Interna mikrofonen tar inte upp ljud alls

Permalänk
Medlem

Interna mikrofonen tar inte upp ljud alls

Hej

Nu är det så att en laptop från Acer (acer nitro vn7 571g) det interna mikrofonen har fungerat innan men nu efter en reparation i tyskland så kom den tillbaka igår så jag satt och testade den och kollade om allt fungerade osånt.

men nu är det så att den interna mikrofonen hittas i ljud inställningarna men tar inte upp något ljud alls, varken i windows eller Skype.
Använder mig utav enkla hörlurar utan mic och när jag tar ur hörlurskontakten så hör den som sitter i skype med mig att jag drar ut hörlurskontakten.

Har testat att avinstallera drivrutiner och installerat om dem.

Tack för svar!

Visa signatur

🖥️: Intel i5 12600K | MSI VENTUS 3070 TI | G.Skill Trident DDR4 3600Mhz 32GB | NR200 |
EK AIO 240 | Corsair 750W Platinum 80+

📱: Iphone 13 Pro Max
📺: LG C2 42"

Permalänk
Medlem

de glömde säkert koppla i sladden om den inte var moderkortsmonterad. maila verkstaden och be om instruktioner för att lösa det.

Visa signatur

Ingenting bara fungerar, det går att gräva i precis alla settings.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ksw:

de glömde säkert koppla i sladden om den inte var moderkortsmonterad. maila verkstaden och be om instruktioner för att lösa det.

Hej och tack för svar!

Hittade denna länk http://www.myfixguide.com/manual/acer-aspire-v-nitro-vn7-591g...
Om man skulle försöka själv, vill bara veta vart man ska kolla.

Mvh Filip

Visa signatur

🖥️: Intel i5 12600K | MSI VENTUS 3070 TI | G.Skill Trident DDR4 3600Mhz 32GB | NR200 |
EK AIO 240 | Corsair 750W Platinum 80+

📱: Iphone 13 Pro Max
📺: LG C2 42"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trojancreeper:

Hej och tack för svar!

Hittade denna länk http://www.myfixguide.com/manual/acer-aspire-v-nitro-vn7-591g...
Om man skulle försöka själv, vill bara veta vart man ska kolla.

Mvh Filip

Funkar din kortläsare? försöker se på bilderna där vad som skulle kunna vara mikrofonen inne i chassit, så förutsatt att den inte är skärmmonterad så är det eventuellt den lilla svarta delen på undersidan av kortläsarens kretskort...

Visa signatur

Ingenting bara fungerar, det går att gräva i precis alla settings.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ksw:

Funkar din kortläsare? försöker se på bilderna där vad som skulle kunna vara mikrofonen inne i chassit, så förutsatt att den inte är skärmmonterad så är det eventuellt den lilla svarta delen på undersidan av kortläsarens kretskort...

Antar du menar den?

Visa signatur

🖥️: Intel i5 12600K | MSI VENTUS 3070 TI | G.Skill Trident DDR4 3600Mhz 32GB | NR200 |
EK AIO 240 | Corsair 750W Platinum 80+

📱: Iphone 13 Pro Max
📺: LG C2 42"

Permalänk
Medlem

Japp. antingen är det en gummiupphängning eller så är det någon typ av isolering. finns det något litet hål på chassit som är märkt mic eller som skulle kunna förklaras som det i övrigt? andra alternativ är skärmhöljer eller ikring tangentbordet.

Visa signatur

Ingenting bara fungerar, det går att gräva i precis alla settings.