Permalänk
Medlem

NAD 218THX Overhaulin

Hallå!
har kommit över en 218THX Effektförstärkare som ja tänkte ge lite nytt liv.
kommer nya bilder och info fortlöpande.
denna ska säljas när den är klar.

(ps den är klar nu)

Besök galleriet här

Visa signatur

*Define S Black *MSI X99S SLI PLUS *i7-5960X *Corsair 1000W *Ripjaws 32GB 3000MHz *GTX 980 Ti G1 Gaming *Kingston 240gb SSD *Crucial 1TB SSD *Asus ROG SWIFT *Custom vatten loop

Permalänk
Medlem

Jag gissar att du skulle sänka värdet på den om du målar den.

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Findecanor:

Jag gissar att du skulle sänka värdet på den om du målar den.

den e ju skit ful. samt att den har skador överallt på färgen.
vi får se målas ska den iaf.

Visa signatur

*Define S Black *MSI X99S SLI PLUS *i7-5960X *Corsair 1000W *Ripjaws 32GB 3000MHz *GTX 980 Ti G1 Gaming *Kingston 240gb SSD *Crucial 1TB SSD *Asus ROG SWIFT *Custom vatten loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av HampZZ:

den e ju skit ful. samt att den har skador överallt på färgen.
vi får se målas ska den iaf.

Må så vara att den faktiskt inte är snygg enligt dig, men om någon vill köpa en NAD sen så räkna absolut inte med att få några jätte summor när du "Förstört" den sen.

En fråga oxå? är det TRAFOn du menar väger så mkt? för jag ser ingen 23KG kondring där inte..

Visa signatur

Main
MOBO: Gigabyte B550M DS3H, CPU: AMD Ryzen 5 5600, RAM: 2x16B @ 3600MHz, GPU: RADEON RX5700 Flashat till XT, SSD: WD BLACK SN750 SE 1TB nVME, 2x1TB Sata SSD Chassi, : Fractal Design Node 804, PSU: Corsair RM1000e, Skärm: Philips 27M1N3500LS.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BM-Mods:

Må så vara att den faktiskt inte är snygg enligt dig, men om någon vill köpa en NAD sen så räkna absolut inte med att få några jätte summor när du "Förstört" den sen.

En fråga oxå? är det TRAFOn du menar väger så mkt? för jag ser ingen 23KG kondring där inte..

Haha instämmer till fullo! Tycker den är riktigt stilren som den är. Och lite oroväckande att TS inte ser skillnad på trafo och kondensatorer.

Iallafall, roligt projekt TS, men tänk på att en lack kan absolut sänka andrahandsvärdet. Och se till att dokumentera vad du gjort. Ska följas!

Visa signatur

Phenom X6 1100T @ 4Ghz, Gigabyte 280X 3Gb, 8GB Corsair DDR3, Be Quiet 700w, Crucial 64gb, Samsung 850 Evo 500gb

Permalänk
Medlem

Inget större värde ändå
Nej ingen elektriker jag

Visa signatur

*Define S Black *MSI X99S SLI PLUS *i7-5960X *Corsair 1000W *Ripjaws 32GB 3000MHz *GTX 980 Ti G1 Gaming *Kingston 240gb SSD *Crucial 1TB SSD *Asus ROG SWIFT *Custom vatten loop

Permalänk
Medlem

toroidtransformator för att vara exakt. då har man lärt det oxå.

Visa signatur

*Define S Black *MSI X99S SLI PLUS *i7-5960X *Corsair 1000W *Ripjaws 32GB 3000MHz *GTX 980 Ti G1 Gaming *Kingston 240gb SSD *Crucial 1TB SSD *Asus ROG SWIFT *Custom vatten loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av Findecanor:

Jag gissar att du skulle sänka värdet på den om du målar den.

Skrivet av BM-Mods:

Må så vara att den faktiskt inte är snygg enligt dig, men om någon vill köpa en NAD sen så räkna absolut inte med att få några jätte summor när du "Förstört" den sen.

En fråga oxå? är det TRAFOn du menar väger så mkt? för jag ser ingen 23KG kondring där inte..

Skrivet av ASUSG15:

Haha instämmer till fullo! Tycker den är riktigt stilren som den är. Och lite oroväckande att TS inte ser skillnad på trafo och kondensatorer.

Iallafall, roligt projekt TS, men tänk på att en lack kan absolut sänka andrahandsvärdet. Och se till att dokumentera vad du gjort. Ska följas!

nu e den klar, vad tycks?
låt inte luras av skuggor bara. (flänsarna)

Visa signatur

*Define S Black *MSI X99S SLI PLUS *i7-5960X *Corsair 1000W *Ripjaws 32GB 3000MHz *GTX 980 Ti G1 Gaming *Kingston 240gb SSD *Crucial 1TB SSD *Asus ROG SWIFT *Custom vatten loop

Permalänk
Medlem

själv tycker ja den ser modernare ut. fräsh! istället för en grå/svart klump..

Visa signatur

*Define S Black *MSI X99S SLI PLUS *i7-5960X *Corsair 1000W *Ripjaws 32GB 3000MHz *GTX 980 Ti G1 Gaming *Kingston 240gb SSD *Crucial 1TB SSD *Asus ROG SWIFT *Custom vatten loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av HampZZ:

själv tycker ja den ser modernare ut. fräsh! istället för en grå/svart klump..

absolut snyggare imo

Visa signatur

Citera för garanterat svar

Permalänk
Medlem

nu är den såld, den kosta runt 8 tusen på 80 talet och fick 4500 norska kronor.

Visa signatur

*Define S Black *MSI X99S SLI PLUS *i7-5960X *Corsair 1000W *Ripjaws 32GB 3000MHz *GTX 980 Ti G1 Gaming *Kingston 240gb SSD *Crucial 1TB SSD *Asus ROG SWIFT *Custom vatten loop

Permalänk
Medlem

De där kostade ju beggade en 7-8kkr bara för några år sedan.
Riktigt roliga pjäser som driver allt och inte fy skam heller.
Snyggt vart det iafall. Klart mycket snyggare än orginalet.
Själv ägde jag 2st 214 och ett 216.