Är alla 6pin kablar samma för SATA power kablar?

Permalänk
Medlem

Är alla 6pin kablar samma för SATA power kablar?

Har stående 6pin->Sata Power kablar som det står tydligt på AX760/860 ONLY.

Orkar inte gå och köpa en till, så jag undrar om det går att koppla den till min nya PSU?

Visa signatur

Gpu: EVGA GeForce GTX 1080 TI FE Kraken G10+H110 Psu:Corsair AX760 Mb: Gigabyte Aorus Gaming 7 Cpu: Intel 8700k @5.2GHz @ 1.385V Cpu-kylare:EVGA CLC 280 Chassi:Define R5 Minne:G.Skill Ripjaws V 3600Mhz CL16 SSD:OCZ Arc 240GB HDD: Toshiba 3TB A-600

Permalänk
Medlem

Pinouten för modulära PSU'n varierar, från tillverkare till tillverkare, och modell till modell. Jag hade inte vågat utan att verifiera pinout'en på kablaget.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem

Är bara att ta fram multimetern och mäta. Har haft modulära kontakter som passar på två agg men som växlar 5v och 12v så man skall ALLTID mäta.

Är någon pol fel på agget du skall ha den till är det bara att klippa, flytta och löda kablar så det blir rätt så inga bekymmer.

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Medlem

Beroende på tillverkare kan modul kontakten skilja sig åt .. för att vara säker mät dom innan du testar..

Visa signatur

Låda thermaltake view 91 M-kort ASUS X399 ROG Zenith Extreme CPU AMD Ryzen Threadripper 1920X 3.5 GHz Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm + 1 x 420mm radiatorer Minne 8 X 16Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC WATERFORCE WB AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm ASUS 43" ROG Strix XG438QR 4K VA HDR 120 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Helllodar:

Har stående 6pin->Sata Power kablar som det står tydligt på AX760/860 ONLY.

Orkar inte gå och köpa en till, så jag undrar om det går att koppla den till min nya PSU?

Vad är det för nytt nätagg du köpt, som inte kommer med full uppsättning kablar?

On topic: Du måste säkerställa att kabeln är kopplad korrekt.
Speciellt för Corsair, varierar det hur kablarna är kopplade nästan mellan varje effektsteg.

Visa signatur

“There will be people that are burdened by only having the capacity to see what has always been instead of what can be.
But don’t you let that burden you.”

Permalänk
Medlem

Du ska i regel ALDRIG använda modulära kablar i annat än det nätaggregat de är gjorda för.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FatherOfThree:

Vad är det för nytt nätagg du köpt, som inte kommer med full uppsättning kablar?

Det gjorde det säkert. Jag har gott om överblivna, och oanvändbara sladdar över från byggen med PSU'n där man lätt kunde använt fler sATA kablar på PSU't, men det i stället ligger standard molex och floppy försedda kablar i lådan.

Mäta sATA kontaktsidan är inte alltid så lätt. Men antingen mäter man sladdarna, eller så frågar man tillverkaren och hoppas på vettiga svar. Har man pinout'en så kan man ta ett informerat beslut.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=Mr_B=-:

Det gjorde det säkert. Jag har gott om överblivna, och oanvändbara sladdar över från byggen med PSU'n där man lätt kunde använt fler sATA kablar på PSU't, men det i stället ligger standard molex och floppy försedda kablar i lådan.

Mäta sATA kontaktsidan är inte alltid så lätt. Men antingen mäter man sladdarna, eller så frågar man tillverkaren och hoppas på vettiga svar. Har man pinout'en så kan man ta ett informerat beslut.
B!

Citat TS:
"Har stående 6pin->Sata Power kablar som det står tydligt på AX760/860 ONLY.

Orkar inte gå och köpa en till, så jag undrar om det går att koppla den till min nya PSU? "

Visa signatur

“There will be people that are burdened by only having the capacity to see what has always been instead of what can be.
But don’t you let that burden you.”

Permalänk
Medlem

Har corsair CS450M för min HTPC, men jag går och köper en molex adapter ist, inte värt risken.

Visa signatur

Gpu: EVGA GeForce GTX 1080 TI FE Kraken G10+H110 Psu:Corsair AX760 Mb: Gigabyte Aorus Gaming 7 Cpu: Intel 8700k @5.2GHz @ 1.385V Cpu-kylare:EVGA CLC 280 Chassi:Define R5 Minne:G.Skill Ripjaws V 3600Mhz CL16 SSD:OCZ Arc 240GB HDD: Toshiba 3TB A-600

Permalänk
Medlem
Skrivet av FatherOfThree:

Citat TS:
"Har stående 6pin->Sata Power kablar som det står tydligt på AX760/860 ONLY.

Orkar inte gå och köpa en till, så jag undrar om det går att koppla den till min nya PSU? "

Ja? Han använder helt enkelt fler än vad som följde med i lådan, av just sATA varianten. Du skriver iofs inte vad din fråga / ditt påstående är,eller varför du citerat mig, men jag antar att det var något med sladden du undrade över.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.