Nytt moderkort och SLi, vad behövs göras?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Рос&#10
Registrerad
Nov 2011

Nytt moderkort och SLi, vad behövs göras?

Hej, har köpt ett nytt moderkort och ska köra SLi.

Vad som slog mig är vad som behövs göras? Måste Windows installeras om? Jag har ett mitx kort från asus ROG serien idag, och det jag har köpt är ett ROG Gene kort som jag har köpt. Hur mycket skiljer sig drivrutiner osv i mellan de två olika korten?

Hade helst sluppit att ibtstallera om Windows då jag bara har tillgång till ett mobilt 3g bredband.

Mvh

Node 804 | CPU: i7 4770k | RAM: Corsair vengeance LP 16gb | GPU: MSI GTX 780 SLi | MB: ROG Maximus VII Gene |
Node 304 | CPU: G3258 | RAM: HyperX 8gb | GPU: Nvidia GTX Asus 750Ti | MB: MSI Z97i-AC |

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2008

Du ska inte behöva installera om Windows för att köra SLI, däremot kan det vara bra att uppdatera drivrutinerna till grafikkortet och därefter helt enkelt bara aktivera SLI i Nvidias kontrollpanel/inställningar.

He was truly the Bright Night

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Рос&#10
Registrerad
Nov 2011
Skrivet av Adam West:

Du ska inte behöva installera om Windows för att köra SLI, däremot kan det vara bra att uppdatera drivrutinerna till grafikkortet och därefter helt enkelt bara aktivera SLI i Nvidias kontrollpanel/inställningar.

Jo, det hade jag listat ut ang SLi, det som ororar mig är att alla drivrutiner för det gamla moderkortet flippar ur totalt när jag byter moderkort.

Node 804 | CPU: i7 4770k | RAM: Corsair vengeance LP 16gb | GPU: MSI GTX 780 SLi | MB: ROG Maximus VII Gene |
Node 304 | CPU: G3258 | RAM: HyperX 8gb | GPU: Nvidia GTX Asus 750Ti | MB: MSI Z97i-AC |