Mr3D - Project Tatami (datorchassi från scratch)

Permalänk
Casemod-mästare

Mr3D - Project Tatami (datorchassi från scratch)

Vattenskärningen gjordes hos WST.

Då var det återigen dags för mig att ge mig på ett datorrelaterat projekt. Det är lite relaterat till vattenblocket jag tillverkade för nån månad sen, vattenblocket i sig ska ju inte användas i nya bygget men den vunna kunskapen ska det.

Jag gillar att vara lite hemlighetsfull under mina projekt, så för tillfället kommer jag inte berätta så mycket om det mer än att jag ska tillverka så mycket jag bara kan själv. När vissa saker är självklara dock så fylls listan på.

Komponenter och så är inget jag kommer köpa allt på en gång, utan det köps antingen när jag behöver det eller är sugen på att köpa nått nytt till bygget, på så vis får jag det senaste jag kan få till datorn.

Komponenterna jag har skaffat än så länge:
CPU: Intel Core i7-5960X
Mobo: GIGABYTE GA-X99M Gaming 5
RAM: Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz (4x8GB/32GB)
GPU: NVIDIA/PNY Quadro M4000
PSU: Corsair AX760i
SSD OS: Intel 750 400gb PCIe SSD
SSD Lagring: Samsung 850 Pro 1TB

Radd: Aquacomputer AMS 280mm D5 pumpkombo
Fläktkont.: Aquacomputer Aquaero 6 Pro med en svart backplate

Frågor, tips, kritik eller andra kommentarer är mycket uppskattade.

Nej, nu ska inte jag störa er med intron mer.

Blev en satans massa bilder, så kastade in de i en spoiler tagg.

Innan vi börjar kan jag inleda med att större delen av detaljerna till detta bygget kommer köras i denna CNC-styrda fräsen.

Fräsen är rätt gammal och har 3st styrda linjäraxlar och 2st manuella rotationsaxlar. Den är ju 5-axlig men jag kallar den för 3-axlig bara för det bara är 3 styrda axlar.

Vi kan börja med materialet! Jag har köpt hem totalt 35kg aluminium(behöver dock köpa mer senare). Bilden ovan var materialet jag hämtade förra fredagen och denna bild är materialet jag hämtade denna fredagen.

Legeringen är EN AW-6082, valet av denna legeringen var bara för den är hållfast, lättbearbetad och blir väldigt fin när den är anodiserad.

Den första delen till chassit. Här är den bara körd från ovansidan, senare ska den köras från andra hållet i fräsen.

Jag kommer inte ihåg exakt men har för mig att programmet tog ca ~40-60min att köra igenom. Det beror på att den stora fasen, den kördes som en 3D körning med en fullradiefräs med bara några hundrdelar i djupskär. Men medan fräsen tuggar bereder jag ju för nästa detalj så det är inga problem.

Några timmars jobb senare. Jag har kört fram fler delar och även kört de på undersidan.

Ännu en detalj framkörd. Tanken är att nätagget ska monteras "någon annan stans" i chassit och då behövs en förlängning till den, jag integrerar en nätbrunn i stommen för den applikationen.

Här är beredningen till skrotfräsningen av nästa detalj. Det röda är min detalj jag utgår ifrån, sen lägger jag till olika operationer för olika typer av bearbetningar jag vill göra. De blåa strecken ni ser är fräsbanor - så som fräsen kommer köra i maskinen.

Notera att bilden är tagen när jag bara hade beredit halva biten, bara skrotfräsningen då.

Och såhär blev det efter skrotfräsningen.

Sen efter finskären ser nu detaljen ut såhär. Den ska ju såklart bearbetas på undersidan senare.

En annan detalj. Mycket vackert om jag får säga det själv!

Mycket olika detaljer jag har kört fram till bygget.

Som det troligen frammgått av bilderna så ska chassit byggas som en stomme av aluminiumämnen. Jag har ju fasat alla kanter som ska fasas i maskinen, men vissa kanter ska vara ofasade bara för de ska sitta ihop med en annan detalj. Det jag har gjort är att bara köra fasfräsen fram till den kanten så det fint passar ihop.(det är ju inget som gör något mekaniskt, men det blir jäkligt fint rent estetiskt)

Ett datorchassi, som ska stiftas ihop med styrpinnar... Det borde säga rätt mycket om perfektionen jag försöker nå med detta bygget.

Jag använder det av några anledningar, det styvar upp hela sammanställningen för delarna även är låsta radiellt(styrstift), och inte bara axiellt(skruvar). Och dels även för att när jag bygger ihop det så passar det bara på ett vis.

Det var allt för denna gången. Hoppas ni gillar det jag postat än så länge.

Blev att jag fortsatte lite efter jobbet idag.

Det som är kvar på denna och mer eller mindre alla bitar är lite småhål för att jag ska få ihop stommen, men det estetiska är mer eller mindre klart.

Kan nog bli jävligt bra detta!

Kan även tillägga att jag köpte hem lite prylar till bygget en tid tillbaka.

En AMS 280mm D5 pump-combo, och en Aquaero 6 Pro med en svart backplate.

Har jobbat lite med fläktarna till bygget efter jobbet denna veckan.

Detta är till vibrationsdämpning av pump och fläktar; eftersom fläktarna monteras på radd/pumpkombon och sen i chassit behöver jag få bort de vibrationerna. För tillfället kommer jag inte berätta så mycket mer hur jag har tänkt, mer än att den blir helt gummiupphängd. Jag är osäker på hur mycket vibrationer det faktiskt kommer dämpa, men det borde bli bättre än inget hur det än blir.

Det jag gjorde med fläktarna var att borra upp ett större hål i ramen och sen monterade dit en gummibussning. Bussningen kommer från Lian Li's hårddiskupphängning.

Alla fläktar uppborrade och gummina monterade.

Till helgen blir det att fortsätta med aluminiumdetaljerna.

Maskinen är riggad för att köra ändbearbetningen på detaljerna. Ingen bearbetning som har något estetiskt värde, utan måste göra det för att kunna montera ihop stommen.

Efter bearbetningen var klar så började jag bygga ihop stommen! Det är fortfarande lite smågrejjer på vissa stänger som saknas, men inget som behövs i dagsläget.

Monterad!

Saknas dock ett stag till stommen, det är dock inte klart.

Colaburk för skala.

Att stifta ihop stommen var nog ett av de smartaste valen jag har gjort på länge! Gick riktigt snabbt att montera ihop och resultatet blev perfekt!

Satan vad jag blev sugen på att fortsätta med nästa moment när jag fick på fläktarna såhär, nästa del jag ska köra fram kommer ta ruskigt lång tid, men tanken är att jag ska börja med den imorgon.

Då var det påt igen! Jag började med att såga bort sidan på ~10kg aluminiumklumpen så den blev ~8kg. Den var 200mm bred innan, men kapade den så den blev 155mm bred istället, så det inte skulle bli så mycket spill.

Riggade upp den i fräsen och påbörjade skrotningen.

Tempo 1 klart!

Vad ska det bli då? Jo, det ska bli en distans/shroud som ska sitta mellan fläkt och radiator. Jag gör det av några anledningar, den ena är att eftersom fläktar och radiator sitter i botten på chassit och blåser luften rakt igenom(går aldrig riktigt in i chassit, bara genom radiatorn) och då behövde jag göra någon typ av förlägning mellan fläkt och radd.

En annan anledning är att eftersom det det ska bli ett relativt litet bygge får jag inte plats med fler radiatorer, då valde jag att optimera den radiatorn jag har så bra som möjligt. Både genom att köra PNP och även separera fläktarna från radiatorn med en shroud.

Jag hade bearbetat bort ca 5kg i fräsen under tempo 1. Jag kapade sen bort överflödigt material och fick ner han till 1kg. Jag ska dock bearbeta detaljen lite till.(ja, nu är den ju bara sågad på undersidan)

Eftersom jag ska köra PNP så behöver jag 2st shrouds, så jag körde fram en till. Det skiljer dock lite mellan de, men det är bara för att ena shrouden ska få plats vid den integrerade reservoaren i radiatorn.

Detta får nog bli allt för denna gången! Nästa helg blir det att fortsätta med shrouden.

Dags för helgens uppdatering!

Var iväg till vattenskärningssnubben som körde ut moderkortsplåten till mig.

Blev djävulskt fint om jag får säga det själv!

Om ni undrar varför det finns en borstad och en oborstad plåt är för han först körde fram en i borstad aluminium, men vi såg sen att baksidan såg hemsk ut(var några fula märken då den bara var borstad på ena sidan, så han körde fram en till, som dock var oborstad.

Den borstade är dock galet snygg! Håller på att överväga om man kanske ska använda den ändå men försöka fixa till skadorna på baksidan. Men det är ett senare problem.

Moderkortsplåten ska försänkas in i stommen så det påbörjades så fort jag var tillbaka.

Efter några timmars jobb så var det äntligen klart! Det snea staget har jag med kört klart. Det var även några smågrejjer kvar på vissa delar till stommen som jag körde klart.

Såvida jag inte går och ändrar något(vilket jag troligen kommer göra om jag känner mig själv rätt) så är stommen helt klar i NC-bearbetning. Det är ju en massa putsjobb och liknande jobb relaterade till ytan, men det är det sista jag gör innan anodisering.

När stagena ändå var isär passade jag på att fila till hörnena på stagen.

Innan så var det hörnet vasst, vilket såg hemskt ut. Jag tog fram diamantfilen och fasade till hörnet, så även det hörnet passade perfekt med de resterande faserna!

Försänkningen av moderkortsplåten var inte det enda jag han med.

Båda shrouds bearbetade jag på andra sidan. Dock så är de inte klara än på länge.

Riktigt maffigt!

Jag måste bara älska test-monteringar! Man känner sig så nöjd då!

Jag kände dock det att shroudsen måste tas mer på höjden. När stommen skruvades ihop så förspänns hela sammanställningen för mycket. Så genom att jag fräser av några tiondelar på shroudsen så minskar jag den förspänningen vilket kommer leda till bättre vibrationsupptagning.

Det får vara allt för denna gång! Nästa helg blir det att köra vidare!

Fick hem moderkortet till bygget för några dagar sen! Det blev ett GIGABYTE GA-X99M Gaming 5.

Jäkligt trevligt moderkort måste jag säga! Jag har inte startat det än(kan inte då jag inte har processor och minnen) men rent hårdvarumässigt känns det som ett gediget moderkort.

Dold text
Visa signatur

i7-980X | 2st Quadro FX4800 | GA-X58A-OC | Vengeance LP 6x 4GB (Tot; 24GB) | HX1000W | Intel 510, 120GB | Intel 520, 240GB | Raid1 2x 1,5TB (Tot; 1,5TB) | Raid5 6x 2TB (Tot; 10TB)
Hemmabyggt skärmställ för 4st 24" skärmar (Galleri) | Solid koppar pot för LN2 (Galleri)

Permalänk
Medlem

mumma <3

Visa signatur

http://hwbot.org/team/harder_faster_benchmarks/
mountain mods extended ascension,asus z9pe-d8,2xE5-2665 OC 2,65ghz,evga supernova 1000w,corsair ax1200i,4way 780 classified OC 1275mhz stock mem,dominator 32gb 1600mhz cl6 6-6-6-17,2x vertex3 120gb raid0,headphones dt990 250ohm
[img]http://valid.canardpc.com/cache/banner/hah0pi-5.png[/img]

Permalänk

Snyggt

Visa signatur

Gaming/Allround Dator: I7 4790k, Gigabyte windforce 3X 2gb GTX 760, CX500, H440, MSI Z97 Gaming 5, Hyper 212 Evo
Laptop 1. Asus k73e: intel core i5 2410m HD3000 bästa laptopen jag haft/använt synd bara att den börjar visa 4 år av släpandes till kompisar :(
Laptop 2. EN TV43CM: A6-4400m Platta: Surface pro 1

Permalänk
Medlem

Var en bra idé att ta loggen här, enklare att följa kör hårt!

Visa signatur

Mina projekt: Airvolv | W2AX (Cootek W2)
Social: Facebook | Instagram

Björn showed us what kind of level one can achieve with a keen eye for detail and a sense for style. - SM i PC moddning 2015

Permalänk
Casemod-mästare
Skrivet av Nizr:

Var en bra idé att ta loggen här, enklare att följa kör hårt!

Tror det med. Tack!

Då jag gör byggloggar/trådar/dyl. väldigt sällan får ni säga till om jag gör nått fel.

Visa signatur

i7-980X | 2st Quadro FX4800 | GA-X58A-OC | Vengeance LP 6x 4GB (Tot; 24GB) | HX1000W | Intel 510, 120GB | Intel 520, 240GB | Raid1 2x 1,5TB (Tot; 1,5TB) | Raid5 6x 2TB (Tot; 10TB)
Hemmabyggt skärmställ för 4st 24" skärmar (Galleri) | Solid koppar pot för LN2 (Galleri)

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Wow! Grymt arbete. Tror många här är lite avis på din tillgång till CNC-fräs
Ett gediget ramverk där precision och passning skall uppnås skall ju självklart använda cpk-pinnar så bra gjort^^

Ska bli kul att se det färdiga resultatet men med denna start så lär det bli kanon!

Permalänk
Medlem

Snygg men den kommer väga ett ton

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

*avis*

Ser fint ut so far fortsätt så.

Visa signatur

Dator: Asus Z370 Plus Gaming/ MSi DUKE RTX 2080 / i7-8700k med Pure Rock kylning / 16GB Corsair DDR4 3000 MHz CL15 / FD Define R7 TG / Zalman 850W / Logitech TGB / Sony WH-1000XM3 / Razer Deathadder 2013 / Svive 35" D501 / Samsung 960 Pro 512GB (OS) / Seagate Barracuda 3 TB / Windows 11 Pro / Laptop: HP Compaq CQ-57 401EO /

Permalänk
Entusiast

Ser robust ut Daniel, värry nice. Det är ett riktigt hantverk.

Permalänk
Medlem

Oerhört snyggt! Vilken dedikering!
Jag vill ha en sammansättning av timmar i slutändan :-).

Permalänk
Medlem

Ermagerrdh! Kan var det tuffaste bygget hittils

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Proffsmoddare

Really jealous of all of that industrial hardware. Your project looks fantastic so far, and I will be following.

Might I ask where you work? I have a prototype chassis which I wish to have made and wondering if your company might be the right way to go about having one manufactured.

/J

Permalänk
Casemod-mästare

Tack alla!

Skrivet av Barra85:

Wow! Grymt arbete. Tror många här är lite avis på din tillgång till CNC-fräs
Ett gediget ramverk där precision och passning skall uppnås skall ju självklart använda cpk-pinnar så bra gjort^^

Ska bli kul att se det färdiga resultatet men med denna start så lär det bli kanon!

Så det är SÅ de heter! Jag har alltid sagt stift eller styrpinnar.

Skrivet av BrottOchStraff:

Snygg men den kommer väga ett ton

Tvek på det. Modellen är inte helt klar, men under 20kg. Som den ser ut nu väger den 7,5kg...

Skrivet av Nesvop:

Oerhört snyggt! Vilken dedikering!
Jag vill ha en sammansättning av timmar i slutändan :-).

Förtillfället har jag lagt lite över 100 timmar på det.(Endast tillverkning då, antal timmar jag har lagt på att rita det vågar jag inte ens tänka på... Men det är ett antal hundra timmar iaf... Men då har modellen uppdaterats väldigt mycket och inte alls sett ut såhär i början.) Men den listan uppdateras ju konstant. En väldigt snabb gissning är att det kommer sluta på kanske 500h.(Kan dock ha helt fel)

Visa signatur

i7-980X | 2st Quadro FX4800 | GA-X58A-OC | Vengeance LP 6x 4GB (Tot; 24GB) | HX1000W | Intel 510, 120GB | Intel 520, 240GB | Raid1 2x 1,5TB (Tot; 1,5TB) | Raid5 6x 2TB (Tot; 10TB)
Hemmabyggt skärmställ för 4st 24" skärmar (Galleri) | Solid koppar pot för LN2 (Galleri)

Permalänk
Casemod-mästare

Nätaggregatet kom idag!

Det fick bli ett Corsair AX760i. Det hade räckt med ett 500w agg, men eftersom jag ville ha top-of-the-line fick det bli 760w, det är ju ändå det minsta AXi agget. Då har jag och så det blir över iaf!

Visa signatur

i7-980X | 2st Quadro FX4800 | GA-X58A-OC | Vengeance LP 6x 4GB (Tot; 24GB) | HX1000W | Intel 510, 120GB | Intel 520, 240GB | Raid1 2x 1,5TB (Tot; 1,5TB) | Raid5 6x 2TB (Tot; 10TB)
Hemmabyggt skärmställ för 4st 24" skärmar (Galleri) | Solid koppar pot för LN2 (Galleri)

Permalänk
Avstängd

Läste på litet mer om nya controllern, nu såg jag varför den inte blir vattenkyld i ditt fall, nya modellen har inte behov av det längre.
Simple as that.
Koppar var ju sjukt snyggt ihop med alu på den riggen.

Edit, gamla blocket är kompatibelt med nya backplaten, man kan tydligen stacka dem om man absolut vill, men det är mest en designfråga enligt mig, den är ändå overkill utan det på den nya modell 6 för detta, blir inte lika stilrent med kopparbackarna utanpå flänsplattan.

(Skriver mest av nyfikenhet då jag som sagt är mycket intresserad själv av detta till mitt projekt, även om det inte kommer att bli en ripoff och stiltemat inte alls lika galant som här så finns det ju mycket inspiration att hämta.).

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Avstängd

Borde inte skriva det, men visst skulle det bli förbaskat snyggt med utfrästa ribbor i massiv aluminium i stället för pressad plåt...
(Skämtar (eller... ja... vi sätter P här för det rimliga. )

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Casemod-mästare
Skrivet av Mizzarrogh:

Läste på litet mer om nya controllern, nu såg jag varför den inte blir vattenkyld i ditt fall, nya modellen har inte behov av det längre.
Simple as that.
Koppar var ju sjukt snyggt ihop med alu på den riggen.

Edit, gamla blocket är kompatibelt med nya backplaten, man kan tydligen stacka dem om man absolut vill, men det är mest en designfråga enligt mig, den är ändå overkill utan det på den nya modell 6 för detta, blir inte lika stilrent med kopparbackarna utanpå flänsplattan.

(Skriver mest av nyfikenhet då jag som sagt är mycket intresserad själv av detta till mitt projekt, även om det inte kommer att bli en ripoff och stiltemat inte alls lika galant som här så finns det ju mycket inspiration att hämta.).

Du får dock en prestandavinst med vattenblock på nya kontrollern. Utan vattenblock kan du mata ut 4x2.5A, medan om du använder vattenblock kan du mata ut 4x3A, på 6:an. Jag har för mig det var de siffrorna iaf. Å andra sidan, för att mata ut så hög ampere på bara fläktar krävs det väääääääääldigt många! Och nya backplaten har ju 2 borrade hål bara för man ska kunna köra den med det gamla vattenblocket.

Så du menar att bara för du kommer använda samma fläktkontroller och backplate som mig är det en ripoff? Nej, det är en riktigt bra kontroller som bör användas av alla som behöver en fläktkontroller!

Då var det dags att uppdatera er om helgens arbete! Det har inte blitvit så mycket för det estetiska, men en hel del jobb om det mekaniska.

Kan börja med att jag har tagit fram elektroder för att gnista ur hål i shroudsen för att de ska kunnas monteras på radiatorn. Elektroderna togs egentligen fram förra helgen, men uppdaterar er om det nu för att få det mer sammanhängande.

Elektroderna har jag kört fram i fräsen, men används sen i gnisten. Varför jag valde att gnista var för jag inte hade nått in med en fräs.

Såhär går jag in med elektroderna.

Shrouden är uppriggad i gnisten och gnistningen påbörjad.

Efter ett antal timmars gnistning blev det såhär.

Medan gnisten gick passade jag på att ta fram de specialskruvarna jag har snackat om.

Först svarvades en frigång närmast skruvskallen, sen svarvade jag fram en liten plugg med en gänga i mitten, där kan jag lätt gänga i skruven för att få rätt längd på diametern som svarvades. Jag sparade några tiondelar till slipning med.

Skruven riggades sen upp i den manuella rundslipen och diametern slipades. Det gjorde jag för att få finare yta och även för att få alla till samma mått! Diametern skiljer MAX 0.01mm på de olika skruvarna.

Gjorde en provmontering för att se resultatet - kommer nog bli riktigt bra detta!

Det var dock inte det enda jag hann med att göra, körde även fram moderkortsdistanserna!

Jag gjorde på så vis att jag svarvade först utvändiga diametern, borrade/gängade och sen stack av han.

Efter det tog jag någon spillbit stål i materialstället, borrade några hål i den och planslipade båda sidor, skruvade sen fast distanserna på den och planslipade. Vände på distanserna och planslipade igen. Nu har jag jävulskt fin yta på båda sidor och distanserna är exakt lika höga.

Resultatet: Perfekta!

Gjorde en slutspurt i lördags kväll, körde första frästempot på hållaren till nätaggregatet.

Det får räcka för denna gång. Mer tillverkning nästa helg!

Visa signatur

i7-980X | 2st Quadro FX4800 | GA-X58A-OC | Vengeance LP 6x 4GB (Tot; 24GB) | HX1000W | Intel 510, 120GB | Intel 520, 240GB | Raid1 2x 1,5TB (Tot; 1,5TB) | Raid5 6x 2TB (Tot; 10TB)
Hemmabyggt skärmställ för 4st 24" skärmar (Galleri) | Solid koppar pot för LN2 (Galleri)

Permalänk
Medlem

Hej!

Grymt snyggt och vilka detaljer!

Mvh, Jakob

Visa signatur

Dator nr.1
CPU:R7 5800X GPU:RX 5700 Pulse MEM:16GiB 3600CL16 OS:Win 10 Pro Chassi:O11 Dynamic Mini
Dator nr.2
CPU:R5 1600X GPU:Powercolor RX 5600XT MEM:16GiB 3200CL16 OS:Win 10 Pro Chassi: Ghost S1 mkII, Pangea
Bärbar: Microsoft Surface Pro4

Permalänk

Sjukt häftigt blir det! Nog bästa/snyggaste scratch bygget jag sett

Permalänk
Medlem

Dethär kommer bli så sjukt grymt! Roligt att få se mer och mer scratchbyggen komma tillbaka! Tummen upp, hatten av! Bra gjort Daniel!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Om man ändå hade skills och tillgång till alla dessa maskiner! grymt snyggt!

Visa signatur

#1: Z370N ITX | i7 8700k | GTX 1080 | 32GiB
#2: P8Z77-M pro | i7 3770k | GTX 1050ti | 16GiB

Server: Z370-G | i5 8600T | 64GiB | UnRAID 6.9.2 | 130TB
Smartphone: Samsung Z Flip 5 | Android 13 | Shure SE535

Permalänk
Inaktiv

Damn vad fint det blir. Jag undrar vad som skulle hända om du drog några heatpipes från cpu till chassit bara, passiv dator? Hela är ju alu

Eller typ en mellandisk med heatpipes till chassiet också cpukylaren på det! Vore riktigt fräckt!

Permalänk
Medlem

Helt förstummad

Grymt bygge!

Visa signatur

//Dixon

Permalänk
Medlem

Följer med största nöje!

Permalänk
Medlem

Fy fan vad detta kommer bli snyggt!
Avis som fan på dina kunskaper

Visa signatur

Stuff and things!

Permalänk
Inaktiv

Hur får man så mycket fritid O_O ?
Snyggt btw.

Permalänk
Medlem

Ser mysigt ut! Väntar att se mer ^^

Visa signatur

CPU [Ryzen 7 3800XT] GPU [Red Devil RX 5700 XT 8GB]
PSU [Antec HCG Gold 750W]
MOBO [MSI B550-A Pro]
Chassi [Phanteks Entoo Pro M]

Permalänk
Medlem

Du borde bygga om nätagget göra så man kan se alla delar i det o integrera det med chassit i stället för det vanliga fula

Permalänk

Respekt! Att gå in så i detaljer och till och med göra moderkortsdistanserna själv, jag saknar ord.

Visa signatur

[Citera för svar!]
Spelmaskin:Mercury S8 / MSI MAG B650 TOMAHAWK / Ryzen 9 7900X / WD Black SN850X 1TB / Montech Titan Gold 1200W / GeForce GTX 1080Ti / G.Skill 32GB 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo / Custom loop / Win 11