Är alla 6pin kablar samma för SATA power kablar?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2012

Är alla 6pin kablar samma för SATA power kablar?

Har stående 6pin->Sata Power kablar som det står tydligt på AX760/860 ONLY.

Orkar inte gå och köpa en till, så jag undrar om det går att koppla den till min nya PSU?

Gpu: EVGA GeForce GTX 1080 TI FE Kraken G10+H110 Psu:Corsair AX760 Mb: ASUS Z77 V-Pro Cpu: Intel 3770k @4.5GHz Cpu-kylare:Noctua NH-D15 Chassi:Define R5 Minne:Corsair Vengeance LP 16GB SSD:OCZ Arc 240GB HDD: Toshiba 3TB A-600

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Helsingborg
Registrerad
Maj 2003

Pinouten för modulära PSU'n varierar, från tillverkare till tillverkare, och modell till modell. Jag hade inte vågat utan att verifiera pinout'en på kablaget.
B!

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ucklum
Registrerad
Apr 2005

Är bara att ta fram multimetern och mäta. Har haft modulära kontakter som passar på två agg men som växlar 5v och 12v så man skall ALLTID mäta.

Är någon pol fel på agget du skall ha den till är det bara att klippa, flytta och löda kablar så det blir rätt så inga bekymmer.

Amiga 1200, CPU: 68K ACA1231 "030" 42MHz, RAM: 2MB chip 63MB Fast + 1MB rom map, GFX: AGA, HDD: 4GB PATA/SSD + 4GB CF 4-way EDIE'99, 11Mb/s 16bit Wifi (toppar 3,2Mb/s på grund av bussen), DVD-Brännare, Chassi: Wedge. Kylning: 5x 40mm fläktar (Hemmabyggd koppar kylare till 030:an). www.som99.se

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hudiksvall (Forsa)
Registrerad
Sep 2003

Beroende på tillverkare kan modul kontakten skilja sig åt .. för att vara säker mät dom innan du testar..

Låda Phobya UltraBig Watercase V.1 M-kort ASROCK X99 Taichi CPU i7 5930K Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm radiatorer Minne4 X 8Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik 2 x MSI GTX 1070 8GB Sea Hawk EK X HB-SLI AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm Benq XR3501 AMVA 35" Curved

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ligger i norr
Registrerad
Nov 2007
Skrivet av Helllodar:

Har stående 6pin->Sata Power kablar som det står tydligt på AX760/860 ONLY.

Orkar inte gå och köpa en till, så jag undrar om det går att koppla den till min nya PSU?

Vad är det för nytt nätagg du köpt, som inte kommer med full uppsättning kablar?

On topic: Du måste säkerställa att kabeln är kopplad korrekt.
Speciellt för Corsair, varierar det hur kablarna är kopplade nästan mellan varje effektsteg.

Father of love and Father of rain.... Father of loneliness and pain-
(Manfred Mann's Earth Band)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jul 2004

Du ska i regel ALDRIG använda modulära kablar i annat än det nätaggregat de är gjorda för.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Helsingborg
Registrerad
Maj 2003
Skrivet av FatherOfThree:

Vad är det för nytt nätagg du köpt, som inte kommer med full uppsättning kablar?

Det gjorde det säkert. Jag har gott om överblivna, och oanvändbara sladdar över från byggen med PSU'n där man lätt kunde använt fler sATA kablar på PSU't, men det i stället ligger standard molex och floppy försedda kablar i lådan.

Mäta sATA kontaktsidan är inte alltid så lätt. Men antingen mäter man sladdarna, eller så frågar man tillverkaren och hoppas på vettiga svar. Har man pinout'en så kan man ta ett informerat beslut.
B!

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ligger i norr
Registrerad
Nov 2007
Skrivet av -=Mr_B=-:

Det gjorde det säkert. Jag har gott om överblivna, och oanvändbara sladdar över från byggen med PSU'n där man lätt kunde använt fler sATA kablar på PSU't, men det i stället ligger standard molex och floppy försedda kablar i lådan.

Mäta sATA kontaktsidan är inte alltid så lätt. Men antingen mäter man sladdarna, eller så frågar man tillverkaren och hoppas på vettiga svar. Har man pinout'en så kan man ta ett informerat beslut.
B!

Citat TS:
"Har stående 6pin->Sata Power kablar som det står tydligt på AX760/860 ONLY.

Orkar inte gå och köpa en till, så jag undrar om det går att koppla den till min nya PSU? "

Father of love and Father of rain.... Father of loneliness and pain-
(Manfred Mann's Earth Band)

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2012

Har corsair CS450M för min HTPC, men jag går och köper en molex adapter ist, inte värt risken.

Gpu: EVGA GeForce GTX 1080 TI FE Kraken G10+H110 Psu:Corsair AX760 Mb: ASUS Z77 V-Pro Cpu: Intel 3770k @4.5GHz Cpu-kylare:Noctua NH-D15 Chassi:Define R5 Minne:Corsair Vengeance LP 16GB SSD:OCZ Arc 240GB HDD: Toshiba 3TB A-600

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Helsingborg
Registrerad
Maj 2003
Skrivet av FatherOfThree:

Citat TS:
"Har stående 6pin->Sata Power kablar som det står tydligt på AX760/860 ONLY.

Orkar inte gå och köpa en till, så jag undrar om det går att koppla den till min nya PSU? "

Ja? Han använder helt enkelt fler än vad som följde med i lådan, av just sATA varianten. Du skriver iofs inte vad din fråga / ditt påstående är,eller varför du citerat mig, men jag antar att det var något med sladden du undrade över.
B!