NY SSD i dator från komplett.se

Permalänk
Medlem

NY SSD i dator från komplett.se

Hej! Köpte en dator från komplett.se för ett tag sen, funkar väldigt bra men nu till vad tråden kommer handla om.

Samma kabel som man kopplar in i CD-enhten och en SDD för att den ska få ström(?) den större av dom 2 som funkar. Problemet för mig är att jag har kablar som dessa vid sidan om som går att koppla in PCI portar. sådana som går in i grafikkortet.

Jag har ett Corsair 750W nättägg och om jag inte minns helt fel på min gamla dator kunde jag koppla in PCI-E sladdar in i nätagget?? Detta Corsair Nätagg verkar det inte finnas möjlighjet på! Så jag har bara 1 sån kabel från NÄT-agget som går in i nuvarande SDD+CD-enhet.

Hur går jag tillvägo om jag nu vill koppla in en till sladd för att helt enkelt kunna koppla in min Nya SDD jag köpte?

Tack i för hand från en fundersam person.
MVH

Visa signatur

asus rog Z490-F gaming - 10900k - 32gb 3600mhz - 970 Evo 500gb - obsidian 750D - Corsair RM850i 850w - Corsair Hydro H150i Pro 360mm

Permalänk
Medlem

Saknar du en SATA-ström, är det vad du menar? Molex till SATA-adapter löser det isf.

Permalänk

Sök på youtube " how to install ssd" och följ stegen, lycka till!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daniboy:

Hej! Köpte en dator från komplett.se för ett tag sen, funkar väldigt bra men nu till vad tråden kommer handla om.

Samma kabel som man kopplar in i CD-enhten och en SDD för att den ska få ström(?) den större av dom 2 som funkar. Problemet för mig är att jag har kablar som dessa vid sidan om som går att koppla in PCI portar. sådana som går in i grafikkortet.

Jag har ett Corsair 750W nättägg och om jag inte minns helt fel på min gamla dator kunde jag koppla in PCI-E sladdar in i nätagget?? Detta Corsair Nätagg verkar det inte finnas möjlighjet på! Så jag har bara 1 sån kabel från NÄT-agget som går in i nuvarande SDD+CD-enhet.

Hur går jag tillvägo om jag nu vill koppla in en till sladd för att helt enkelt kunna koppla in min Nya SDD jag köpte?

Tack i för hand från en fundersam person.
MVH

Hallå Daniboy.

Du har ett Corsair 750W nättägg! Exakt vilket Corsair 750W nättägg rör det sig om?

Molex (hårddisk) & SATA (ström) är två sladdar du borde fått med av komplett.se! Om det nu är ett Modulärt nättägg, vilket det verkar vara på din beskrivning.

Har du inte fått det, så har komplett.se gjort fel!
Så ring/maila dom och fråga vart tillbehören är.
Annars så kan du köpa Molex & SATA sladdar löst till ditt nättagg på Inet

Får man fråga varför du köpte från komplett.se ?
Vilka spec har den och vad kostade den?

M v h skog1s

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]