Köpa externhårddisk.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2014

Köpa externhårddisk.

Hejsan, ska köpa mig en externhårddisk då min gamla drogs ner på golvet av min son

Men som sagt, vilket är bäst, köpa en docking station och hårddisk, eller bara en externhårddisk.
1-2TB

Vilka produkter skulle ni rekommendera ?

Kommer att användas till att kolla på film för det mesta.

Tack på förhand

Trädvy Permalänk
Rekordmedlem
Plats
Salstad
Registrerad
Feb 2009

Tycker du ska köpa en större för de är mer prisvärda, 3-4 Tbyte ger mest för pengarna, dockor är bra om du har många diskar eftersom de då tar mindre plats vid förvaring men annars är det enklare med en vanlig usb 3 disk.

Phenom 2 960T (körs x6) med passivt Ninja på Asus Crosshair 4 Asus 4850 och en väldig massa masslagring.Passiv kyld Northq nätdel 450W Antec P 180 med Schyte o Sharkoon fläktar via en t-balancer, väldigt tyst, oftast passivt. Datorljud 2kanal: ljudkort/dsp Behringer DCX2496, högtalare Truth B3031A, Truth B2092A Har också Oscilloskop och mätmikrofon.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Mar 2005

Du kan köpa ett kabinett och en separat hårddisk så kan du välja storleken själv.

Core i7 930 | Fractal Design Define XL | 24GB Corsair Vengeance | Asus P6X58D Premium | Creative X-Fi Titanium | GTX670 2GB | SSD 840 EVO 250GB | 21TB HDD | Corsair HX850 | Corsair Hydro H50

Dell Latitude E7440

Epson EH-TW6700 | Canton GLE 496 5.1 | Yamaha RX-V775 | Audio-Technica ATH-M50x | Qpad QH-90

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Helsingborg
Registrerad
Aug 2008

Om det bara är för mindre viktiga saker så som filmer, så hade jag kört på den billigaste externa hdd med usb3 .. Det blir oftast dyrare att beställa hårddisk+chassi/dock, angående dockning så vet jag inte riktigt - det funkar väl bra men hårddisken kan ju enkelt få mkt damm på sig och annat sånt, förmodligen enkelt för barn att pilla på eller dra ut hdd'n också. Ska du ändå bara ha 1 hårddisk så blir det förmodligen bäst med att bara köpa billigaste å bästa extern hårddisk som passar!

Fast det är klart, du kanske kan hitta ett hdd-chassi eller docka på Swec marknaden för en hundring? Då kan det ju kanske vara värt att köpa en intern hårddisk och fixa det själv!