Tag Heuer i samarbete om smarta klockor med Intel och Google

Permalänk
Melding Plague

Tag Heuer i samarbete om smarta klockor med Intel och Google

Den schweiziska klockmakaren Tag Heuer sluter upp bakom den växande kategorin smarta klockor, där den första modellen i samarbete med Intel och Google släpps senare under året.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

vill jag ha en klocka skulle jag redan haft en klocka på min arm

Återkom när ni er redo att designa en riktig smartklocka och inte en "smartklocka" som ska likna en vanlig klocka så mycket som möjligt i utseende och funktion...

Permalänk
Medlem

Bra att någon äntligen gör en smartklocka som ser ut som ett ordentligt armbandsur. Är ordentligt trött på fyrkantiga plastbitar med 18h batteritid.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Wow, låter dyrt...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Bra att någon äntligen gör en smartklocka som ser ut som ett ordentligt armbandsur. Är ordentligt trött på fyrkantiga plastbitar med 18h batteritid.

Moto 360 och LG G Watch R ser relativt "klockaktiga" ut i min mening. Batteritiden är dock som den är även där.

Personligen håller jag tummarna för Huawei Watch och hoppas den är en värdig ersättare till min moto 360.

Visa signatur

CITERA OM DU VILL HA SVAR! :)

Permalänk
Medlem

Nu kanske vi får en tunn och snygg smartklocka, ingen mini-ipod med plastrem

Visa signatur

″Citerare får flera poolare″

Permalänk
Medlem
Skrivet av Manneh:

Moto 360 och LG G Watch R ser relativt "klockaktiga" ut i min mening. Batteritiden är dock som den är även där.

Personligen håller jag tummarna för Huawei Watch och hoppas den är en värdig ersättare till min moto 360.

Ja, det har du iofs rätt i. De ser OK ut. Men vi måste upp i batteritider som liknar de klassiska armbandsuren innan det kan bli aktuellt för mig.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Smartklockor lär bli riktigt intressanta när vi har fått upp ett ekosystem som kan dra nytta av dem. Skulle vara supernice om jag kunde ersätta alla mina nycklar och bankkort med en smartklocka. Äntligen tomma fickor igen!

Permalänk
Medlem

Men va sjutton ska Tag Heuer släpa sitt namn i smutsen och gå ner sig med en jämra tramswatsh ops smartwatsh...

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Feeku:

Smartklockor lär bli riktigt intressanta när vi har fått upp ett ekosystem som kan dra nytta av dem. Skulle vara supernice om jag kunde ersätta alla mina nycklar och bankkort med en smartklocka. Äntligen tomma fickor igen!

Både iOS och Android kan göra dessa saker redan idag så ekosystemen finns redan, det gäller bara att få resten av världen att anamma dem.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Feeku:

Smartklockor lär bli riktigt intressanta när vi har fått upp ett ekosystem som kan dra nytta av dem. Skulle vara supernice om jag kunde ersätta alla mina nycklar och bankkort med en smartklocka. Äntligen tomma fickor igen!

Snacka om total utblottning! Vem är det du ska förlita ditt allt på? Google, Microsoft eller Apple? Välj en smartklokka med iris scanner och fingeravtrycksläsare så är det ju bara DNA kvar innan du kan registreras som en lydig medborgare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Barren Wuffet:

Både iOS och Android kan göra dessa saker redan idag så ekosystemen finns redan, det gäller bara att få resten av världen att anamma dem.

Jo jag vet att det är tekniskt sett möjligt idag, men väldigt få har anammat det idag. Kanske dåligt uttryckt av mig.

Skrivet av anon56869:

Snacka om total utblottning! Vem är det du ska förlita ditt allt på? Google, Microsoft eller Apple? Välj en smartklokka med iris scanner och fingeravtrycksläsare så är det ju bara DNA kvar innan du kan registreras som en lydig medborgare.

*Tinfoil hat on*

Bara för att en smartklocka kan ersätta kort och nycklar så förändrar det ju ingenting ur ett övervaknings perspektiv sålänge systemen är utformade likt Apple Pay.

Fingeravtryck blir ju tagna vid en resa till USA så det är inget märkvärdigt. DNA lär inte vara privat i all framtid heller, så fort priserna för DNA sekvensering blir tillräckligt låga så lär varje barn/vuxen i landet få sina genom sekvenserade. All den information vi kan hämta ur ett så stort dataset kommer vara enormt värdefullt för medicinsk forskning.

Du kan inte stoppa tekniken, du kan bara verka för ett öppet och tolerant samhälle för att således minska missbrukande av teknik.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ggustavsson:

Men va sjutton ska Tag Heuer släpa sitt namn i smutsen och gå ner sig med en jämra tramswatsh ops smartwatsh...

http://9to5mac.com/2015/03/19/tag-heuer-breitling-swatch-swis...

Finns en del andra också

Visa signatur

Still play with birds like I hang with mother goose.

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Ozzed:

Bra att någon äntligen gör en smartklocka som ser ut som ett ordentligt armbandsur. Är ordentligt trött på fyrkantiga plastbitar med 18h batteritid.

Angående design håller jag 100% med om, men batteritiden spelar inge så stor roll enligt mig bara om den klarar av en hel dag. Laddar ändå mobilen varje dag så då kan man ladda klockan i samma veva

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Avskyr att ha armbandsur eller andra saker på mig. Ett undantag får väl bli glasögon som man blir tvungen att använda nu. Dock intressant, kommer det finnas typ Rolex smartklockor längre fram tro?

Permalänk
Medlem

Moto 360 och G Watch R är båda rätt snygga, men den senare har alldeles för stor bezel, och båda har väl stor diameter. Mitt nuvarande armbandsur är 35 mm i diameter och skulle knappast vilja gå över 40 mm.
Angående batteritid så är jag nöjd om den klarar ungefär 2 dygn vid normal användning, jag tar ändå av mig min nuvarande klocka om nätterna. Det är dock inte alltid jag sover hemma, då vill jag inte vakna med en död klocka, kommer ju gå runt med laddaren.

Visa signatur

PhII 955BE TRUE | Gigabyte 790FXT-UD5P | GTX 960 4GB | 16GB 1333MHz | Intel 330 120GB | 20TB | Corsair HX520 | Antec P182 | 27" BenQ VA | 2x 22" BenQ | 46" TV

Permalänk
Avstängd

Trevligt.

En sådan skulle jag kunna tänka mig att ha.

Vill ju främst ha en armbandsklocka för att kunna se tiden... visst, man har ju mobilen i fickan oftast. Men orka fippla fram den och kanske tappa den. Klockan på armen är ju lite enklare att kolla på.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk

Förstår fortfarande inte poängen med dessa exklusiva smartklockor. Jag antar att prislappen kommer närmare Apples dyra variant än t.ex. G Watch R.

Ett mekaniskt urverk kan gå nedåt i generationer och fortfarande vara lika relevant som när den skapades.
En smartklocka kommer vara utdaterad inom snar framtid och batteriet kommer ha gett med sig efter ett par år.

Smartklocka i de prislappar som figurerar nu känns väl okej, men en variant där märket ger ett såpass stort prispåslag ger jag inte mycket för.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Testar telefoner och tillbehör: www.apetech.se

Permalänk

jag skall ochså köpa arm ur och bära dom som knog järn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Ja, det har du iofs rätt i. De ser OK ut. Men vi måste upp i batteritider som liknar de klassiska armbandsuren innan det kan bli aktuellt för mig.

Har inte vanliga armbandsur en batteritid på flera månder, eller till och med år? Låter lite väl optimistiskt för en smartklocka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av apelipell:

Förstår fortfarande inte poängen med dessa exklusiva smartklockor. Jag antar att prislappen kommer närmare Apples dyra variant än t.ex. G Watch R.

Ett mekaniskt urverk kan gå nedåt i generationer och fortfarande vara lika relevant som när den skapades.
En smartklocka kommer vara utdaterad inom snar framtid och batteriet kommer ha gett med sig efter ett par år.

Smartklocka i de prislappar som figurerar nu känns väl okej, men en variant där märket ger ett såpass stort prispåslag ger jag inte mycket för.

Skickades från m.sweclockers.com

Poängen är väl att visa upp att man har pengar bara. Det är ju kaxigare att ha en rolex smartklocka för 100k som blir omodern om två år än en mekanisk rolex som behåller sitt värde.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem

En watch för en halv miljon. Det kommer bli blött på dansgolvet och halt.... ( inte en trosa torr ).

Citat:

Nu väntar jag på huvudsmycken som ser ut som smäckra kungakronor som projicerar hologram framför oss så att vi kan visa andra våra visioner.

Sen skall jag ha en smartRing, som funkar precis som Ringen i Tolkiens: Sagan om Ringen.

Sen utfällbara änglavingar på ryggen också som gör att jag kan flyga med hjälp av jetmotorer. Det lär bli dyrt det här.

Visa signatur

"Obi-Wan: Luke, you will find that many of the truths we cling to depend greatly on our own point of view."
— Return of the Jedi
So help spread Dogecoin Many world. Such address: D6wTiKAD9hbVcgRgML687jvj2KiqAbiaUR
So good Much deed! ( Currently: Very few DOGEcoins donated ) even few deeds can be good!

Permalänk
Medlem

the first 2 minutes 53 seconds felt like a B rated comedy show..

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Avskyr att ha armbandsur eller andra saker på mig. Ett undantag får väl bli glasögon som man blir tvungen att använda nu. Dock intressant, kommer det finnas typ Rolex smartklockor längre fram tro?

Du vet om att det finns linser, och att man kan operera idag va? Så undantaget att man blir tvungen finns ej längre

Själv älskar jag min smarta klocka så in åt helvete Please ta inte den den ifrån mig, för då vet jag fan inte vad jag gör, ja ....Jag är kraftigt beroende av den

Är lite av en klockb*g, men dom mekaniska bär jag endast till "finare tillfälle" då det är det ända dom duger till Min Omega seamaster P O är väldigt ledsen över det, men den är ju bara snygg och visar tiden, så....min smartklocka kör över den bigtame

Sorgligt men sant!

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

TH och B var åtminstånde snygga, till skillnad mot tex Apples, m.f

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Du vet om att det finns linser, och att man kan operera idag va? Så undantaget att man blir tvungen finns ej längre

Själv älskar jag min smarta klocka så in åt helvete Please ta inte den den ifrån mig, för då vet jag fan inte vad jag gör, ja ....Jag är kraftigt beroende av den

Är lite av en klockb*g, men dom mekaniska bär jag endast till "finare tillfälle" då det är det ända dom duger till Min Omega seamaster P O är väldigt ledsen över det, men den är ju bara snygg och visar tiden, så....min smartklocka kör över den bigtame

Sorgligt men sant!

Linser är värre, vill inte peta i ögat varje dag och det kan hända att det fastnar. Man kan också inte fixa synen alltid, det beror på orsaken/var felet så att säga ligger någonstans.

Permalänk
Skrivet av skog1s:

Du vet om att det finns linser, och att man kan operera idag va? Så undantaget att man blir tvungen finns ej längre

Själv älskar jag min smarta klocka så in åt helvete Please ta inte den den ifrån mig, för då vet jag fan inte vad jag gör, ja ....Jag är kraftigt beroende av den

Är lite av en klockb*g, men dom mekaniska bär jag endast till "finare tillfälle" då det är det ända dom duger till Min Omega seamaster P O är väldigt ledsen över det, men den är ju bara snygg och visar tiden, så....min smartklocka kör över den bigtame

Sorgligt men sant!

Jag håller inte med dig Mina mekaniska klockor hänger med mig överallt. Jag tar den framför smartwatches alla dagar i veckan En äkta klockfantast skiter fullständigt i smartwatches, då det är konstverket i ett urverk som lockar

Visa signatur

Asus P8Z68 Deluxe/Gen Sock 1155 -- Inte Core I7 2700K@4.5Ghz -- EVGA GeForce GTX 970 SSC GAMING ACX 2.0+ -- Corsair 16GB DDR3 Vengeance 1.5V Low Blue -- SSD OCZ Agility 3 120GB -- Microsoft Windows 7 -- Foldar med cirka 180k PPD (körs ej 24/7)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Finkelzvin:

Har inte vanliga armbandsur en batteritid på flera månder, eller till och med år? Låter lite väl optimistiskt för en smartklocka.

3 år generellt sett, för ett helt vanligt urverk.

Ska man jämföra med de automatiska klockorna som bara behöver lämnas in på service någon gång ibland... ja då har ingen smart-watch någon chans.

Skrivet av Vintervilan:

Jag håller inte med dig Mina mekaniska klockor hänger med mig överallt. Jag tar den framför smartwatches alla dagar i veckan En äkta klockfantast skiter fullständigt i smartwatches, då det är konstverket i ett urverk som lockar

ALLA klockor räknas väl? Oavsett vad det är för typ? Alltifrån moraklockor och gökur till binära smartklockor.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Avstängd

Pajasklockor. Kommer aldrig köpa en. Har mobil och dator, de räcker.

Permalänk
Medlem

Måste bara säga vilken pinsam och märklig pressträff. Ser ut som ett gäng obekväma tonåringar som tagit på sig kostymer som sitter helt fel och med knackig engelska försöker berätta om produkten. Hade förväntat mig mer av så stora aktörer.