Asus Z97 Pro Wifi moderkort från komplett - lådan INTE förseglad!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2015

Asus Z97 Pro Wifi moderkort från komplett - lådan INTE förseglad!

Hej!

Beställde för några dagar sedan ett nytt moderkort från Komplett, en z97 Pro wifi AC för att vara exakt. När jag fick hem paketet så upptäckte jag snabbt att lådan som moderkortet kom i inte var obruten det vill säga det fanns inget klistermärke som visar att moderkortet är oanvänt.

Jag har fortfarande ej tagit upp moderkortet utan bara tittat hur allt låg. Kortet ligger i en antistatisk påse och det finns inga direkt täcken på att den skulle vara använd. Är det någon som har erfarenhet när det gäller Asus z97 moderkort? Borde jag vara orolig eller är det såhär Asus paketerar moderkort?

Tack!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gotham
Registrerad
Aug 2008

Troligen så är det en returnerad vara, och förhoppnibgsvis oanvänd. Det ska stå tydligt när man köper en demo eller returnerad vara kan man tycka. Kontaktat butiken än?

#waiting#impatience
⚠ Z-E-N system incoming! ⚠

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2004

Mitt Asus Z97-A hade inte heller någon försegling vad jag kan komma ihåg. Köpte det dock i Netonnet butik så det fann ju larm och grejer rund som förseglar. Det utesluter ju däremot inte att det är returnerat. Man får väl gå på skicket på kartongen och se så inga påsar är öppnade osv.

Phanteks Enthoo Pro - Corsair RM750x - Asus Z97-A - i7 4790k - XMS3 16GB - Gigabyte GTX 980 - 850 EVO 250GB SSD - WD 3TB HDD
EK-Supremacy EVO - EK-FC980 GTX - EK-D5 PWM - EK-D5 X-TOP CSQ - EK-RES X3 150 - EK-CoolStream RAD XTX 240 - EK-Ekoolant EVO UV Blue - Corsair AF140 x2 - Corsair SP120 x2
Dell U2713HM - Corsair K95 MX Red - Logitech MX Master - Corsair 2100

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2015

Jag kontaktade Komplett så fort jag upptäckte det och de svarade med att den ska vara helt ny. Har kollar runt på YouTube och 90% av alla som unboxar moderkortet har inte något klistermärke på lådan. Den Antistatiska påsen ser heller inte knögglad ut så jag tror jag kan sova lugnt nu

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Feb 2013

Alla Asus brädor jag har varit i kontakt med har inte haft en försegling men jag hade gärna sett dem ha det. Du ska inte behöva vara orolig.

Speldator: Intel core i5 3570k 4,2GHz@1,128V| Asus P8Z77-I DELUXE | EVGA GeForce GTX 660Ti custom backplate | Fractal Design Node 304 | Cooler Master Hyper 212 EVO | Samsung 840 basic 120Gb SSD | 2Tb Seagate Barracuda 3,5 HDD | Corsair Venganse LP 16Gb (2x8) 1600MHz cl10 | Be Quiet! Straight power 600w 80+ Gold |Windows 8.1| Lapptop: Lenovo T420p Kringutrustning: Qpad MK-85 Pro MX-Brown | Qpad QH-85 | Logitech MX-518 | ASUS PB278QR | Audio Pro Addon T14

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2015

@infigo Tack för svaret