pga att den jag har nästan aldrig har använts och det kommer säkert inte en ny heller att göra. Såhär kommer den nya listan med två olika slutpris. Verkar det vettigt eller bör något ändras?

Chassi - COOLTEK Jonsbo G3 - 649:-

Processor - Intel Pentium G3258 3,2GHz - 649:-

Nätaggregat - LC POWER PC 600 W (LC600H-12) - 295:-

Moderkort - GIGABYTE GA-Z97P-D3 - 785:-

Minne - Corsair Vengeance LP 8GB 1600MHz - 599:-

SSD Disk - SanDisk Extreme SSD 120 GB - 340:-

Totalt - 3317:- (utan grafikkort)

Med ett GTX 750Ti grafikkort

MSI Geforce GTX 750Ti 2GB OC (993Hhz) - 1449:-

Totalt - 4766:-

Med ett R9 280 grafikkort

Sapphire Dual-X R9 280 3Gb GDRR5 OC With Boost - 1819:-

Totalt - 5136:-

Glöm inte marknaden här

Tog mig 14 dagar att köpa alla delar till en bra speldator till en vän, av en tredjedel av priset

Ryggraden i den vart socket 1155 och i7 2600K
Nättagg och SSD:n vart rent nya t e x.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk

Jag har nu börjat införskaffa delar till bygget, ett grafikkort och en psu har inhandlats.
Det blev ett R9 280 kort och ett 750w corsair aggregat. Har nu lagt ut 1700:-

Jag kommer även att använda ett annat chassi än det jag först tänkte. Jag har 2 alternativ som jag tittat på. Båda är extremt små lådor för mini-itx moderkort och fullstora grafikkort. Det går även in nätaggregat med formfaktor ATX. De två lådorna jag tittat på är.

01. Fractal Design: Node 304 ca 750:- "Länk"

02. Silverstone: Sugo SG13-Q ca 450:- "Länk"

Rättelse: Upptäckte nu när jag fick hem mitt "beg" R9 280 att det inte alls var ett sådant kort utan ett HD 7950. Jag är som sagt inte alls särskilt hemmavan i grafikkorts djungeln men det är väl inga astronomiska skillnader korten emellan vad jag har förstått. Men rätt ska vara rätt tycker jag, jag fick inte det jag betalade för.
Ska jag bråka om det eller är det skitsamma? Vad tycker ni som förstår er på detta ämne bättre än jag själv?

Det blir Fractal Design och Node 304, jag får helt enkelt inte in grafikkortet i det andra chassit.

Visa signatur

No Easy Way To Heaven Unless You Use The Shortcut Through Hell

Permalänk

Uppdatering!
Jag har nu beställt lite delar. Ni kan se vilka här nedan.

Node 304 Black 749.00:- - Chassi
Radeon 8GB 2X4GB 2133MHz 799.00:- - Minne
SSDNow V300 240GB 890.00:- - SSD
Pentium G3258 3,2GHz 698.00:- - CPU

Så det är moderkortet jag saknar. Ska försöka hitta ett billigt och bra.

Visa signatur

No Easy Way To Heaven Unless You Use The Shortcut Through Hell

Permalänk

Min HTPC är ihopsatt nu, tänkte försöka starta igång den imorgon. Ja det blev ju en del förändringar under tidens gång. Jag har inte pysslat med datordelar på över 10 år ja kanske 15. När jag fick tanken på att göra en Minix på steroider så började jag kolla på små barebones och såg då att de minsann klarade av rätt nya spel också i hjälplig takt. Men den billigaste kostade ändå typ 4500:-, och då tänkte jag att jag likaväl kunde skaffa mig en Xbox One eller PS4. Så då började jag fundera på om jag inte skulle kunna bygga ihop en schysst HTPC billigt som också klarade att spela på. I min värld så såg jag summor som 4000-5000:- som att jag skulle få ihop en riktigt jävla bra HTPC som passade mina önskemål. Det jag saknade mest på Minix, var att kunna spela det spel man ville. Visst det finns en drös att plöja igenom. Vissa är riktigt bra och grafiken kan vara skrämmande bra (med androids mått mätt). Men det är inget man vill spela förjämnan. PS3an har jag haft sedan starten och likaså 360. PS3an är den jag spelar på. Jag har en TV som jag har full respekt för. Det är en 42" Plasma Panasonic. Ungefär 13år gammal, har aldrig krånglat men bilden är så förlegad. Min TV är endast HD-Ready, så när jag kommer hem till kompisar och de har Full HD och kör HD material så är det ungefär som att de sitter och tittar på en stjärnklar himmel och jag på en svajande vass, om man nu ska visa kontrasterna mellan bilderna. Så en HD-TV för mig hade nog varit som natt och dag, det fattar jag. Så jag började samla ihop billiga dator delar på pappret som jag tyckte passade mina behov. Men så läser man mer tester, artiklar, kollar youtube osv. Då tänker man,, ja vafan några hundra till på det grafikkortet så kommer allt bli mycket bättre. Vafalls! räcker inte nätaggregatet till nu längre? Jaha du säger att det gärna får vara moduärt. Ja ni vet hur det är, begäret ökar och pengarna tickar, det ena föder det andra. Min slutsumma hamnade inte alls i prisklassen 4-5000:- som jag hade trott/hoppats på från början. Nedan så kan ni beskåda min laguppställng.

Chassi - Fractal Design: Node 304 "Black"
PSU- Cooler Master: 750w (semi mod)
PCU - Intel G3258
PCU Cooler - G3258 Boxed Fan
Dram - DDR3: 2x4GB R9 2133MHz
Mother - MSI Z97I GAMING ACK
GPU - Sapphire HD 7950 (trodde jag hade köpt ett R9 280 kort)
HDD - SSDNow V300 240GB (kompletteras med en 500GB USB HDD)

Köpte också en Xbox 360 PC kontroll och laddkit.

Tänkte köra Win 8.1 i botten men Kodi kommer nog vara det som sparkas igång först. Smidigt att man kommer direkt ut i Steam Big Picture mode ifrån Kodi.
Ja tack för ordet, hälsningar Banditen.

Jag har säkert glömt att skriva massor, så bara fråga.

Visa signatur

No Easy Way To Heaven Unless You Use The Shortcut Through Hell

Permalänk
Avstängd

Vad gick allt på?

Har inte helt annorlunda setup själv men har lite svagare grafikkort och processor, en g1820 och ett gtx 660ti. Osäker på vad det skulle kosta att köpa begagnat idag men kan väl tänka mig runt 3-4000kr! Hade kanske kört på G3258 om jag byggt igen, mest för att kunna leka med den dock Fungerar bra nog för mig iaf, och jag kan utan problem köra GRID med min xbox 360 kontroll, vilket är mer eller mindre det enda spelet jag lirar hehe.

Permalänk

Jag fick det till 6400:- allt som allt,, ja och så plus typ 500:- för 360 pc kontroll och play & charge kit.
Grafikkortet var enda delen som köptes beg.

UPPDATERING

Windows update är äntligen klart efter en jävla tid och en makalöst många uppdateringar. Tog säkert mellan 1-3 timmar. Det var två stora hämtningar som drog ut på tiden. Dessförinnan hämtade jag grafikkortets drivisar. Och det var inte "autobahn" fart där heller kan jag tillägga. Well, Well, jag har iallafall installerat Kodi utan problem och siktar nu vidare på att konfigurera det och sedan installera steam. Idag gick det mesta skit när jag äntligen skulle starta upp mitt bygge. Allt gick fel, men lyckades tillsist reda ut det. Snacka om att treva sig fram, hehe jag hade ingen aning om att jag var tvungen att göra en hel del för att få den startduglig. Först hade jag ingen bild alls, bara där förbannade jag mig själv för att ha köpt ett beg grafikkort. Och lite annat som jag inte nämnt. Sedan när bilden väl kom så var den helt "åsidosatt". Sak samma, den verkar funka och jag hoppas jag får ut mycket kul med den. Vill ni fråga något så gör det, jag skäms inte "ler". Ha det bäst ,,, Hälsningar Banditen

Jag ska ta lite bilder ifrån olika vinklar och även insidan, så får ni en uppfattning om vad det är jag har satt ihop.

Visa signatur

No Easy Way To Heaven Unless You Use The Shortcut Through Hell