3.5 mm front uttag läcker ljud

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2015

3.5 mm front uttag läcker ljud

Hejsan det är så att mina 3.5mm front uttag på min dator läcker ljud te.x när man prata i skype. Jag har ett Gigabyte GA-Z97M-D3H moderkort och mitt chassi är ds cube aerocool. Jag tackar för all hjälp jag kan få

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2008
Skrivet av Sevy:

Hejsan det är så att mina 3.5mm front uttag på min dator läcker ljud te.x när man prata i skype. Jag har ett Gigabyte GA-Z97M-D3H moderkort och mitt chassi är ds cube aerocool. Jag tackar för all hjälp jag kan få

Är det bara i fronten lr samma bak på mobot?
Har du realtek onboard ljudkort på det mobot? För realtek är ngt jekla crap och ljudläckage är rätt vanligt tyvärr.

Finns en del guider på youtube hur man skall få sitt realtek mög att funka. Ngt tips där kanske kan hjälpa.

SJälv ofta haft strul med realtek. Av en slump köpte jag ett mobo med soundblaster chip på oh boy vilken skillnad. Allt funkar och klart o fint micljud, inga problem med mic volym eller läckage, brus etc.

AMD 760k @ 4.7GHz, NB @ 2200MHz | Asus 760 | Gigabyte GA-F2A88XN-WIFI | 2x4GB 1866MHz Gskill | Silverstone SFX ST45SF 450W

Intel i5-4670k @ stock | MSI 680 | Gigabyte G1.Sniper Z87 | 2x4GB 2400MHz Gskill | Corsair TX850 850W

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2015

Bara front och ja jag har realtek onboard ljudkort