Cpu led lyser rött under windows installationen

Permalänk
Medlem

Dom borde kunna byta ut det på en gång, men om det vill skicka kortet för felsökning så kan det ta några dagar. Vilken Webhallen butik köpte du kortet ifrån?

Visa signatur

ASRock Z97M OC Formula / Intel Pentium Anniversary Edition G3258 3,2GHz 1.09v @ 4.5Ghz 1.26v / Corsair Hydro H110i GT / Sapphire HD7750 1GB Ultimate / Kingston HyperX Savage (2x4GB) 2400Mhz / Fractal Design Tesla R2 500W 80+ Gold / Fractlal Define S

Permalänk
Skrivet av Bredband:

Dom borde kunna byta ut det på en gång, men om det vill skicka kortet för felsökning så kan det ta några dagar. Vilken Webhallen butik köpte du kortet ifrån?

fridhelmsplan i stockholm. jag tänkte gå dit imorgon

Permalänk
Medlem
Skrivet av noneexistance:

fridhelmsplan i stockholm. jag tänkte gå dit imorgon

Gör det, dom borde kunna byta ut moderkortet på en gång.

Visa signatur

ASRock Z97M OC Formula / Intel Pentium Anniversary Edition G3258 3,2GHz 1.09v @ 4.5Ghz 1.26v / Corsair Hydro H110i GT / Sapphire HD7750 1GB Ultimate / Kingston HyperX Savage (2x4GB) 2400Mhz / Fractal Design Tesla R2 500W 80+ Gold / Fractlal Define S

Permalänk

http://www.webhallen.com/se-sv/datorkomponenter/210919-asus_z...
jag tänkte skaffa mig det här kortet istället. Jag hoppas att jag inte komma behöva uppdatera mitt bios då. En till sak som värt att nämnas är att det är inte bara jag som har svårigheter med att få en haswell processor att funka på ett z87 moderkort. Det verkar finnas massor med liknande trådar på nätet med folk som inte lyckas lösa problemet trots dussintals försök.

Permalänk
Medlem

Z97 ska funka utan bios uppdatering, min G3258 gjorde det.Men det är alltid bra att flasha till det senaste endå. Läste om Z87 kortet också

Visa signatur

ASRock Z97M OC Formula / Intel Pentium Anniversary Edition G3258 3,2GHz 1.09v @ 4.5Ghz 1.26v / Corsair Hydro H110i GT / Sapphire HD7750 1GB Ultimate / Kingston HyperX Savage (2x4GB) 2400Mhz / Fractal Design Tesla R2 500W 80+ Gold / Fractlal Define S

Permalänk
Medlem
Skrivet av noneexistance:

fridhelmsplan i stockholm. jag tänkte gå dit imorgon

Berätta sen hur det gick med moderkortet.

Visa signatur

ASRock Z97M OC Formula / Intel Pentium Anniversary Edition G3258 3,2GHz 1.09v @ 4.5Ghz 1.26v / Corsair Hydro H110i GT / Sapphire HD7750 1GB Ultimate / Kingston HyperX Savage (2x4GB) 2400Mhz / Fractal Design Tesla R2 500W 80+ Gold / Fractlal Define S

Permalänk
Skrivet av Bredband:

Berätta sen hur det gick med moderkortet.

jag fick ett nytt moderkort nu, fast det blev ett msi Z97s sli plus, jag fick lägga på några kronor extra. Men alltid funkar nu, fast jag har några frågor kvar, När jag installerade msi mjukvaran, fick jag norton internet security på men dator, men det verkar typ inte vara igång. Jag kan inte hitta norton någonstans i taskmanagern. Ska jag avinstallera norton och köra avast istället. har du förslag på gratis antivirus program.
Jag behöver även en billig kylare som duger till att överkklocka, helst bara ifrån webhallen, då kan jag gå direkt till butiken.
Jag kommer förmodligen bara överklocka till 4.0 eller 4.1 ghz.

Permalänk

en till sak som är värt att nämnas är jag behövde inte installera några bios uppdateringar för att datorn skulle funka.

Permalänk
Medlem

[QUOTE="noneexistance;15276571"]jag fick ett nytt moderkort nu, fast det blev ett msi Z97s sli plus, jag fick lägga på några kronor extra. Men alltid funkar nu, fast jag har några frågor kvar, När jag installerade msi mjukvaran, fick jag norton internet security på men dator, men det verkar typ inte vara igång. Jag kan inte hitta norton någonstans i taskmanagern. Ska jag avinstallera norton och köra avast istället. har du förslag på gratis antivirus program.
Jag behöver även en billig kylare som duger till att överkklocka, helst bara ifrån webhallen, då kan jag gå direkt till butiken.
Jag kommer förmodligen bara överklocka till 4.0 eller 4.1 ghz.[/QUOTE

Bara avinstallera Norton och köra med något annat, du kan tex köra med Windows egna virusprogram.
Cooler Master CPU Kylare Hyper 212 Evo borde funka bra till det, den är billig.

Visa signatur

ASRock Z97M OC Formula / Intel Pentium Anniversary Edition G3258 3,2GHz 1.09v @ 4.5Ghz 1.26v / Corsair Hydro H110i GT / Sapphire HD7750 1GB Ultimate / Kingston HyperX Savage (2x4GB) 2400Mhz / Fractal Design Tesla R2 500W 80+ Gold / Fractlal Define S

Permalänk
Medlem
Skrivet av noneexistance:

en till sak som är värt att nämnas är jag behövde inte installera några bios uppdateringar för att datorn skulle funka.

Vilken bios version har brädan nu?

Visa signatur

ASRock Z97M OC Formula / Intel Pentium Anniversary Edition G3258 3,2GHz 1.09v @ 4.5Ghz 1.26v / Corsair Hydro H110i GT / Sapphire HD7750 1GB Ultimate / Kingston HyperX Savage (2x4GB) 2400Mhz / Fractal Design Tesla R2 500W 80+ Gold / Fractlal Define S

Permalänk
Medlem

Hur har det gått för dig?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

|Intel i7 4790k @ Stock | Corsair H110i GT | Asus Sabertooth z97 Mark 1 | 32gb 1600mhz | Asus Strix GTX 1080 8gb | Samsung Evo Basic 250 gb SSD | SanDisk SSD Ultra Plus 256 GB | Western Digital Black 650gb | NZXT H440W Silent Ultra Vit | Asus VG248QE 144hz | Steelseries M800 | Razer Deathadder 2013 Version| EVGA Supernova P2 1000W 80 Plus Platinum |

Permalänk
Medlem
Skrivet av noneexistance:

det är en till sak jag undrar, går det att byta moderkort samma dag eller måste jag väntar ett antal dagar. Jag köpte kortet ifrån en fysik butik

Prova kör integrerade grafikkortet över win-installation om möjlighet finns.
Men desto snabbare du återkommer till affären desto bättre är det.

Visa signatur

Cpu: R5-3600 | MSI MEG X570 UNIFY | Vega64 RedDevil | Corsair 3200 Mhz 16GB | Phanteks PH-TC14PE | Chassi: R4 Arctic White | Steelseries Apex Pro | Logitech G Pro X Superlight | Steelseries Arctis 7

Permalänk

jga fick ett nytt moderkort, fast de hade inte det kortet som jag ville ha på lagret, så att det blev ett msi z97s sli plus kort. Jag fick lägga till några kronor extra, men allting funkar som det ska nu. Jag behövde inte ens att uppdatera mitt bio. Fast jag har några saker kvar som jag behöver hjälp med.
När jag installerade msi mjukvaran så fick jag också norton internet security på dator. Norton verkar inte ens vara aktiv när jag kollade i taskmanagern. Ska jag ta bort norton och ersätta det med nått annat antivirus program. jag tänkte ladda ner gratis versionen av avast.
Jag behöver också en billig kylare till cpun, jag vill bara kunna klocka processor upp till 4.0 eller 4.1 ghz.
Helst vill jag köpa kylaren ifrån webhallen, då kan jag gå direkt till butiken. Det ska inte vara nån vattenkylning, jag får inte plats med det i mitt chassiset

Permalänk

jag har också väldig hög hårddisk användning typ 100% (windows 8)

Permalänk
Medlem
Skrivet av noneexistance:

jag har också väldig hög hårddisk användning typ 100% (windows 8)

Det kan vara windows update. När man precis har installerat datorn brukar windows update ta sjukt mycket prestanda. Du kan kolla i Aktivitetshanteraren vad som tar all kraft.

Visa signatur

i7 4770k @4.3GHz | Asus z87-pro | Asus 1080 | 16GB RAM | Samsung 840 Pro 256GB | 3TB HDD| Corsair RM850
Thinkpad x60 tablet | 3GB RAM | Crucial M4 128GB
Amiga 500+, Commodore 64/128D

Permalänk
Permalänk

finns det några kylare som man installera utan att man behöver montera ett backplåt på moderkortet

Permalänk
Medlem

Jag läste om en som hade samma problem som TS hade med det förra moderkortet.
dvs gick bra o gå in i bios men allt efter det så slockna skärmen så han skckade in moderkortet till komplett som testade moderkortet vilket funkade för dom o skickade tillbaks.
Han fick det inte att funka igen och pratade med komplett och dom ville då ha in moderkort,cpu,minne (minne köpt i annan butik) komplett testar och allt funkar, skickar tillbaks igen.

Funkar fortfarande inte för honom och efter samtal med komplett så fick han skicka in hela datorn

Citat:

Sagt och gjort. Jag skickade in allt och bara ett par dagar senare fick jag åter ett samtal från min kontakt som meddelade att datorn monterats ihop och att man hade bild… Och det gjorde mig vansinnig, ty det enda som är värre än saker som inte fungerar och man inte vet varför är saker som plötsligt fungerar och man fortfarande inte vet varför. Han frågade då om jag körde DVI till min monitor, vilket jag gjorde, och man tror att problemet låg där. För vid första försöket på DVI fick inte heller verkstaden någon bild, men när man istället körde VGA fungerade det utmärk

DVI/HDMI är ju samma sak så hade säkert fått samma problem.
http://scriptorium.se/josh/2015/03/07/courtesy-of-komplett-se...

Tänkte att det är ju en ganska stor chans att det var samma problem för TS och det ta är ju nått som kan vara bra i framtiden för dom som läser denna tråd.
DVS att alltid prova vga innan man ger upp!

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Skrivet av noneexistance:

finns det några kylare som man installera utan att man behöver montera ett backplåt på moderkortet

Ja, men är oftast inte bättre än stock kylaren.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar