Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Рос&#10
Registrerad
Nov 2011

Asus VI Gene(z87) vs VII Gene(z97)

Halloj,

Sitter och vill ha ett nytt moderkort då jag planerar att köra SLi. Problemet är att jag vill bara ha ROG serien, och pga chassi måste det vara mATX.

Jag har hittat ett z87 Gene för halva priset mot ett nytt z97 Gene, och det ska vara i bra skick.

Det som stör mig är att rätt många har bättre clock resultat på z97 mot z87. Och för mig är det något som är viktigt, eftersom jag tycker det är kul att jaga fjutt poäng.

Är det hos mig det spökar? Någon som har tips eller erfarenheter av de båda?

(Ifall annonsören ser så ber jag om ursäkt för min besluts ångest även kfaöö jag inte lovat något:) )

Node 804 | CPU: i7 4770k | RAM: Corsair vengeance LP 16gb | GPU: MSI GTX 780 SLi | MB: ROG Maximus VII Gene |
Node 304 | CPU: G3258 | RAM: HyperX 8gb | GPU: Nvidia GTX Asus 750Ti | MB: MSI Z97i-AC |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jan 2011

Har en gene vi z87 i min brors dator.
Jag tycker halva priset motiverar att köpa moderkortet.
När det gäller överklockningsresultat så spelar din cpu också in.
Vilken typ utav överklockning hade du hoppats uppnå på vilken cpu?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Рос&#10
Registrerad
Nov 2011
Skrivet av TimMy2003:

Har en gene vi z87 i min brors dator.
Jag tycker halva priset motiverar att köpa moderkortet.
När det gäller överklockningsresultat så spelar din cpu också in.
Vilken typ utav överklockning hade du hoppats uppnå på vilken cpu?

Kanske skulle nämt att det är beg, men i bra skick tydligen.

Självklart vet jag att CPU spelar in. I dagsläget fixar den på min mitx bräda 4,4@1.23v, 4,7@1,31v stabilt och 5.1@1.43v benchstabilt.

Det jag har läst och.. Ja drömmer om är att folk har kunnat klocka högre på samma spänning, fast det som skiljer sig är Z87 Gene mot Z97 Gene.

Har ni klockat något på din brors dator?

Node 804 | CPU: i7 4770k | RAM: Corsair vengeance LP 16gb | GPU: MSI GTX 780 SLi | MB: ROG Maximus VII Gene |
Node 304 | CPU: G3258 | RAM: HyperX 8gb | GPU: Nvidia GTX Asus 750Ti | MB: MSI Z97i-AC |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jan 2011

Ja det har vi den kyls av en h80 i ett bitfenix chassi. Jag tror vi nöjde oss på 4.3-4.4 med på 1.25.
Detta va en 4670k dock temperaturerna för en 24/7 clock satte stop där.

Jävligt fin klock d där på en mitx bräda.