Är Telecom3 (T3) en bra internetleverantör?

Permalänk
Medlem

Är Telecom3 (T3) en bra internetleverantör?

Rakt på sak, min vän.
Är Telecom3 (T3) en bra internetleverantör?

Visa signatur

GPU: MSI GeForce GTX 660 2GB TwinFrozr III - CPU: 3570k - COOLER: CM Hyper 212 Evo RAM: Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE LP - HDD: 1TB WD Caviar Black - SSD: 120GB Intel 330 - FANS: Corsair AF140 - MB: ASRock Z77 EXTREME4 - CASE: R4 -PSU: EVGA SuperNOVA NEX650
Min första build 9k
Fraktfritt Inet Citera för svar

Permalänk
Medlem

Jag har kört T3 ca ett år nu (Fiber & Mobiltelefoni) och tycker att det är en mycket bra leverantör. Men det kan ha å göra med att jag är i Umeå där dom har huvudkontoret, men mycket trevligt bemötande när jag har vart där för att hämta utrustning.

Jag rekommenderar T3 tycker det är den hittills bästa leverantören jag haft med minst downtime och alltid trevligt bemötande (tidigare haft BBB, Telia, Bredband2) .

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5950X | Nvidia Titan V | 64GB G.SKILL TridentZ NEO 3600 | AORUS X570S MASTER | Samsung 970 EVO 2TB | Phanteks Enthoo EVOLV ATX | Seasonic Platinum 1200W | Alienware AW3423DW QD-OLED ]

Permalänk

Har precis flyttat till ny ort och fann då att T3 var en av de få som kunde leverera bredband via telefonjacket i våran byggnad. (Inget fiber draget)
Tog nästan exakt 4 veckor från beställning till dess att jag kunde sitta vid min dator och använda mitt nya bredband.
Detta hade dels med att de lyckades skicka fel modem första gången och då tog det en hel vecka extra innan jag kunde få det nya. (De skickade ett ADSL modem när jag behövde ett VDSL modem)

Annars tycker jag att de är en bra leverantör, dock väldigt långsamma att få saker gjorda (skicka ut tekniker/skicka nytt modem) men som ger den hastighet jag betalar för och har en trevlig kundtjänst.

Visa signatur

Var snäll och tänk på miljön innan du väljer att skriva ut svaret ovan

Permalänk

Jag har haft T3 i 2 eller 3 år via stadsnätet(Telia och Öppen fiber) i Stockholm och är super nöjd, väldigt lite downtime, dom håller hastigheterna (~94/13 på min 100/10 Lina) och dom var billigast när jag tecknade mitt, vet inte hur det ser ut idag dock.

Har inte behövt ha så mycket kontakt med supporten men dom 2 gångerna jag haft det så var dom super trevliga och hjälpsamma.

Visa signatur

Ryzen 5800x - Strix B550-F Gaming - TUF RTX3080 - Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance RGB PRO SL - WD_BLACK SN750 1TB - Seasonic Focus GX 850W - FD Define 7 Compact DTG - AOC CU34G2X - ASUS MG279Q.

Permalänk
Medlem

Det jag inte gillar med dem är att de höjer priserna för deras gamla kunder, men nya kunder får de gamla priserna. Så om du säger upp det efter de höjt och tecknar nytt igen så får du tillbaks de gamla priserna och det kan handla om flera år av högre priser om man bara är tyst och accepterar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dnp:

Rakt på sak, min vän.
Är Telecom3 (T3) en bra internetleverantör?

För min del den senaste tiden har det bara krånglat och därför sagt upp avtalet med dom.

För några månader sedan så krashade alla deras servrar totalt gick inte nå dom på telefon, mail, facebook eller nått försvann helt från planeten, låg nere runt 1 dygns tid.

Efter detta så ökade min ping i spel och har haft inne 3-4 rapporter utan att dom åtgärdat nått.

Sitter på Zitus stadsnät och deras kontakt mot proxyservarar funkar inte alls så alla sidor med proxy som mail, skatteverket, försäkringskassan m.m.

Funkar inte alls så glöm att du ska kunna deklarera kolla din mail via windows live och andra saker man vill kunna göra.

T3 vet om detta problem men påstår att det ej har med deras servrar och göra och skäller på Zitius och någon klar tid kan dom inte uttala sig om.

1 April ska jag iallafall överge dom pga alla problem som varit den sista tiden med dom.

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem

Hade T3 på den tiden jag bodde hem. Via fiber. Det rörde sig om ca 6år. Hade lite krångel med deras voip dosa som fick bytas 4 gånger varav, 2 var DOA. Totalt 1 driftstörning, men det berodde på stadsnät och inte T3.

Supporten är trevlig och bra. Men rejäla köer och dåliga öppettider. Inget för den som behöver hjälp konstant alltså.

Permalänk

Har haft dem i nån månad nu och har därför inte så mycket att kommentera på vad gäller deras service. Bra pris och det fungerar som det ska.

Anmärker dock på att jag får halverad ping till Stockholm jämfört mot Göteborg (som Göteborgare), och går jag in på t.ex. http://www.where-am-i.net/ tror den att jag är i Umeå. Quake verkar tro att jag är Dansk.

De verkar alltså köra om signalen lite hejvilt... Vilket inte direkt påverkar mig, men det säger kanske något om hur robust deras nät är och är kanske inte optimalt om man som söderlänning tänkt köra en server hemma t.ex.

Visa signatur

Asus P8P78 Deluxe / 2500K@4,6 / 16GB / GTX970 / 500GB SSD / 8TB / 750W / Creative X-fi [<- Semipassiv]
Senn HD280 / BenQ BL3200PT / MBA 13" -11 / S7E

Permalänk
Medlem

Jag har T3 som leverantör sedan Augusti.
Inga problem hitills.
Har 100/100.

Permalänk
Medlem

Har haft T3 i två lägenheter, båda gångerna har det varit struligt som satan. Just nu ligger mitt bredband nere ungefär 1 dag i veckan och kundservicen har inte ens försökt åtgärda problemet trots upprepade samtal (ja, jag använder nätverkskabel direkt in i datorn). Ska se till att byta leverantör i slutet av månaden.

Permalänk
Keeper of The Nvidia Drivers
Skrivet av dnp:

Rakt på sak, min vän.
Är Telecom3 (T3) en bra internetleverantör?

Nej, välj Bahnhof.

Visa signatur

AMD FX53 939 | MSI nForce4 939 | Ati Radeon x1800XT OC PE | 2*1024mb G-Skill 1-2-3-2-5 | Comhem 10/1 | Frölunda Indians SM GULD!!!
In Hoc Signo Vinces!

Permalänk
Medlem

Jag har haft T3 i snart 2 år nu, fiber via open universe och måste säga att dom är riktigt bra.Har även helt ok pris. Väldigt bra hastighet och de få gånger jag har behövt support har dom var väldigt tillmötesgående och fixat det så fort som mänskligt möjligt (en gång tog det 10 minuter så fungerade allt igen)

Förra året var det downtime kanske 4-5 gånger (typ ½-1 dag per gång) under en kort period vilket var väldigt irriterande, men visade sig att det var fel från stadsätets sida.

Så har inget direkt att klaga på gällande T3.

Visa signatur

CPU: AMD R7 5800x | RAM: Corsair Vengeance lpx 3200 Mhz 32 GB DDR4 | Moderkort: Asus ROG strix B550 F Gaming | GPU: Gainward GeForce GTX 1080 Phoenix GLH edition | PSU: Corsair RM750X | Kylare: Noctua NH-u14s | Fläktar: Corsair ML120 PRO, 120mm | Chassi: Fractal design Define S | OS: Windows 10 | SSD: Samsung 860 EVO 500 GB |

Permalänk
Medlem

T3 ingår i hyran hos HSB här i Malmö. Kör en server bakom. Har aldrig legat nere och jag får ut 120/120 på en 100/100 lina.

Visa signatur

Citera för svar

Stora Owncloud/Nextcloud-tråden: http://www.sweclockers.com/forum/122-server/1212245-officiell...
Jobb: Datacenter Manager
Grundare: https://www.hanssonit.se