Koppla stereo med inbyggd förstärkare i annan förstärkare.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gävle
Registrerad
Nov 2011

Koppla stereo med inbyggd förstärkare i annan förstärkare.

Hej det är såhär att jag håller att koppla in mitt ljudsystem. Min stereo har en inbyggd förstärkare men bara två högtalar utgångar. Jag skulle vilja att ljudet gick via min andra förstärkare som har bättre ljud och fyra högtalar utgångar. Jag undrar om detta är möjligt på någat sätt. Annars går det att koppla de båda förstärkarna till samma högtalare om jag inte vill ha sex högtalare totalt?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Järfälla / Stockholm
Registrerad
Jul 2001

Har du preout eller line-out? Så kan du göra lågnivå ifrån förstärkare 1 till förstärkare 2!

I7 4790K @ Stock | Phanteks PH-TC14PE | 16GB Corsair LP1600 | Asus Z97-A | EVGA GTX 980 ACX 2.0 SC @ 1500/8000 | 256 Samsung 840 Pro, 2+2TB | 27" Dell U2713HM | Fractal Design R4 | Fractal Design 800W 80+ Gold | Win10 Pro | 250/100 Fiber

Trädvy Permalänk
Rekordmedlem
Plats
Salstad
Registrerad
Feb 2009

Du kan ju börja med att länka in bilder/manualer på de delar du har eller åtminstone skriva ut vad det är för något, det blir mycket enklare att veta hur det ska anslutas då.

Phenom 2 960T (körs x6) med passivt Ninja på Asus Crosshair 4 Asus 4850 och en väldig massa masslagring.Passiv kyld Northq nätdel 450W Antec P 180 med Schyte o Sharkoon fläktar via en t-balancer, väldigt tyst, oftast passivt. Datorljud 2kanal: ljudkort/dsp Behringer DCX2496, högtalare Truth B3031A, Truth B2092A Har också Oscilloskop och mätmikrofon.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
\\Localhost
Registrerad
Mar 2006
Skrivet av Maxizor:

Har du preout eller line-out? Så kan du göra lågnivå ifrån förstärkare 1 till förstärkare 2!

i värsta fall kan ju en http://www.mds.se/fe1-loc.html fixa biffen dock lär det troligen försämra ljudet lite.

Asus Z97-A, I7 4790K @4.7Ghz, 24Gb ram, 2x GIGABYTE GTX 970 WindForce 3X OC @ 1500Mhz/7010Mhz.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gävle
Registrerad
Nov 2011
Skrivet av Maxizor:

Skrivet av mrqaffe:

Du kan ju börja med att länka in bilder/manualer på de delar du har eller åtminstone skriva ut vad det är för något, det blir mycket enklare att veta hur det ska anslutas då.

Är ärligt talat inte helt hundra på vad det är och om jag har det men ska kolla upp det och länka bilder så fort jag kommer hem, tackar. Inte jätte haj på det här men håller på att försöka lära mig.

Trädvy Permalänk
Rekordmedlem
Plats
Salstad
Registrerad
Feb 2009
Skrivet av Fedko:

Är ärligt talat inte helt hundra på vad det är och om jag har det men ska kolla upp det och länka bilder så fort jag kommer hem, tackar. Inte jätte haj på det här men håller på att försöka lära mig.

Ta reda på vad det är för delar eller ta några vettiga bilder på dem och posta dem så kommer det nog att gå att se om/hur det går att koppla ihop det.

Phenom 2 960T (körs x6) med passivt Ninja på Asus Crosshair 4 Asus 4850 och en väldig massa masslagring.Passiv kyld Northq nätdel 450W Antec P 180 med Schyte o Sharkoon fläktar via en t-balancer, väldigt tyst, oftast passivt. Datorljud 2kanal: ljudkort/dsp Behringer DCX2496, högtalare Truth B3031A, Truth B2092A Har också Oscilloskop och mätmikrofon.