Behöver hjälp att få i gång Nvidia NV Surround med 3 skärmar.

Permalänk
Medlem

Behöver hjälp att få i gång Nvidia NV Surround med 3 skärmar.

Detta har jag
Grafikkort: Nvidia GTX 770 inget sli utan bara ett kort
Skärmar:
Panasonic 32" tv 1920x1080 60 Hz HDMI
2 x Samsung 226BW 1680x1050 60 Hz DVI-D

Följde guiden på http://www.geforce.com/hardware/technology/surround/system-re...
Den visar följande för 2D som jag vill ha inte att förväxla 3D om är för deras 3 dimensionella lösning med glas ögon.

Om jag bockar i i rätt ordning skärm 1,2,3 så kommer det en dåligt översatt text som säger "Surround kräver bildskärmar som delar minst en gemensam tidsinställning. Välj en annan kombination av bildskärmar"

Men om jag bockar i vilka skärmar man vill ha baklänges 3, 2, 1 men endast i baklänges ordning då tillåter programmet det.
OBS kolla på 1920x480 Den upplösningen är inte det jag vill ha den upplösningen går inte på mina skärmar blir ungefär out of range= svart.
Så tryck inte på Aktivera eller verkställ för mig blev allt bara svart och enda sättet att komma ur det är att starta felsäkert läge och avinstallera hela grafik drivrutinen och sen lägga in den igen.

Min gissning är att alla skärmar måste ha samma Native upplösning vad tror ni?
Detta nämns inte i deras guide för 2D men i 3D så är detta et krav att det till och med är samma modell.

Tacksamma för alla förslag till lösning.

Har hittat ett problem jag trodde jag hade all fakta förut men det är lite mer komplicerat.
Permalänk
Medlem

Då surround skapar en upplösning som sträcker sig över alla tre skärmar så att dom beter sig som "en skärm" känns det för mig ganska logiskt att alla 3 skärmar måste ha samma upplösningn. Det känns vidare ganska konstigt att du skulle vilja köra surround med en 32 tums och 2 22 tums skärmar. Har du tänkt spela över alla tre?
Annars är det väl bara att koppla in dom och gå hit och konfigurera hur du vill ha dom

Visa signatur

FormD T1 || i9 10850K || MSI MEG Z490i UNIFY || Nvidia RTX3080FE || 32GB G.SKILL Trident Z Neo 3600MHz CL16 || WD SN550 1TB && Kingston Fury Renegade 2TB|| Corsair SF750 Platinum
Dell S2721DGFA|HP Omen 34C
BenQ W1300 | Yamaha RX-A830 | Playstation 3

Permalänk
Medlem

mina skärmar är på olika avsånd så dom är lika stora framför mig och jag vill köra souround jag har 3 idag som går sepparat men jag vill ha bred bild på alla 3 men det går inte i dag även om jag ställer in samma upplösning