The Legend of Zelda - A Link to the Past för 9.999:-

Permalänk
Inaktiv

The Legend of Zelda - A Link to the Past för 9.999:-

Jo käre läsare du läste rätt.

got2pair på Tradera har ute The Legend of Zelda - A Link to the Past för 9.999:- till försäljning.

Känner du dig manad, kittlas det i plånboken kanske?

Varsågod:

http://www.tradera.com/item/301518/227291839/zelda-only-for-t...

Permalänk
Skrivet av anon183825:

Jo käre läsare du läste rätt.

got2pair på Tradera har ute The Legend of Zelda - A Link to the Past för 9.999:- till försäljning.

Känner du dig manad, kittlas det i plånboken kanske?

Varsågod:

http://www.tradera.com/item/301518/227291839/zelda-only-for-t...

Oj, den var inte ens inplastad. 10 000 är lite väl att ta i

Permalänk
Medlem

Eh?

Har en hel hög med SNES och NES spel i pedantkartonger hos far. Bland annat det där. Känns orimligt att det vore värt sådär mycket pengar.

Låter det ligga 10 år till och ser vad som händer.

Visa signatur

Jag ansvarar för vad jag skriver, inte för vad du förstår.
Förlåt, jag hörde inte vad du tänkte säga.

Permalänk
Medlem

Ett spel som platsar på topp-10 hos mig men 10k är lite väl saftigt faktiskt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon183825:

Jo käre läsare du läste rätt.

got2pair på Tradera har ute The Legend of Zelda - A Link to the Past för 9.999:- till försäljning.

Känner du dig manad, kittlas det i plånboken kanske?

Varsågod:

http://www.tradera.com/item/301518/227291839/zelda-only-for-t...

lol, speciellt när exakt samma spel har sålt för 625:-

Visa signatur

| Intel i9 10900K | Noctua NH-U14S | ASUS ROG Maximus Hero XII |
| EVGA NEX750B 750W | Kingston HyperX 32GB DDR4 @3200Mhz |
| Fractal Design R4 | ZOTAC RTX 3080 Trinity OC |

Permalänk
Inaktiv

Ärligt talat så funderar jag på om de kan ha skrivit fel och menar 999:-
Vem som helst skulle kunna få tag i spelet kanske till och med helt nytt inplastat om det nu finns några kvar för betydligt mindre summor.

Visst är The Legend of Zelda - A Link to the Past ett bra spel men för nästan 10 lakan, aldrig i livet.
Min Super Famicom utgåva som håller liknande skick var inte ens i närheten av 10 lakan, det skiljer ljusår mellan priserna.

Inte ens om Shigeru Miyamoto själv hade signerat det hade det varit värt så mycket pengar som dem begär.

Permalänk
Inaktiv

Fler blockers hittar in på sweclockers...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon185723:

Fler blockers hittar in på sweclockers...

Va?

Permalänk
Inaktiv

Vansinnet fortsätter...

Demon's Crest till Super Nintendo för 9.999:-
http://www.tradera.com/item/301501/232740061/demons-crest-dem...-

Lufia (Lufia II) till Super Nintendo för 7.999:-
http://www.tradera.com/item/301518/231305241/lufia-till-super...-

Va? Vad är det frågan om, är folk galna?
Är det något jag missat?

Permalänk
Skrivet av anon183825:

Vansinnet fortsätter...

Demon's Crest till Super Nintendo för 9.999:-
http://www.tradera.com/item/301501/232740061/demons-crest-dem...-

Lufia (Lufia II) till Super Nintendo för 7.999:-
http://www.tradera.com/item/301518/231305241/lufia-till-super...-

Va? Vad är det frågan om, är folk galna?
Är det något jag missat?

Folk är väl giriga, det gäller inte bara spel utan människor vill alltid få mer av en begagnad produkt än vad den egentligen är värd. Det var inte länge sen man såg en använd iPhone 5 på blocket för 9000.

Permalänk
Inaktiv

Ok, ja jag är nog beredd att hålla med dig om det för något annat kan man inte påstå.
Nog för att Lufia (Lufia II) är någorlunda sällsynt men 7.999:- Nej så sällsynt är det inte, dessutom min japanska utgåva är inte ens värd hälften.

Hade det däremot varit en autentisk genuin Nintendo World Championship kassett som bara gavs ut i 90 exemplar av den gråa kassetten eller 26 av den guldfärgade hade jag inte tvekat en sekund för att köpa den för det priset som Lufia är utsatt i.

Permalänk

Vetefan hur pålitlig sidan är eller sådär men samma utgåva ska ha sålts för bra mycket mer tidigare: http://spelsamlarbloggen.blogspot.se/p/dyraste-spelen-nagonsi...

Oavsett missar sidan att lista t.ex. NeoGeo-spel som kan gå på rejält mer.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av blärkfnuskel:

Vetefan hur pålitlig sidan är eller sådär men samma utgåva ska ha sålts för bra mycket mer tidigare: http://spelsamlarbloggen.blogspot.se/p/dyraste-spelen-nagonsi...

Oavsett missar sidan att lista t.ex. NeoGeo-spel som kan gå på rejält mer.

Oj, har ganska många av titlarna där i nyskick.
Antar att jag sitter på en mindre förmögenhet då?

Nä nu ska vi vara realistiska, spelen är inte värda så mycket enligt mig och jag vet inte varför folk verkar tro det heller.

Det är inte guld vi pratar om utan spel.

Permalänk
Inaktiv

Giriga profitörer vad jag kan se. Nog för att kompletta spel i bra skick bör ha ett högre värde men priserna det handlar om här är lite väl saftiga. Hoppas ingen luras att köpa för dessa priser.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Majora's Mask (NUS), den har man, hur kan den gå på 8606kr? :S

Permalänk
Inaktiv

Mega Man The Wily Wars till Mega Drive för 7895:-
http://www.tradera.com/item/300710/153755339/mega-man-the-wil...

Mega Man 5 till NES för 5500:-
http://www.tradera.com/item/300801/232575976/mega-man-5-scn-n...

Mega Man X3 till SNES i risigt skick utan manual för 5499:-
http://www.tradera.com/item/301501/231841289/megaman-x3-mega-...

Sinnessjukt! Jag köpte mitt japanska exemplar av Rockman X3 i nyskick för lite drygt 800:- men nästan 5500:- för ett risigt exemplar, aldrig i livet.

Fast den här är nog roligast, Mega Man 9 Press Kit för 5199:-

http://www.tradera.com/item/300811/231588541/mega-man-9-press...-

Kolla på boxen, prislappen med summan $9.99 finns kvar.....

Jag vill veta vilken drömvärld dessa människor lever i ärligt talat för det luktar ocker på lång väg.

Permalänk
Medlem

Nog för att priserna här i tråden är lite extrema, men spelen är ju helt enkelt värda det folk är villiga att betala för dom.
Vi är just nu inne i en extremt stor "retro-boom" där främst alla 70/80-talister vill köpa spelen dom hade i sin ungdom, och ju större efterfrågan, ja desto högre priser.
Det är idag svårt att hitta ett komplett NES/SNES för under 300 kr, oavsett om det är ett skitspel med ett fodral som 10 hundar har gnagt på.

Visa signatur

...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hal0:

Nog för att priserna här i tråden är lite extrema, men spelen är ju helt enkelt värda det folk är villiga att betala för dom.
Vi är just nu inne i en extremt stor "retro-boom" där främst alla 70/80-talister vill köpa spelen dom hade i sin ungdom, och ju större efterfrågan, ja desto högre priser.
Det är idag svårt att hitta ett komplett NES/SNES för under 300 kr, oavsett om det är ett skitspel med ett fodral som 10 hundar har gnagt på.

Alltså är det nostalgin som sätter priset? Så om denna "boom" håller i sig ett decennium till kan jag kränga mitt gamla men fullt fungerande n64 med ett 50-tal spel för en respektabel peng? Eller gäller dessa priser bara om det är oanvänt och ouppackat, likt en inplastad serietidning från 40-talet?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av brittaan:

Alltså är det nostalgin som sätter priset? Så om denna "boom" håller i sig ett decennium till kan jag kränga mitt gamla men fullt fungerande n64 med ett 50-tal spel för en respektabel peng? Eller gäller dessa priser bara om det är oanvänt och ouppackat, likt en inplastad serietidning från 40-talet?

Det kommer bara bli värre tro mig och det blir bara svårare och svårare att hitta dessa gamla klassiker idag om än ännu svårare i framtiden.

Jag har handlat mycket från Spelfyndet och dem tar hem i stort sett allt du kan tänka dig om du gör en förfrågning, dock får man vara beredd på att ett spel som en gång kostade 4-500 kronor kan gå på 1-3000 kronor beroende på skick och huruvida du vill ha det komplett eller inte.
Ska du kanske ha ett dussin spel kan det lätt dra iväg och du till slut spenderat en hel månadslön.

Priserna gäller absolut inte om spelet är oanvänt eller inplastat, som jag postade ovan var det en som sålde Mega Man X3 i riktigt risigt skick för nästan 5500 kronor.
Men är spelet sällsynt och eftertraktat nog kan de ta vilka ockerpriser dem behagar.

De annonser som finns på Tradera vi ser idag med fantasipriser är bara början, håller det i sig kommer vi se ännu galnare priser.

Det dyraste spelköp jag själv gjort var ett exemplar av Akumajou Dracula X Chi no Rondo till PC-Engine för 3500 kronor, inget köp jag ångrar precis men detta var några år sedan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av brittaan:

Alltså är det nostalgin som sätter priset? Så om denna "boom" håller i sig ett decennium till kan jag kränga mitt gamla men fullt fungerande n64 med ett 50-tal spel för en respektabel peng? Eller gäller dessa priser bara om det är oanvänt och ouppackat, likt en inplastad serietidning från 40-talet?

Har dåligt koll på N64, det är väl framförallt NES/SNES som står för de extrema höga priserna, men lite kändare spel till N64 är säkert värt en slant det också, Zelda spelen, Mario, lite RPG osv.
En gissning på N64 är väl 300-400 för ett komplett spel om det inte är ett ovanligare spel.

Sen att någon lagt ut ett spel på Tradera för 10 000 kr köp nu, så betyder det ju såklart inte att spelet är värt 10 000 kr, lättast är ju att kolla avslutade auktioner och se vad spelen faktiskt har gått för.

Var på Retrospelmässan i helgen och det varierade väldigt mycket på priserna från bord till bord.
Man kunde hitta ett spel på ett bord för 100 kr, medan bordet bredvid tog 300 kr för samma spel i samma skick, så det gäller ju att kolla runt lite.
Och det är ALLTID dyrare att köpa från butiker som Spelfyndet, Kapten Krok etc, dom måste ju få in mer pengar för löner osv, köper man från butik kan man räkna med att spelet är 30-100% dyrare jämfört med en privatperson på Tradera.

Visa signatur

...

Permalänk
Medlem

Got2pair är ökända för sina ockerpriser.

Dom köper säg ett spel för 2k, sen droppar dom ut samma för 6-8k.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Inaktiv

Bojkotta och hoppas att dem aldrig får sålt något för ockerpriserna dem har.
Det är nästan så att man tycker det är lite väl pinsamt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon183825:

Mega Man The Wily Wars till Mega Drive för 7895:-
http://www.tradera.com/item/300710/153755339/mega-man-the-wil...

Mega Man 5 till NES för 5500:-
http://www.tradera.com/item/300801/232575976/mega-man-5-scn-n...

Mega Man X3 till SNES i risigt skick utan manual för 5499:-
http://www.tradera.com/item/301501/231841289/megaman-x3-mega-...

Sinnessjukt! Jag köpte mitt japanska exemplar av Rockman X3 i nyskick för lite drygt 800:- men nästan 5500:- för ett risigt exemplar, aldrig i livet.

Fast den här är nog roligast, Mega Man 9 Press Kit för 5199:-

http://www.tradera.com/item/300811/231588541/mega-man-9-press...-

Kolla på boxen, prislappen med summan $9.99 finns kvar.....

Jag vill veta vilken drömvärld dessa människor lever i ärligt talat för det luktar ocker på lång väg.

Skrivet av anon183825:

Bojkotta och hoppas att dem aldrig får sålt något för ockerpriserna dem har.
Det är nästan så att man tycker det är lite väl pinsamt.

Orsaken att de ligger där är att ingen köper till de priserna. Men sett mycket spel gå för 3-5k.
Ofta ett problem på tradera och blocket om ngn ska kolla vad ngt är värt, så går de dit och kollar vad de fasta priserna ligger på. Saken är att de sakerna som ligger kvar är de som ej blir sålda för de är för dyra.
Men finns kanske rika snubbar som skiter i priserna o köper från g2p?

MegaMan presskit verkar ändå inte så felprisatt men ändå en bit över marknadspriset. Skulle gissa det lugnt hade gått för 3000kr vid auktion. Rare och fint klassat skick med.

Inte bara gamla nes o sned spel som kostar. Sett castlevania Symphony of the night (psx) collectors edition CIB gå för 4600kr på tradera. Dock är det hög volatilitet i priserna då jag även sett samma gå för 800kr dock ej i samma skick. Men går trender i det.

Visa signatur

AMD Ryzen 1500X @ stock | Sapphire RX 580 Nitro+ 8GB | Asus ROG Strix B350-F Gaming | 2x8GB 3200MHz Corsair | EVGA Supernova G3 550W | Acer XF270HUA 1440P 144MHz Freesync

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon183825:

Ärligt talat så funderar jag på om de kan ha skrivit fel och menar 999:-
Vem som helst skulle kunna få tag i spelet kanske till och med helt nytt inplastat om det nu finns några kvar för betydligt mindre summor.

Visst är The Legend of Zelda - A Link to the Past ett bra spel men för nästan 10 lakan, aldrig i livet.
Min Super Famicom utgåva som håller liknande skick var inte ens i närheten av 10 lakan, det skiljer ljusår mellan priserna.

Inte ens om Shigeru Miyamoto själv hade signerat det hade det varit värt så mycket pengar som dem begär.

Inplastat kan jag tänka mig är svårt men annars. Vi Zelda älskare är lite dumma.
Vi gör alt för att Link ska få träffa henne.

Edit:
Med dom priserna skulel tony nog vara miljonär. Vill de att man ska fel klicka???

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Medlem

OffTocpic:
Men, skulle inte den vara snygg att glasa in som musmatta? Ser ut att vara bra portionr på manualen.
http://www.tradera.com/item/300811/222728916/nes-manualer-meg...-
Jag kör glas som musmatta bdw.

Edit:
host, skrev OT

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av stimpen:

Orsaken att de ligger där är att ingen köper till de priserna. Men sett mycket spel gå för 3-5k.
Ofta ett problem på tradera och blocket om ngn ska kolla vad ngt är värt, så går de dit och kollar vad de fasta priserna ligger på. Saken är att de sakerna som ligger kvar är de som ej blir sålda för de är för dyra.
Men finns kanske rika snubbar som skiter i priserna o köper från g2p?

MegaMan presskit verkar ändå inte så felprisatt men ändå en bit över marknadspriset. Skulle gissa det lugnt hade gått för 3000kr vid auktion. Rare och fint klassat skick med.

Inte bara gamla nes o sned spel som kostar. Sett castlevania Symphony of the night (psx) collectors edition CIB gå för 4600kr på tradera. Dock är det hög volatilitet i priserna då jag även sett samma gå för 800kr dock ej i samma skick. Men går trender i det.

Är ändå glad att man köpt många av spelen man har då man köpte dem och inte började köpa idag, hade inte funkat överhuvudtaget med tanke på priserna.

Fast de spel jag anser att jag saknat genom åren har jag faktiskt börja köpa i japanska utgåvor, oftast är skicket bättre plus att det blir mycket billigare i slutändan.
Ett annat plus är även omslagen på boxarna som oftast är mycket vackra och detaljrika gentemot de omslag vi har fått.

Visst spelen är på japanska, men har man spelat dem sedan barnsben kan man spelen utan och innan därför kändes det aldrig konstigt att köpa till Akumajou Dracula X Gekka no Yasoukyuoku till Sega Saturn vilket var den japan exklusiva Symphony of the Night utgåvan med extramaterial, man kan spelet utan och innan helt enkelt.

Om man känner att japanska språket inte är ett hinder så rekommenderar jag starkt de utgåvorna istället, man kan göra riktigt bra köp och spara tusenlappar.

Permalänk
Hedersmedlem

*Slår mig själv i huvudet med tangentbordet och önskar att jag aldrig öppnade mitt Zelda: A link to the past som jag fick i födelsedagspresent 1993, utan istället lade det i en låda som jag nu helt plötsligt skulle hitta*

Jag kommer ihåg att jag sålde mitt exemplar 1994 på någon spelbörs i Göteborg. Förlorade 50 kronor p.g.a. att jag inte hade instruktionsboken kvar...

Men som @hal0 skrev längre upp: Retroboomen växer sig starkare och starkare, och priserna drivs uppåt. Det drar naturligtvis till sig profitörer.

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Skrivet av Najk:

*Slår mig själv i huvudet med tangentbordet och önskar att jag aldrig öppnade mitt Zelda: A link to the past som jag fick i födelsedagspresent 1993, utan istället lade det i en låda som jag nu helt plötsligt skulle hitta*

Jag kommer ihåg att jag sålde mitt exemplar 1994 på någon spelbörs i Göteborg. Förlorade 50 kronor p.g.a. att jag inte hade instruktionsboken kvar...

Men som @hal0 skrev längre upp: Retroboomen växer sig starkare och starkare, och priserna drivs uppåt. Det drar naturligtvis till sig profitörer.

Strunta i A Link to the Past, tänk.. tänk.. tänk om man hade ägt Megaman X spelen, speciellt X2 som idag kostar 7000kr begagnat vart du än tittar. De fanns faktiskt på BR Leksaker för några hundralappar för 20 år sen..

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av CrazyBlueberry:

Strunta i A Link to the Past, tänk.. tänk.. tänk om man hade ägt Megaman X spelen, speciellt X2 som idag kostar 7000kr begagnat vart du än tittar.

Som jag sa tidigare finns de japanska utgåvorna att hitta för många många många tusenlappar billigare.

Jag köpte hela min Super Famicom samling 2011 med undantag för Super Mario Kart som tillkom i år för 16.000:- och i det priset ingick en komplett boxad Super Famicom och två handkontroller med ALLA dessa spel KOMPLETTA i bra skick:

Super Mario World
Super Mario World 2: Yoshi's Island
Super Mario All-Stars
Super Mario RPG
Super Metroid
The Legend of Zelda - A Link to the Past
Kirby's Dream Land 3
SkyBlazer
Lufia and the Fortress of Doom
Lufia II Rise of the Sinistrals
Mega Man X
Mega Man X2
Mega Man X3
Mega Man 7
Mega Man & Bass
Donkey Kong Country
Donkey Kong Country 2
Donkey Kong Country 3
Super Castlevania
Castlevania Vampire's Kiss

Mega Man X2 för 7000:-
Tillåt mig att skratta åt dessa ockerpriser, igen SATSA PÅ JAPANSKA UTGÅVOR!!!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av anon183825:

Som jag sa tidigare finns de japanska utgåvorna att hitta för många många många tusenlappar billigare.

Jag köpte hela min Super Famicom samling 2011 med undantag för Super Mario Kart som tillkom i år för 16.000:- och i det priset ingick en komplett boxad Super Famicom och två handkontroller med ALLA dessa spel KOMPLETTA i bra skick:

Super Mario World
Super Mario World 2: Yoshi's Island
Super Mario All-Stars
Super Mario RPG
Super Metroid
The Legend of Zelda - A Link to the Past
Kirby's Dream Land 3
SkyBlazer
Lufia and the Fortress of Doom
Lufia II Rise of the Sinistrals
Mega Man X
Mega Man X2
Mega Man X3
Mega Man 7
Mega Man & Bass
Donkey Kong Country
Donkey Kong Country 2
Donkey Kong Country 3
Super Castlevania
Castlevania Vampire's Kiss

Mega Man X2 för 7000:-
Tillåt mig att skratta åt dessa ockerpriser, igen SATSA PÅ JAPANSKA UTGÅVOR!!!

Du som verkar vara lite insatt: Hur kommer det sig att JP-utgåvorna är billigare? Beror det på högre utbud på japanska spelmarknaden?

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X