Permalänk

asus z87-pro och pentium g3258

Jag har haft ett asus z87-pro i nästan två år och det har funkat bra med min i7 4770. När jag satte dit en pentium g3258 istället så visas ingen bild och moderkortets text är 00 och cpu leden lyser rött. Båda min g3258 och moderkortet fungerar då jag testat med andra komponenter, däremot så fungerar de inte med varandra av någon anledning. Processorn står dessutom under stödda processorer för moderkortet. Jag kan även nämna att jag uppdaterade BIOS till senaste utan något resultat.

Permalänk
Medlem

Kanske något med detta?

Citat:

Before using the new Intel 4th Gen Core processors, we suggest that you first update the BIOS using USB BIOS flashback, or Download the BIOS updater for new Intel 4th Gen Core Processors and then update the BIOS using it.

http://www.asus.com/se/Motherboards/Z87PRO/HelpDesk_Download/

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless