Mikrofonen/ljudkortet spökar

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2015

Mikrofonen/ljudkortet spökar

Hej. Jag går direkt på sak:

När jag försöker prata i mikrofonen händer det inget. Inte ens en signal. Däremot ifall jag har en sound recorder på eller ett voice test igång så hör man ett högt ljud när jag kopplar in och ut mikrofonen. Den tar även upp ljud från datorn som till exempel ljudet från videoklipp. När jag pratar skype med folk medger dem att de hör ljudet från klippet jag kollar på(fast i riktigt gräslig kvalité).

Så ja, det är ju inte särskilt roligt alls och detta har pågått ett tag nu.

Jag har detta moderkort:

http://www.inet.se/produkt/1902714/msi-z97-gaming-5

Det som är ännu konstigare är att jag skaffade detta moderkort, installera om windows och allt det där. Och allt fungerande bra. Ljudet fungerade utmärkt(och gör än)även rösten hördes. Men sen helt plötsligt så fungerade det inte längre.

Jag har testat följande:

-Testat mikrofonen i en annan dator vilket fungerade. Så även fast än jag inte har världens bästa mikrofon så ligger felet möjligen inte där.
-Sen är det allt det vanliga. Mikrofonen är inte mutad, den är i kopplad rätt jag har kollat alla de där basic sakerna i princip.
-Har också installerat om drivrutiner för ljud.

Det här problemet verkar vara mer komplicerat än vad man kunde tro. Har ingen aning om hur man löser det och har kollat upp liknande problem på nätet men ingen av dom har fått det svar de behöver. Så jag kan ju alltid hoppas på ett mirakel och att någon här vet vad som händer.

Även värt att nämna kan ju vara att mitt nuvarande headset är ett SteelSeries Siberia V2.