Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2015

blåskärm code 124 FATTAR 0!?

hej alla hjälpsamma där ute! när det gäller min data kunskap så kan jag bygga ihop en dator men när det kommer till mjukvara bios m.m så är inte alla hästar hemma i stallet.. den senaste tiden får jag blåskärm helt randomly av nån konstig anledning..det kan hända när jag inte gör nått på datorn ibland mitt i game ibland i skype..jag har googlat väldigt mycket och det står allt från strömförsöjning till temperaturer..temperaturer är inga problem enligt programmet speccy..cpu kmr nästan aldrig över 40-45 grader moderkort 30 grader varmast är väl grafikkortet runt 40 grader och hårddiskarna är väl kallast och håller sig runt 25 grader..

Min dator då :

Asus Z87-plus
i7 4770k 3.5 ghz
HyperX Savage 16GB 1866Mhz
NVIDIA GeForce GTX 660 Ti 3GB
behöver ni mer info om hårdvara ?

jag laddade även ner programmet bluescreenview (efter att jag såg nån rekommendera det på google) förstår inte hur man använder programmet men den fick fram massa dumps och 2 dll filer är röd markerade på den senaste dumpen.. hal.dll ntoskrnl.exe.

Jag skulle uppskatta för all hjälp jag kan få !

Tack på förhand
Ugge

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlskrona
Registrerad
Jul 2007
Skrivet av ugge:

hej alla hjälpsamma där ute! när det gäller min data kunskap så kan jag bygga ihop en dator men när det kommer till mjukvara bios m.m så är inte alla hästar hemma i stallet.. den senaste tiden får jag blåskärm helt randomly av nån konstig anledning..det kan hända när jag inte gör nått på datorn ibland mitt i game ibland i skype..jag har googlat väldigt mycket och det står allt från strömförsöjning till temperaturer..temperaturer är inga problem enligt programmet speccy..cpu kmr nästan aldrig över 40-45 grader moderkort 30 grader varmast är väl grafikkortet runt 40 grader och hårddiskarna är väl kallast och håller sig runt 25 grader..

Min dator då :

Asus Z87-plus
i7 4770k 3.5 ghz
HyperX Savage 16GB 1866Mhz
NVIDIA GeForce GTX 660 Ti 3GB
behöver ni mer info om hårdvara ?

jag laddade även ner programmet bluescreenview (efter att jag såg nån rekommendera det på google) förstår inte hur man använder programmet men den fick fram massa dumps och 2 dll filer är röd markerade på den senaste dumpen.. hal.dll ntoskrnl.exe.

Jag skulle uppskatta för all hjälp jag kan få !

Tack på förhand
Ugge

https://www.youtube.com/watch?v=IN_IMZch9cU

Stationär
Chassi Fractal design R4, Skärm ACER XB271HU 144Hz IPS GSYNCBräda Asus Z97-A USB 3.1, CPU Intel I7 4790K 4.5 Ghz , Minne 24gb corsair vengence LP 1866Mhz, SSD Samsung 850 pro 256gb, GPU EVGA GTX 1070 FTW . Nätagg Corsair RM750x 750w.

Mobil: Note 2 16gb

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2015

tack ska ta en titt

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jul 2007

Börja med ett minnestest. Problem med minnen är vanliga och leder ofta till blåskärm.
Skriv "memory" i Windows sökruta och kör programmet.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2015

nu märkte jag en ny grej men vet inte om det är relaterat till samma problem..hade 2 röda led fläktar kopplade till psu kabeln dem har slutat fungera :S men när jag kopplade de till moderkortet cha_fan så funkar dem utmärkt:S fan händer dator jäveln...

ska köra memory grejen

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2015

körde memory grejjen..windows minne diagnostik.... 0 fel

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2015

verkade funka...höjde till 20% inte en blåskärm än