Permalänk

Klocka mina DDR4-minnen?

Hejsan,

Jag har just köpt en 5930k, Rampage V och HyperX Predator DDR4 3000 MHz minnen.

Minnena är på 2134 MHz stock och jag tänkte skrämma upp dem till 3k MHz. Saken är den att jag har inte gjort detta förut och tänkte då höra om någon här vet hur jag går till väga

Visa signatur

Bio: Denon AVC-X3700H - Emotiva XPA-2 - Revel F208 - T.Amp 1050 - Ino Audio pY-2
Dator: Rampage V Extreme, 5930K, Palit 2070 Super, Acer XB270HU, Asus Essence STX II, Sennheiser HD650, Kama Bay Mini Amp, Klipsch RB51

Permalänk
Medlem

Borde det inte vara lätt att göra i bios?
Nu vet jag inte hur det är med DDR4 minnen men jag kunde öka mina DDR3 manuellt i mina bios med ett asus moderkort.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Anelya:

Borde det inte vara lätt att göra i bios?
Nu vet jag inte hur det är med DDR4 minnen men jag kunde öka mina DDR3 manuellt i mina bios med ett asus moderkort.

Skickades från m.sweclockers.com

Jo det är det säkert, fast där är så förbenat många saker jag kan ändra, så jag inte riktigt vad/hur jag skall ändra Jag har ett Asus Rampage V Extreme, dess bios är lite annorlunda än det vanliga Asus har (hade ett annat Asus innan, det bioset såg helt annorlunda ut).

Visa signatur

Bio: Denon AVC-X3700H - Emotiva XPA-2 - Revel F208 - T.Amp 1050 - Ino Audio pY-2
Dator: Rampage V Extreme, 5930K, Palit 2070 Super, Acer XB270HU, Asus Essence STX II, Sennheiser HD650, Kama Bay Mini Amp, Klipsch RB51

Permalänk
Medlem
Skrivet av StefanLundgren:

Jo det är det säkert, fast där är så förbenat många saker jag kan ändra, så jag inte riktigt vad/hur jag skall ändra Jag har ett Asus Rampage V Extreme, dess bios är lite annorlunda än det vanliga Asus har (hade ett annat Asus innan, det bioset såg helt annorlunda ut).

Aha!
Då vet jag inte tyvärr, har inte lekt med DDR4 änsålänge

Permalänk
Inaktiv

De bör ha en profil för det, om det nu är 3000Mhz minnen, och denna bör dyka upp i BIOS. (tror att det heter XMP eller nått i den stilen..:p)

Permalänk
Skrivet av anon186252:

De bör ha en profil för det, om det nu är 3000Mhz minnen, och denna bör dyka upp i BIOS. (tror att det heter XMP eller nått i den stilen..:p)

Jag skall ta mig en titt!

Visa signatur

Bio: Denon AVC-X3700H - Emotiva XPA-2 - Revel F208 - T.Amp 1050 - Ino Audio pY-2
Dator: Rampage V Extreme, 5930K, Palit 2070 Super, Acer XB270HU, Asus Essence STX II, Sennheiser HD650, Kama Bay Mini Amp, Klipsch RB51

Permalänk
Skrivet av anon186252:

De bör ha en profil för det, om det nu är 3000Mhz minnen, och denna bör dyka upp i BIOS. (tror att det heter XMP eller nått i den stilen..:p)

Stämmer bra, där var en knapp för Ez, satte på den och valde XMP. Nu rullar minnena på 3000, tack för hjälpen

Visa signatur

Bio: Denon AVC-X3700H - Emotiva XPA-2 - Revel F208 - T.Amp 1050 - Ino Audio pY-2
Dator: Rampage V Extreme, 5930K, Palit 2070 Super, Acer XB270HU, Asus Essence STX II, Sennheiser HD650, Kama Bay Mini Amp, Klipsch RB51