3.5 mm front uttag läcker ljud

Permalänk
Medlem

3.5 mm front uttag läcker ljud

Hejsan det är så att mina 3.5mm front uttag på min dator läcker ljud te.x när man prata i skype. Jag har ett Gigabyte GA-Z97M-D3H moderkort och mitt chassi är ds cube aerocool. Jag tackar för all hjälp jag kan få

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sevy:

Hejsan det är så att mina 3.5mm front uttag på min dator läcker ljud te.x när man prata i skype. Jag har ett Gigabyte GA-Z97M-D3H moderkort och mitt chassi är ds cube aerocool. Jag tackar för all hjälp jag kan få

Är det bara i fronten lr samma bak på mobot?
Har du realtek onboard ljudkort på det mobot? För realtek är ngt jekla crap och ljudläckage är rätt vanligt tyvärr.

Finns en del guider på youtube hur man skall få sitt realtek mög att funka. Ngt tips där kanske kan hjälpa.

SJälv ofta haft strul med realtek. Av en slump köpte jag ett mobo med soundblaster chip på oh boy vilken skillnad. Allt funkar och klart o fint micljud, inga problem med mic volym eller läckage, brus etc.

Visa signatur

AMD Ryzen 1500X @ stock | Sapphire RX 580 Nitro+ 8GB | Asus ROG Strix B350-F Gaming | 2x8GB 3200MHz Corsair | EVGA Supernova G3 550W | Acer XF270HUA 1440P 144MHz Freesync

Permalänk
Medlem

Bara front och ja jag har realtek onboard ljudkort