I behov av hjälp ang asus moderkort.

Permalänk
Medlem

I behov av hjälp ang asus moderkort.

Hej!
Är det någon som kan hjälpa mig ställa in " 5-way optimizer " på korrekt sätt till mitt moderkort " ASUS Z97-P, Socket-1150 ". Körde guiden och basic inställningnarna men får bluescreen hela tiden när jag använder " auto ".
Antar att det har någonting med volten att göra?

https://www.komplett.se/asus-z97-p-socket-1150/818283#!tab:in...

Tack på förhand
mvh
Daniel

Visa signatur

:)

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

lär dig överklocka :). asus egna kan bli konstig och sätter en hög volt.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vzano:

lär dig överklocka :). asus egna kan bli konstig och sätter en hög volt.

Jaha klockar den datorn automatiskt då? Jag som trodde att den mer skulle styra fläktarna perfekt så datorn låter så minimalt som möjligt. såg nu att jag har 4600mhz så den har alltså klockats. Kan man vrida tillbaka skiten? Känns som datorn är ostabil just nu, fläktarna går på max sen slutar sen går på max igen efter ca 30 sek. typ som att gasa med bilen. Riktigt skum. Och auto kan man inte köra heller för då blir det bluescreen, kör " performance" just nu( i Al suite 3 ), dock så är den fortfarande klockad. Kanske inte spelar så stor roll ändå? Ligger på ca 50-55 grader som max vid spelande.

Visa signatur

:)

Permalänk

Jag använder bara fan-Xpert, klockar manuellt resten.
Dock gör den lite branta kurvor i fan-expert därför varvar fläktarna upp/ner hela tiden.
Sen kan du ändra tiden det skall ta att byta hastighet med så det tar längre tid för då hörs det ej lika mycket.

Visa signatur

Moderkort: Maximus Gene Z87 Processor: i7-4770K@4,3 Volt=1,245V, Kylning: Custom Vatten Minne: 32Gb Corsair Venegance Pro 1866Mhz Grafik:MSI Seahawk 1080 EKWB Hårddiskar:Samsung SSD 850 EVO 500GBx2 + 3TB NAS Nätagg: Corsair AX850 Chassi: Corsair Obsidian 350D Skärm: Asus 27" ROG Swift Rigg2 TJ08 ASUS Maximus IV Z68 Gene-Z i5-2500K@4.5 H60 8GbLP ASUS GTX 970 STRIX (250GB+120GB)SSD+1Tb Corsair Cx500M

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackbane78:

Jag använder bara fan-Xpert, klockar manuellt resten.
Dock gör den lite branta kurvor i fan-expert därför varvar fläktarna upp/ner hela tiden.
Sen kan du ändra tiden det skall ta att byta hastighet med så det tar längre tid för då hörs det ej lika mycket.

Låter klokast att göra så! Kan man återställa klockningen som är gjort nu utav asus 5-way optimizer i bios?

Visa signatur

:)