Lågt utgående ljud från mikrofon efter drivrutinsinstallation till ljudkort

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2015

Lågt utgående ljud från mikrofon efter drivrutinsinstallation till ljudkort

Hallå hallå gubbar, har ett litet problem med mikrofonens ljudinställningar eller ljudkortet eller vad fan det nu kan vara... efter att ha fibblat med FL Studio samt installerat diverse drivrutiner till b.la. datorn och mitt externa USB-ljudkort E-MU 0202.

händelseförlopp.
1. Installerade drivrutiner till USB-ljudkortet, laddade ner ASIO4ALL samt realtek (http://www.realtek.com/downloads/downloadsView.aspx?Langid=1&...) Vilket jag heller nu i efterhand inte är 100 på om det var rätt DR...
2. Ändrade inne i FL studio options --> Audio --> Asio4all E-MU USB0202 som det ska vara för att ljudenheterna ska lira.
3. Ljudet inne i FL studio fungerade klockrent, men alla andra program fungerade inte som t.ex. youtube. Jag löste det med auto close device, men sen ville saker och ting ändå inte bete sig enligt överenskommet...
3. Mikrofonen la av, fungerade inte i ljudkortets ingång. så jag drog ur ljudkortet och satte in samtliga sladdar på rätt plats i datorns vanliga uttag.
4. inget fungerar just nu förutom datorns ljud (spotify, att delta i skype-samtal (kan inte prata...). etc.
5. Avinstallerade alla program jag laddade ner och ville med det återgå till hur det var innan men nu sitter jag här utan att micken funkar. ( och ja, alla sladdar sitter i...)

Jag är inte bäst på att förklara, hoppas någon vänlig dator-dude där ute har en idé om vad det kan vara!
Mvh Emil

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2015

Jag löste problemet, Mvh!